mboost-dp1

Hjælp, computeren starter ikke.

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
15. jul. 2009 15:58
Hej, har nu samlet min nye computer, problemmet er at den ikke vil starte og køre normalt, den starter osv i 2sekunder og genstarter igen, og sådan bliver den ved indtil jeg tager strømmet:( Jeg troede det var PSUen som failede, så købte en Corsair 750w. Virker stadig ikke :( Så troede jeg at det var min gamle 7650gs der gjorde det mens jeg ventede på min 4890. Var det heller ikke. Hvad gør jeg??? Har tjekket om alt er sluttet til og sidder nok fast :) her er mine specs.

I7 920
Asus 4890
Gigabyte udr3
Corsair 750w
Ocz 6gb ram 1333mhz

Kan det være bundkortet der ikke dur?
Gravatar #2 - Clauzii
15. jul. 2009 16:00
Er du kommet til at sætte de små stik til reset, power, osv. forkert på måske??
Gravatar #3 - Yulik
15. jul. 2009 16:12
Har kun power stikket kablen sluttet til bundkortet ligenu. Men jeg ikke forstår det er at der er +og- der så ved ikke helt hvilket måde den skal side på det er det eneste. Prøver lige at vende den om og se... Men tror ikke det er det som er problemmet. Nogen der har oplevet noget lignende?
Gravatar #4 - Clauzii
15. jul. 2009 16:15
#3:
Har du evt. prøvet at loade defaults i BIOS?
Gravatar #5 - vandfarve
15. jul. 2009 16:16
#3 Umiddelbart vil jeg også tage alle stik ud, kigge brugsforvirringen igennem endnu en gang og sætte alle ledninger i igen.

Desuden lyder det som en god ide at loade defaults, som Clauzii skriver.
Gravatar #6 - Yulik
15. jul. 2009 16:24
loade defaults er det der vor man tager batteriet ud og ind igen? Men vis i mener jeg skal ind i biosen så kan jeg ikke for der kommer ikke noget skærmbillede og den kun tænder i 2sekunder. :( Kan det være rammene? Prøver lige at tage alt udaf kabinettet og samle det hele udenfor kabinettet.
Gravatar #7 - Tumleren
15. jul. 2009 16:32
Fjern alt fra systemet du ikke har brug for - Alt i USB, mus, keyboard, cd/dvd-drev, diskette-drev, overflødige harddiske etc.

Hvis den så starter uden problemer, ved du at problemet ligger et sted derimellem, og du kan begynde at sætte tingene på plads en efter en
Gravatar #8 - Yulik
15. jul. 2009 17:14
tog alt ud og lod kun gpu,cpu,hdd,psu og mb sidde i. Virker stadig ikke :( Hvad kan de så være?
Gravatar #9 - vandfarve
15. jul. 2009 17:17
Mit næste bud vil være MB'et. Du kan faktisk også fjerne HDD uden problemer, men det lader bestemt ikke til at være den alligevel.

Hvad siger i?
Gravatar #10 - Yulik
15. jul. 2009 17:18
#9 kan jeg godt starte den uden hdd og ram?

EDIT:
Fik lige en ide, kan jeg godt starte bundkortet op UDEN noget somhelst i den? Kun psuen der sluttet til??
Gravatar #11 - vandfarve
15. jul. 2009 17:34
#10 Ikke uden ram, men uden HDD. Du bruger alligevel først HDD'en, når den indlæser Windows (eller et andet OS), men de første 5-25 sekunder bruger den i POST, som er uafhængig af en evt. HDD.

