mboost-dp1
Harddisk/BIOS problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey...
jeg har en dell 1501 og har skiftet harddisken ud med en
WD scorpio blue 500gb hdd
jeg kan godt se at den er der i bios, men kan ikke skrive til den og derved ikke læse fra den...
jeg har lige fået harddisken, så tror ikke der er noget galt med den.
er der en begrænsning for hvor stor harddisk BIOS gidder søge efter og derved ikke kunne acceptere den?
alle kabler osv passer, så manger virkelig hjælp til denne
tak på forhånd
jeg har en dell 1501 og har skiftet harddisken ud med en
WD scorpio blue 500gb hdd
jeg kan godt se at den er der i bios, men kan ikke skrive til den og derved ikke læse fra den...
jeg har lige fået harddisken, så tror ikke der er noget galt med den.
er der en begrænsning for hvor stor harddisk BIOS gidder søge efter og derved ikke kunne acceptere den?
alle kabler osv passer, så manger virkelig hjælp til denne
tak på forhånd
Det eneste jeg har kunnet få ud af manualen til maskinen er at DELL ikke garantere at andre end deres 'egne' drev virker. Men de skriver ikke noget om nogen max. størrelse..
Dvs. du prøver at installere et OS fra en CD/DVD men dette finder ikke disken, og kan derfor ikke installere?
Dvs. du prøver at installere et OS fra en CD/DVD men dette finder ikke disken, og kan derfor ikke installere?
Eh, hvilket program kommer med hvilken fejlmeddelelse?
Ved du om det er en sata eller ide harddisk? Sidder den helt inde i den bærbare, og var der problemer med at skubbe den ind? Og hvor gammel er den bærbare, og har du forsøgt at bios opdatere den? Hehe, mange spørgsmål til dig ;-)
Jeg har aldrig hørt om at man ikke får lov til at skrive til en harddisk pga BIOS inkompatibilitet. Hvilken størrelse partition forsøger du at lave?
Ved du om det er en sata eller ide harddisk? Sidder den helt inde i den bærbare, og var der problemer med at skubbe den ind? Og hvor gammel er den bærbare, og har du forsøgt at bios opdatere den? Hehe, mange spørgsmål til dig ;-)
Jeg har aldrig hørt om at man ikke får lov til at skrive til en harddisk pga BIOS inkompatibilitet. Hvilken størrelse partition forsøger du at lave?
lorric (4) skrev:Eh, hvilket program kommer med hvilken fejlmeddelelse?
jeg smækkede en ubuntu skive i og kørte den setup hvor jeg kan vælge partioner osv og der sagde den fejl... (kan ikke huske ejlmeddelelsen, men det var noget med at det måske var en gammel harddisk eller some crap...) jeg tror ikke disken fejler noget så tænkte det var et andet sted problemet var
lorric (4) skrev:Ved du om det er en sata eller ide harddisk?
den gamle var sata-150, den nye sata-300 det skulle gerne virke alligevel (RET MIG)
lorric (4) skrev:Sidder den helt inde i den bærbare, og var der problemer med at skubbe den ind?
den sidder som den skal og der var ingen problemer
lorric (4) skrev:Og hvor gammel er den bærbare, og har du forsøgt at bios opdatere den?
ca 2.5 år og bios er ver 2.6.3 og det skulle være den nyeste
lorric (4) skrev:Hvilken størrelse partition forsøger du at lave?
full disk... så omkring 485gb 1gb til swap...
hvis det kan bruges paster jeg lidt data omkring maskinen
AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6 GHz 2x 256 KB L2 Cache
ATI Radeon RS480
1024 MB, DDR2-533 SDRAM, max. 2048MB, 2x512MB
ATI Mobility Radeon Xpress 1150 - 128 MB 256 MB Hypermemory, GPU/clock rate: 400/400 MHz
15.4 Zoll 16:10, 1280x800 pixel, WXGA TrueLife TFT Display, glossy: yes
80GB 5400rpm Samsung HM080II
ATI SB600 HD Audio
ExpressCard, Microphone, Headset, 4x USB 2.0, VGA-out, Kensington Lock, LAN, Modem
Dell Wireless 1390 802.11g, 10/100 LAN, 56K Modem
DVD +/-R (DL) TSST TS-L632D
her er harddisken (getmore)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.