mboost-dp1
Help!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, jeg har en ældre stationær som jeg bruger til daglig eftersom min bærbare er gået i stykker for tiden. Den virker fint til alt det jeg nu skal bruge den til (spil, facebook, imagechan, etc.). Men her for nylig ville den ligepludselig ikke vise noget billede på min skærm. Jeg har både en monitor og min fladskærm som jeg skifter lidt imellem, og ingen af dem ville vise billedet. Computeren startede fint, men den larmede dog godt nok en del. Jeg ved ikke meget om computere, så min far foreslog at jeg satte min skærm til det indbyggede grafikkort i bundkortet, eller whatever. Det gjorde jeg så, og den virkede, dog meget langsommere end med mit normale grafikkort. Vi tog på skiferie, og da jeg kom hjem besluttede mig og min far lige for at kigge på komputeren. Vi åbnede kabinettet, og det var en af de eneste gange her de 3 år jeg har haft den. Den var fuld af støv, inklusive blæseren, så vi pustede støvet væk med en højtryks.. vi pustede støvet væk. Nu virkede den ligepludselig med mit main grafikkort, great! Der gik en uge, og så skete det samme pludselig. Jeg skiftede til det andet, og det virkede i 4 dage, og nu gider min komputer så slet ikke at starte. Den viser et billede af det allerførste du ser når du starter din komputer, men så står den bare der og larmer og kommer ikke videre. Håber jeg kan få lidt hjælp og få del i jeres ekspertise...
OG SORRY FOR AL DEN TEKST!
OG SORRY FOR AL DEN TEKST!
ud med grafikkort. trykluft sæt i igen. sørg for det siger rigtig.. pust hele maskinen ren... og held og lykke
Tak, tror sgu jeg prøver det imorgen.. Men kan et grafikkort virkelig stoppe med at virke bare p.g.a støv?
SlettetBruger (5) skrev:Støv er roden til alt ondt. :)
Det kan der vel være noget om.. støv dræbte min morfar :S
Jedihamster (7) skrev:How to take graph card out?
wahh, STOP ^^ helt seriøst, det kan gå galt hvis man ikke ved hvad man gør.
illishar (9) skrev:Jedihamster (1) skrev:Jeg skiftede til det andet ...
Hvodan passer de to sætninger sammen? Du skiftede grafikkort til at starte med, men nu har du glemt hvordan man gør?
hmm
[...]så min far foreslog at jeg satte min skærm til det indbyggede grafikkort i bundkortet, eller whatever. Det gjorde jeg så, og den virkede, dog meget langsommere end med mit normale grafikkort.
Mayhaps, perchance?
Jedihamster (7) skrev:How to take graph card out?
Pil siden af dit kabinet, se hvor grafikkortet sidder (tjek evt. med stikkene bagpå, hvor du sætter det til), skru skruen ud, hiv kortet op (det kan sidde fast med en klips i den ene side), sæt det nye i, skru det fast, sæt siden på kabinettet igen :)
Det er der ikke de store ben i.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.