Dog, det kræver som minimum ram og CPU foruden et MB og en PSU til at starte en computer op. Derudover har du brug for en GPU, ellers får du intet signal (og nyere computere er software-begrænset, så du simpelthen ikke kan starte uden GPU, da den så ved, at du intet billede for. GPU er dog ikke teknisk nødvendigt, men det er en god ide, med mindre du altså kan gætte dig frem til skærmbillede :P).
Gravatar #12 - Yulik
15. jul. 2009 17:36
har lige prøvet med kun cpu,ram og psu. virker heller ikke. Er det MBen der død?
Gravatar #13 - vandfarve
15. jul. 2009 17:40
#12 Har du husket GPU'en?!
Gravatar #14 - Yulik
15. jul. 2009 17:42
ja, den glemte jeg at skrive med. ja det har jeg. Hvad ville der ske vis jeg ikke havde? Bare intet skærm billede eller hvad?
Gravatar #15 - vandfarve
15. jul. 2009 17:46
vandfarve (11) skrev:
(og nyere computere er software-begrænset, så du simpelthen ikke kan starte uden GPU, da den så ved, at du intet billede for. GPU er dog ikke teknisk nødvendigt, men det er en god ide, med mindre du altså kan gætte dig frem til skærmbillede :P).
Gravatar #16 - Clauzii
15. jul. 2009 17:46
#14:
Nogle Beep-lyde i et mønster a.la. 2 lange-2korte e.lign.
Prøv uden GPU. Hvis der ikke er noget der beeper, er det bundkortet, da der normalt også Beepes hvis ens RAM er defekt.

Det er forresten yderst sjældent en ny CPU ikke virker.
Gravatar #17 - Yulik
15. jul. 2009 17:54
tror du den kan nå at bippe til mig vis den kun er tændt 2sekunder afgangen? tror jeg nemlig ikke :(
Gravatar #18 - Yulik
15. jul. 2009 18:07
FUCK, det må være bundkortet ik en skid der bipper :( kan kun høre det der lille højtaler som skal bippe tænde som siger klik 1gang.
Gravatar #19 - Mirk
15. jul. 2009 20:21
Har du prøvet at køre med en enkelt ram stick i af gangen?. kan være 1 af dem er defekt. Da jeg samlede min nuværende pc, ville den også kun lige starte i Meget kort tid.. fandt ud af at 1 af mine ram var defekt.
Gravatar #20 - Bean
15. jul. 2009 20:39
Jeg har pt. selv det samme problem.
Det opstod for mig helt tilfældigt en dag jeg skulle tænde min PC.

Det som jeg gør for at løse problemet det er i første omgang, at trykke reset (det hjalp 1/4 gange).

Derefter tog jeg låget af min PC og skiftede min HDD's SATA stik på mit MB til en anden (har 6 til overs), og den booter op uden fejl hver gang.

Jeg aner ikke hvad det skyldes, har undersøgt det i godt 2 uger, men det er hvad jeg gør for at få liv i min pc igen.
Gravatar #21 - Yulik
15. jul. 2009 21:11
#19 og #20

Kunne godt have kommet lidt tidligere med de kommentar har lige pakket alt ned fordi troede det var bundkortet der var død (kan også godt være det er død) Men tak for svaret afprøver det imorgen orker ikke til det idag! :D
Gravatar #22 - Yulik
15. jul. 2009 23:39
Har lige afprøvet det som 19 og 20 sagde virker heller ikke så det må være bundkortet.
Gravatar #23 - Jakob Jakobsen
15. jul. 2009 23:43
Har du kontrolleret at din CPU køler sidder rigtigt

Har selv været ude for en køler der var vendt 180 grader, hvilket gav luft imellem CPU og køler.
Det resulterede nemlig at den slukkede efter 2 sekunder da CPU temperaturen steg alt for hurtigt.

Har du sat begge strømstik til?
Der sidder både det normale store og et mindre, der sidder lige ved PS2 portene.

Du kan desuden ikke regne med manglen på bip-lyde med mindre du har sat en PC-speaker til, det ser nemlig ikke ud til at der er onboard speaker på den.
Gravatar #24 - Yulik
16. jul. 2009 00:29

Hmm, en ide om hvordan jeg skal kontroller det? Eller står der bare i manuelen hvilket side den skal vende (cpu køleren)?

ja jeg har sat begge strømstik til :)

Har også sat det der bip dims til :)

Så dum er jeg ikke xD
Gravatar #25 - terracide
16. jul. 2009 05:56
Lyder som en kortslutning (stel).

