mboost-dp1

HJÆÆÆLP

Gå til bund
Gravatar #1 - Weepy#
14. feb. 2009 11:52
heej newzere

Jeg har et problem, jeg har lige samlet min Nye computer, virker fint med en undtagelse min PSU blæser/køler drejer ikke rundt? hvad kan det skylde?

MVH mark
Gravatar #2 - Chris100
14. feb. 2009 12:12
Det kan være blæseren har et stik der skal side i motherbordet :)
(Sådan var det med min)
Gravatar #3 - vandfarve
14. feb. 2009 12:12
Du skal være lidt mere præcis, når du beskriver dit problem.

Computeren virker som i, at den starter op, loader Windows og viser et skrivebord ved start?

Hvilke dele består computeren af - og særligt PSU'en?
Gravatar #4 - Weepy#
14. feb. 2009 12:34
det er en helt ny com, den har ikke nogeet operativtsystem det har jeg ikke turde installere endnu.
PSUèn er en corsair 550 watt. og den kan starte og det hele ingen problemer alle andre blæsere virker, den har frit rum.

består af et p50-e motherboad , en9800gtx+ death night grafikkort. (kabinetet har mange blæsrere.
Gravatar #5 - Weepy#
14. feb. 2009 12:35
sidder i bunden af kabinetet
Gravatar #6 - vandfarve
14. feb. 2009 12:45
#4 Du bliver nødt til at svare på mine spørgsmål. Hvad sker der, når du trykker på "Start"-knappen på dit kabinet?

Desuden, kan du direkte SE, at fanen står stille, eller kan du bare ikke høre den eller se den?
Gravatar #7 - vandfarve
14. feb. 2009 12:47
Dit oplevede "problem" kan sagtens være en feature, hvilket jeg vil have dig til at enten be- eller afkræfte.

http://corsair.com/products/vx/default.aspx skrev:
Ultra-quiet 120mm double ball-bearing fan delivers excellent airflow at an exceptionally low noise level by varying the RPM in response to temperature.

- Specifikationer på VX-serien

Det ville nemlig være underligt, hvis alt virker undtagen blæseren.
Gravatar #8 - Weepy#
14. feb. 2009 12:51
Når jeg trykker på startknappen køre det hele, untagen blæseren på PSU'en (det virker som om den prøver at gå igang)

Jeg kan se at den ikke køre rundt (blæseren)

Mvh.
Mark
Gravatar #9 - vandfarve
14. feb. 2009 12:55
#8 Men hvad sker der på skærmen? Kommer der noget frem?

Har du sikret dig, at ALLE ledninger sidder korrekt i?
Gravatar #10 - Weepy#
14. feb. 2009 13:00
der kommer noget frem på skærmen omkring Booting osv. ser ud som om det hele virker, ingen "bib" lyde.

har du nogen ide om hvilke lednigner der evt. kan sidde forkert?
Gravatar #11 - vandfarve
14. feb. 2009 13:14
Weepy# (10) skrev:
har du nogen ide om hvilke lednigner der evt. kan sidde forkert?

Well, det er den sjove del, fordi blæseren burde ikke være afhængig af andre ledninger end interne ledninger i PSU'en, men man skal aldrig sige aldrig. Bare sørg for, at alle ledninger (særligt 20/24-pin-ledningen!) sidder godt fast.

Og så kommer den alternative løsning: Bare tænd computeren og se, hvor længe den kan stå uden problemer. Det er selvfølgelig nemt at sige, når det ikke er min computer, men blæseren er temperaturstyret, så det kan faktisk være meningen, at den ikke begynder at spinne op ved start.

Du kan evt. google problemet og se, om der er andre, der oplever det samme.
Gravatar #12 - Chris100
14. feb. 2009 13:34
Du kan stikke en nål lige så stille op i den, og så kan du høre om den køere :D
Gravatar #13 - vandfarve
14. feb. 2009 13:36
Endnu mere alternativt: Hvis du har adgang til en laserbaseret temperaturmåler (alle butikker med fødevarer bør have en), så kan du "låne" den og tjekke temperaturudviklingen, mens computeren kører.

Det betyder også, at du kan vurdere, hvorvidt det er en feature eller en fejl, men husk at slukke, når du rammer de kritiske værdier - over 70-80C skal de enkelte komponenter i PSU'en helst ikke overstige.
Gravatar #14 - Weepy#
14. feb. 2009 14:56
Hej igen..

Den virker nu. mange tak for hjælpen
Gravatar #15 - Armadodo
14. feb. 2009 15:07
Det ville nu stadig være meget rart at høre hvad problemet var og hvordan det blev løst? :)
Gravatar #16 - Chris100
14. feb. 2009 17:18
ja :)
Gravatar #17 - Weepy#
14. feb. 2009 21:43
Det blev løst ved at jeg fandt ud af at min PSU er temperatur styret. :P
Gravatar #18 - vandfarve
14. feb. 2009 22:25
Weepy# (17) skrev:
Det blev løst ved at jeg fandt ud af at min PSU er temperatur styret. :P

Whatta ya know, huh...
Gravatar #19 - Weepy#
16. feb. 2009 10:08
ved hjælp fra vand farve (:
Gravatar #20 - Flemhans
16. feb. 2009 12:44
De fleste blæsere kan man puste på så kører de derudad
Gravatar #21 - Chris100
16. feb. 2009 16:03
Okay =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login