mboost-dp1

Harddisk køb en jugle

Gå til bund
Gravatar #1 - thorjak
25. feb. 2009 20:41
Sidder her og er på udkig efter nogle relativt hurtige diske.
Idag sidder jeg med 2 gamle første generations sata 1 diske.

Men kan se der er noget af en jungle at bevæge sig ud i idag.

Så er der nogle der erfaringer med nogle hurtige diske.

Regner med 2 stykker, i raid 0.
Min 500gb.
og pris loft på omkring 1000kr.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
25. feb. 2009 20:49
Gravatar #3 - Borg[One]
25. feb. 2009 22:05
#1 Vær venligst opmærksom på, at du bliver dobbelt så sårbar, når du striper dine diske. Går den ene disk, mister du hele dit drev.
Derfor, nøjes med at have erstatbar data på dine striped diske, a'la OS, programmer og dokumenter, billeder af guldfiskene og had du ellers har, på en mere sikker lokation.

#2 tjahh...meget mere præcist kan man vel næppe svare. :)
Gravatar #4 - thorjak
26. feb. 2009 08:33
#2 ud fra de lister, må det jo så være denne der burde være det bedste køb.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=446...

#3 det er jeg klar over, men jeg vil få mere hastighed ud af det, og vigtige ting har man jo ikke kun liggende et sted ;)
Gravatar #5 - Plimmer
26. feb. 2009 10:47
2x http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438...

Tror ikke du får ret meget hurtigere med dit budget?
Gravatar #6 - Borg[One]
26. feb. 2009 22:36
#4 Yup - jeg er ikke et hak bedre selv, har et RAID5 som datadrev, og single disk som primær disk, til OS og programmer.

Nu kører jeg personligt med en WD 150GB Raptor-disk som primær disk, der vist stadig hører til blandt de hurtigste af diskene...og jeg vil så komme med den påstand, at de kick til systemet, som denne disk har givet...har ikke imponeret mig synderligt. Når skidtet står af, vil mit personlige valg falde på en billigere og langsommere løsning. Pengene er langt hen ad vejen givet bedre ud til RAM, CPU og GFX.
Gravatar #7 - thorjak
27. feb. 2009 10:30
Det samme har jeg hørt, men ved der er vældig meget forskel på mine gamle 80'ere, som lyder som en mand der står og smadre en kniv ned i skiverne når den læser, og så på de "nye".

Sad faktisk og tænkte på WD Raptor diske, men tænkte at jeg ikke ville få nok ud af det.
Og så arbejder jeg også en masse med virtuelle maskiner, så skulle have noget lidt hurtigt, hvis der er 2-3 maskiner igang på samme disk,kan det godt sløve det noget ned :)

Men jeg har valgt sådan 2 som #5 linker til
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login