-Pil ALT ud af kabinettet.
-Sæt mobo på en ikke ledende flade
-Sæt CPU og en RAM klods i Mobo.
-Kobl PSU til mobo.
-Kobl skærm til.
-Boot up.

Hvis dette virker, så tilføjer du enheder, en efter en indtil det enten går galt(du har fundet synderen) eller indtil du har fået samlet din hele PC og så ved du problemet ver med stel i dit kabinet.

Terra - K.I.S.S rules...
Gravatar #26 - NioBe
16. jul. 2009 07:33
Evt prøvet at hive CMOS batteriet ud?! Har oplevet en masse underlige fejl som har virket igen efter det batt har været ude...
Gravatar #27 - terracide
16. jul. 2009 08:25
NioBe (26) skrev:
Evt prøvet at hive CMOS batteriet ud?! Har oplevet en masse underlige fejl som har virket igen efter det batt har været ude...

Se det lyder som motherboards til AMD...
Gravatar #28 - NioBe
16. jul. 2009 08:28
terracide (27) skrev:
Se det lyder som motherboards til AMD...

Sjovt du siger det.... for jeg har gjort det mest på intel maskiner.

Gravatar #29 - Clauzii
16. jul. 2009 08:50
#27:
Men det er jo så til intel, vi snakker om her :O
Gravatar #30 - terracide
16. jul. 2009 11:44
#28:
Så du kender ikke til hardware og du kan ikke finde ud af BIOS...hvad laver du her?
Gravatar #31 - NioBe
16. jul. 2009 11:55
Du ved ikke hvad jeg kan og ikke kan. At du du ligefrem modsiger mig i hvad jeg har oplevet med computere... Du er for sølle og til grin.

Nej jeg går ikke og i det nyeste nye hardware... og sjovt som du skrev i den AMD vs Intel tråd vi engang diskuterede i. Kunne jeg godt lide din FREMRAGENDE konklusion om hvor god din maskine var at du kun havde fået ÉN BSOD! Uha uha jeg klapper i mine små hænder....:P Så er min computer vel bedre end din da min slet ikke har HAFT nogen!

Eller nårh nej, det var jo ham der sad bag skærmen der fik den til at lave en BSOD.

Så hvad laver DU her? Jeg tror at den eneste grund til at du skal hakke så meget på mig er fordi jeg er en pige, nårh ja som du dog så intelliget med en meget *host* høj IQ kan kalde mig for ARTO-BE?!?! Jeg kan kun le. Jeg tror du ikke kan tåle piger i IT brancen... :)

Gravatar #32 - XorpiZ
16. jul. 2009 11:59
NioBe (31) skrev:
Jeg tror du ikke kan tåle piger

Fixed!
Gravatar #33 - terracide
16. jul. 2009 12:54
#31:
Lad mig gætte, du nsakker om Nforce til Intel...for så har du bevist min pointe.
Og den BSOD var selvforskyldt, ikke en hardware fejl...hvad med du strammede dig an, n00b?

Terra - Det næste bliver vel at du ikke kender til TLB...happy googling.
Gravatar #34 - NioBe
16. jul. 2009 13:06
Ikke kun Nforce, har også oplevet Intels egne chipset. Og jeg er rimelig sikker på at intels ikke er 100 % fejlfrit heller.
Enig? Godt så!
Gravatar #35 - Yulik
16. jul. 2009 15:15
terracie og niobe

Stop med at spamme tråden til med jeres skænderier :P

Og har prøvet begge dele som i sagde. Intet virker.
har sendt bundkortet ind igen så vil de tjekke den.. (håber den ikke virker hos dem så skal jeg ikke betale deres timeløn xD + plus får bare en ny)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login