mboost-dp1
HD5770 No signal
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz.
Jeg har købt et Club 3D Radeon HD5770 1gig.
Problemet: Min skærm modtager intet signal O.o
What to do?
3gig RAM
500W PSU
AMD Athlon 64 X2 +5000
Bundkortet hedder M2N68-LA og det er en HP computer fra Bilka/føtex, kan ikke lige huske.
Det hele skulle gerne fungere, og jeg har læst om andre med samme problem, har dog ikke fundet nogen løsning lige her og nu.
Jeg har købt et Club 3D Radeon HD5770 1gig.
Problemet: Min skærm modtager intet signal O.o
What to do?
3gig RAM
500W PSU
AMD Athlon 64 X2 +5000
Bundkortet hedder M2N68-LA og det er en HP computer fra Bilka/føtex, kan ikke lige huske.
Det hele skulle gerne fungere, og jeg har læst om andre med samme problem, har dog ikke fundet nogen løsning lige her og nu.
Har du husket at give det ekstra strøm via et 6-benet molex stik? Se billede her
Har fundet ud af at deres hjemmesideforeslår at man bruger en 6pin power connector til grafikkortet. De siger at man skal have min. 450W PSU, men min er på 500W. Kan det have nogen betydning, at jeg ikke bruger den 6pin power connector? Fordi den fulgte ikke med i pakken :s
BlackFalcon (2) skrev:Har du husket at give det ekstra strøm via et 6-benet molex stik? Se billede her
Det fulgte ikke med.. Skal jeg så købe et ved siden af? O.o
Du skal tage deres forslag som et krav. De moderne grafikkort trækker meget strøm.
Det følger normalt en '4-bens --> 6 bens' power-konverter med et nyt grafikkort, men ellers må du ud og have fat i en.
Men måske du i stedet skal overveje en ny PSU, afhængigt af hvad du ellers har af udstyr i din maskine er 500W måske lidt i underkanten. Ved ikke hvad 5770 trækker under belastning (edit: så ikke indlæg #3), men ku snildt forestille mig du rammer grænsen af hvad din PSU kan levere.
Det følger normalt en '4-bens --> 6 bens' power-konverter med et nyt grafikkort, men ellers må du ud og have fat i en.
Men måske du i stedet skal overveje en ny PSU, afhængigt af hvad du ellers har af udstyr i din maskine er 500W måske lidt i underkanten. Ved ikke hvad 5770 trækker under belastning (edit: så ikke indlæg #3), men ku snildt forestille mig du rammer grænsen af hvad din PSU kan levere.
BlackFalcon (7) skrev:Du skal tage deres forslag som et krav. De moderne grafikkort trækker meget strøm.
Jeg må nok investere i sådan en da jeg nægter at købe en ny PSU. En af mine venner som arbejder med computer hardware rådede mig til at købe den jeg har og han forsikrede mig om at 500W var nok.
Det er det rigtige stik i hvert fald :).
Men du kan godt se din PSU kommer til at svede, når grafikkortet æder næsten hele kapaciteten, ikk? Resten af din maskine kan helt sikkert ikke leve af 50W, så du risikerer altså at det stadig ikke virker, eller at din pc bliver ustabil under max belastning.
Men jeg ønsker dig held og lykke alligevel :)
PS. Har du nu to ledige 4-pin molex stik? Du skal bruge to.
Men du kan godt se din PSU kommer til at svede, når grafikkortet æder næsten hele kapaciteten, ikk? Resten af din maskine kan helt sikkert ikke leve af 50W, så du risikerer altså at det stadig ikke virker, eller at din pc bliver ustabil under max belastning.
BlackFalcon (9) skrev:Det er det rigtige stik i hvert fald :).
500 Watt er mere end rigeligt, jeg ved ikke lige hvor du får dine tal fra?
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-revie...
Tobebech (11) skrev:
500 Watt er mere end rigeligt, jeg ved ikke lige hvor du får dine tal fra?
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-revie...
Såmænd bare fra tråden samt samme kilde som du linker til.
Guru3d skrev:The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails
Det er selvfølgelig fint, at det kun bruger 321W i testen. Det giver 179W til resten af pc'en. Jeg tvivler på at HP PSU'en leverer 500W, såeh jeg vil ydmygt mene, at vi er tættere på grænsen end vi er på at være "rigeligt".
Iflg. en "PSU Calculator" jeg lige har prøvet, bruger et lille desktop system ca. 138W (E6000+RAM+1HDD+1DVD). Det giver 41W til svingninger, tab og PSU fejl-specs. Det er ikke meget i margin :)
kimx (13) skrev:#12
Glemmer du ikke lige at de 321W fra guru3d er inklusiv resten af systemet.
Sorry, det havde jeg ikke set! :)
Må dog afsluttende sige at watt'ene kun er en indikator, det er mere relevant at se på, hvor mange ampere der kan leveres. Men der skal ikke være tvivl om at maskinen i tilfældet vil køre fint.
BlackFalcon (14) skrev:kimx (13) skrev:#12
Glemmer du ikke lige at de 321W fra guru3d er inklusiv resten af systemet.
Sorry, det havde jeg ikke set! :)
Må dog afsluttende sige at watt'ene kun er en indikator, det er mere relevant at se på, hvor mange ampere der kan leveres. Men der skal ikke være tvivl om at maskinen i tilfældet vil køre fint.
Se der må jeg give dig ret, ampere kunne måske give problemer, især hvis det er en "billig" PSU. Men jeg vil dog på stående fod sige at det først bliver et problem når vi er oppe i 5800 og 5900 serien.
terracide (18) skrev:Der er ingen PSU der yder 100%
Fail!
