mboost-dp1
HDMI bøvl
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har for nyligt anskaffet mig et full HD fjernsyn. Jeg har en mediecenter sat til det, men det giver mig lidt bøvl med 1080p.. Når jeg kører via VGA kablet vil den fint kører 1920x1080, men jeg tænkte at jeg ville bruge et HDMI kabel når nu det var muligt, og der bliver billedet røvdårligt.. Ligner lidt at det er interlaced, men ikke helt. Svært at beskrive :) Ved lavere opløsninger er det fint. Det er et HDMI kabel, med DVI stik i den ene ende, som er sat til et onboard geforce 6150 .. Nogen der har noget clue om hvad der kunne være galt?
Ja, jeg tror det er dit grafikkort som ikke kan levere varen. Jeg har selv opgivet at koble mit fjernsyn til mit onboard intel grafikkort, så derfor har jeg købt et ATI grafikkort til 250 kroner med ægte HDMI udgang på. Det virker uden problemer og jeg får også lyden med på den måde.
#3 Det er to forskellige teknologier. Mit onboard kunne også godt levere signalet over VGA, men det ville ikke have da jeg allerede havde en 'emulator pc' koblet til på VGA-porten.
Hvor kæden hopper af forsøgte jeg at sætte mig ind i fordi det blev for teknisk. Jeg kan bare konstatere at problemet forsvandt, da jeg fik et Radeon med HDMI-port.
Hvor kæden hopper af forsøgte jeg at sætte mig ind i fordi det blev for teknisk. Jeg kan bare konstatere at problemet forsvandt, da jeg fik et Radeon med HDMI-port.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.