mboost-dp1

Hej, hjælp min vens mm vision stationærs usb virker ikke.

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
21. jul. 2009 16:30
Hej, min ven har næsten lige købt en computer hos mm-vision, en dag så virkede han usbstik bare ikke mere? Når man kigger under BIOS så er de slået fra, og da jeg prøvede at slå dem til igen virkede det ikke. Har prøvet at resete bios (tage batteriet ud) virkede heller ikke. Prøvede også at installer windowsen forfra men der gik den i hak? Kan godt gå ind i windowsen alt det med usb stik at gøre virker ikke webcam,mus osv. Men de gamle dags til mus og tastatur virker :S

PS. så os lige at der stod et eller andet med masterdisk disabled :S

Hvad kan det være? Kan han godt undgå at sende den ind til dem?

Computerns specs.

i7 2,66ghz.
gigabyte ud3r.
6gb ram 1066mhz.
psu 650w.
1tb hdd 7200rpm.
Gravatar #2 - Yulik
21. jul. 2009 23:56
BUMP
Gravatar #3 - illishar
22. jul. 2009 07:19
Hvis dit Windows går i stå under installation, så er der sandsynligvis en fejl i dine ram eller bundkort. Hvis dine usb-stik ikke virker mere, så kunne det tyde på at det måske var bundkortet. Så frem med hammeren.

PS. Hvis der står noget med 'masterdisk disabled' for din diskopsætnings, så tyder det på at din computer bruger 'cable select' (CS) til at styre diskene. Ew! Og at man kan styre det via bios? EW! Det lyder næsten som om at det er en gammel Compaq!
Gravatar #4 - Yulik
22. jul. 2009 21:49

Tak, så er der vel ikke andet end at sende computeren ind.
Gravatar #5 - Mirk
22. jul. 2009 22:16
Enig, lyder lidt som om det kunne være bundkortet måske.. Nu når det sådan er sket fra den ene dag til den anden, og windows installationen fryser. hmm...

Nok bedst at sende den ind ja. nu når den er så ny.
Gravatar #6 - Hrandersen
5. aug. 2009 07:51
Tror ikke du skal gøre dig de store forhåbninger om at de vil tage imod din computer nu da du har åbnet den, de kræver nok betaling for reperation nu :) jeg har dog bestilt et nogenlunde samme system dog med ud4p bundkort, der er der ingen problemer.
Gravatar #7 - Yulik
6. aug. 2009 14:56
#7 det er lavet, fandt udaf at han ikke havde installeret alle driver og opdateringer til bundkortet, så tilsluttede bare de gammledags tastatur og mus til og opdaterede selve usb stikkene =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login