mboost-dp1

Harddisk recovery

Gå til bund
Gravatar #1 - fk
6. aug. 2010 08:22
Hej,

Jeg skriver ikke for at få at vide at jeg er en idiot, der ikke har lavet ordenligt backup - det har jeg skammet mig over den sidste uges tid :)
Da jeg desværre har fået hældt kaffe i min MacBook Pro, harddisk inklusiv, ville jeg høre om I herinde kender til et godt sted, hvor man for billige penge får en god service.

Jeg afleverede disken hos DKC Data på Frederiksberg til gratis analyse, men de kunne desværre ikke redde min data og tilbød at sende den til et laboratorie i England. Umiddelbart virkede et prisniveau på mellem 5000 og 13000 plus moms som ret meget - det er deres economy-model, der tager op til 2 måneder. Jeg har hørt om et svensk firma, men kunne desværre ikke lure hvilket et på en Google-søgning. Nogle forslag fra folket ville være kærkomne.

Det drejer sig selvfølgelig ikke om en lille biks, hvor de har software, men et værksted, der i støvfrit miljø, vil kunne pille ved disken og evt. erstatte løsdele og derved få fat i filerne.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Mamad (moveax1ret)
6. aug. 2010 08:27
der er en ting du skal prøve først.........

PIl hden ud af pc´en, tilslut den en pc med usb, og sæt strøm til( der er specielle kabler til det)

Så kører du et utillity der hedder spinrite fra GRC.

Den metode har reddet data intet andet kunne redde.
Gravatar #3 - Norrah
6. aug. 2010 09:29
Eller hold Y inde når du booter maskinen.. så fungere din harddisk som en ekstern over firewire..

Det kræver du har lidt "udstyr" til rådighed, men det er vældig praktisk.

Ved du hvad firmaet sagde med hensyn til din data? For det lyder altså underligt at data forsvinder pga kaffe?
Gravatar #4 - freesoft
Prøv recoverit.dk

Men de priser du har fået er nu ikke ret meget...
Gravatar #5 - Hubert
fk (1) skrev:
Hej,

Jeg skriver ikke for at få at vide at jeg er en idiot, der ikke har lavet ordenligt backup - det har jeg skammet mig over den sidste uges tid :)
Da jeg desværre har fået hældt kaffe i min MacBook Pro, harddisk inklusiv, ville jeg høre om I herinde kender til et godt sted, hvor man for billige penge får en god service.

Jeg afleverede disken hos DKC Data på Frederiksberg til gratis analyse, men de kunne desværre ikke redde min data og tilbød at sende den til et laboratorie i England. Umiddelbart virkede et prisniveau på mellem 5000 og 13000 plus moms som ret meget - det er deres economy-model, der tager op til 2 måneder. Jeg har hørt om et svensk firma, men kunne desværre ikke lure hvilket et på en Google-søgning. Nogle forslag fra folket ville være kærkomne.

Det drejer sig selvfølgelig ikke om en lille biks, hvor de har software, men et værksted, der i støvfrit miljø, vil kunne pille ved disken og evt. erstatte løsdele og derved få fat i filerne.

På forhånd tak :)

Hvis 5 til 13k er over dit budget må du vist selv til at pille. Med mindre der er kommet væske ned i disken burde du ikke have de store problemer med at bruge et disk->usb kabel til at hive dataene ud med. Hvis du absolut skal bruge data fra disken og er klar på at betale for det er IBAS måske et kig værd.
Gravatar #6 - Norrah
6. aug. 2010 09:31
#5 IBAS er vidst kun windows maskiner.
Gravatar #7 - freesoft
6. aug. 2010 10:50
http://www.recoverit.dk/data_recovery_priser.html
Hvis du ikke har travlt, ser det ud til du max kan komme af med lige under 10k
Gravatar #8 - Hubert
6. aug. 2010 13:56
Norrah (6) skrev:

Jeg vil umidlbart gætte på at de også kan klare en Mac. Det er da værd at prøve spørge ihvertfald.
Gravatar #9 - fk
6. aug. 2010 16:21
moveax1ret (2) skrev:
der er en ting du skal prøve først.........

PIl hden ud af pc´en, tilslut den en pc med usb, og sæt strøm til( der er specielle kabler til det)

Så kører du et utillity der hedder spinrite fra GRC.

Den metode har reddet data intet andet kunne redde.

Har et case der er usb - e-sata, så måske jeg skulle prøve programmet på en windows-maskine.. Nogle erfaringer med at åbne en HFS+ disk på Vista? Er HFSExplorer et værdigt bud?
Gravatar #10 - fk
6. aug. 2010 16:36
Norrah (3) skrev:
Ved du hvad firmaet sagde med hensyn til din data? For det lyder altså underligt at data forsvinder pga kaffe?

Well, de sagde at den var blandt dem de ikke kunne behandle ved deres faciliteter. Deres system meldte en fejlkode der, når de slog den op, sagde "Send to lab". Måske SpinRite kan hjælpe mig.. :/

#7's forslag virker også lidt mere overkommeligt synes jeg, hvis jeg nu er derude hvor jeg skal punge ud. Om ikke andet mere gennemskuelige priser.
Gravatar #11 - kasperd
8. aug. 2010 08:38
Norrah (6) skrev:
Nej, men de tager åbenbart en højere pris for andre OS. Men ved vandskade skal man vist alligevel op i den højere pris. Og mon ikke de regner det som vandskade, hvis man har hældt kaffe i disken.

Det virker en anelse uprofessionelt at skelne på OS, fordi det afgørende er ikke hvilket OS, men hvilket filsystem. Alle OS jeg kender understøtter mere end et filsystem. Og mange af de understøttede filsystemer er understøttet af mere end et OS.

Det virker også lidt underligt at de ikke tilbyder at kun tage sig af den fysiske rekonstruering og så lade kunderne selv stå for den logiske rekonstruering.
Gravatar #12 - Hubert
8. aug. 2010 20:41
kasperd (11) skrev:
Nej, men de tager åbenbart en højere pris for andre OS. Men ved vandskade skal man vist alligevel op i den højere pris. Og mon ikke de regner det som vandskade, hvis man har hældt kaffe i disken.

Det virker en anelse uprofessionelt at skelne på OS, fordi det afgørende er ikke hvilket OS, men hvilket filsystem. Alle OS jeg kender understøtter mere end et filsystem. Og mange af de understøttede filsystemer er understøttet af mere end et OS.

Det virker også lidt underligt at de ikke tilbyder at kun tage sig af den fysiske rekonstruering og så lade kunderne selv stå for den logiske rekonstruering.

Det skyldes velsagtens at de ikke vil lade kunden selv klare den lette del. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login