De fleste bedre PSUer yder 100% uden problemer, faktisk kan de fleste yde en del mere end den værdi er stemplet med.
Desuden kan de slet ikke få diverse godkendelser, hvis de ikke konstant kan levere den strøm/spænding de er mærket med.
@Imperial
Er du 100% sikker på at der ikke ligger sådan et par stik i pakken eller på gulvet et sted?
Jeg har endnu ikke været ude for at et nyt grafikkort, der kræver det 6 pins stik, ikke har dem med i pakken.
Selv mit nyere HD5850 havde 2 med i pakken.
#19:
Læs op amatør:
http://www.hardocp.com/article/2010/03/04/enermax_...
http://hardocp.com/article/2009/12/01/corsair_tx95...
Vis mig en PSU der yder 100%
Terra - Kom igen fail-troll..
Læs op amatør:
http://www.hardocp.com/article/2010/03/04/enermax_...
http://hardocp.com/article/2009/12/01/corsair_tx95...
Vis mig en PSU der yder 100%
Terra - Kom igen fail-troll..
Læs her imbecil:
http://www.hardwaresecrets.com/article/484/10 skrev:We are pretty confident that Corsair HX1000W is in fact a 1,500 W power supply that Corsair decided to label as a 1,000 W model because of efficiency.
http://www.hardwaresecrets.com/article/371 skrev:and its efficiency was of at least 83%, peaking 88%. And the best of all: we could extract up to 746 W from it. So you will be basically paying for a 620 W product and bringing home a 740 W power supply.
http://www.hardwaresecrets.com/article/548/10 skrev:82% if you pull 500 W, depending on the load pattern. And fourth we could make this power supply to deliver up to 598.5 W.
@Imperial
Er du 100% sikker på at der ikke ligger sådan et par stik i pakken eller på gulvet et sted?
Jeg har endnu ikke været ude for at et nyt grafikkort, der kræver det 6 pins stik, ikke har dem med i pakken.
Selv mit nyere HD5850 havde 2 med i pakken. [/quote]
Jep, den var tom, jeg gennemsøgte det hele samt værelset hvor den blev unpacket. Der fulgte kun en Crossfire kabel med.
Selv mit nyere HD5850 havde 2 med i pakken. [/quote]
Jep, den var tom, jeg gennemsøgte det hele samt værelset hvor den blev unpacket. Der fulgte kun en Crossfire kabel med.
terracide (18) skrev:Der er ingen PSU der yder 100%...gode PSU'er yder 80-90%...og ingen PSU har godt af at køre med MAX load hele tiden.
Mit system trækker ca 480 watt ved max load...det har jeg parret med en 850 Watt PSU
Jeg har en 500W på min egen gamer, jeg bruger et GTX260 og har aldrig haft problemer :s
Men hvem kører også på max load 24/7? xD
#Jay Jay og Terra
Jeg ved, at jeg laver en handling tilsvarende til virtuelt selvmord ved at skrive dette indlæg, men I, mine to gentlemænd, taler vist nok om to forskellige begreber, hhv. hvor meget der kan trækkes ud af kobbernettet, og hvor meget der kan leveres til komponenterne.
Ja, jeg begår harakiri nu. Don't worry.
PS: Norrah må få min pr0n-samling...
Jeg ved, at jeg laver en handling tilsvarende til virtuelt selvmord ved at skrive dette indlæg, men I, mine to gentlemænd, taler vist nok om to forskellige begreber, hhv. hvor meget der kan trækkes ud af kobbernettet, og hvor meget der kan leveres til komponenterne.
Ja, jeg begår harakiri nu. Don't worry.
PS: Norrah må få min pr0n-samling...
#Jakob og Terra
Som vandfarve siger snakker i sikkert om noget forskelligt.. Terra er ude i at komponenterne bruger 80-90% af det strøm som psu'en leverer, resten går til varme osv. Fx måler du at din pc bruger 350 watt, så er det kun de 280 watt der rent faktisk bliver brugt på dine komponenter, de sidste 70 watt går til spilde.
Det Jakob prøver at sige er, at hvis der står 1000w på boksen så kan den levere 1000w - til tider endda noget mere :)
Som vandfarve siger snakker i sikkert om noget forskelligt.. Terra er ude i at komponenterne bruger 80-90% af det strøm som psu'en leverer, resten går til varme osv. Fx måler du at din pc bruger 350 watt, så er det kun de 280 watt der rent faktisk bliver brugt på dine komponenter, de sidste 70 watt går til spilde.
Det Jakob prøver at sige er, at hvis der står 1000w på boksen så kan den levere 1000w - til tider endda noget mere :)
@Vandfarve og Kinaholm
I har selvfølgelig ret, jeg kunne dog ikke læse terras tidligere indlæg anderledes end at han mente at en PSU ikke kunne levere det der stod på den:
terracide (18) skrev:Der er ingen PSU der yder 100%...gode PSU'er yder 80-90%...og ingen PSU har godt af at køre med MAX load hele tiden.
Jakob Jakobsen (27) skrev:@Vandfarve og Kinaholm
I har selvfølgelig ret, jeg kunne dog ikke læse terras tidligere indlæg anderledes end at han mente at en PSU ikke kunne levere det der stod på den:
Jeg er fuldstændig enig, da der ofte ikke er andet end fy-ord i hans indlæg.
Jeg ville bare lige gøre jer opmærksom på det, men umiddelbart tager du slet ikke fejl - du snakker bare over hovedet på Terra, men det er der vist intet nyt i. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.