mboost-dp1
hjælp til at finde en billig tablet pc med touch-screen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey, jeg har nu ledt et stykke tid efter en tablet pc, i ved, dem hvor der kun er en skærm, og et berøringsfølsomt interface, med en pris der ligger under 6K.
Det eneste jeg kan finde, er nogle vildt dyre nogen på EDBpriser.dk
den skal ikke være vildt kraftig, skal bare bruges til surf og måske lidt medie-afspilning fra enheden selv, helst med win XP.
En netbook kan ikke bruges til mit formål!
Det eneste jeg kan finde, er nogle vildt dyre nogen på EDBpriser.dk
den skal ikke være vildt kraftig, skal bare bruges til surf og måske lidt medie-afspilning fra enheden selv, helst med win XP.
En netbook kan ikke bruges til mit formål!
#1 IBM X61 Tablet til ca. 8.000 kroner.
Så kan det vist ikke gøres billigere, hvis det også skal have en ordentlig kvalitet. Jeg har set nogle HP'er, der koster væsentligt mere, men som er af dårligere kvalitet (og design i mine øjne), så du skal være meget heldig.
Hvad med at lede efter en brugt?
Desuden, hvad skal du bruge den til, og hvor længe regner du med at beholde den?
Så kan det vist ikke gøres billigere, hvis det også skal have en ordentlig kvalitet. Jeg har set nogle HP'er, der koster væsentligt mere, men som er af dårligere kvalitet (og design i mine øjne), så du skal være meget heldig.
Hvad med at lede efter en brugt?
Desuden, hvad skal du bruge den til, og hvor længe regner du med at beholde den?
#3 Og du har overvejet problemer med fugt? Du skal have en udluftningsmekanisme i ordentlig kvalitet, hvis ikke du vil vinke farvel til din computer efter et par uger.
(Her tænker jeg særligt på kærester, der tager bad i flere timer og glemmer at åbne vinduer/tænde for affugtere).
(Her tænker jeg særligt på kærester, der tager bad i flere timer og glemmer at åbne vinduer/tænde for affugtere).
Ellers har HP vist lavet nogle touchskærme med indbyggede computere, eller du kan købe en billig skærm, strippe den og smide et touch-device over panelet og enten placere den i en lufttæt indpakning (pas dog på overophedning!) eller bygge den direkte ind i badeværelset, hvis du kan.
Til den sidste løsning kan du gå efter en MacMini eller Asus EEE Box, men ingen af løsningerne er så billige eller så nemme, som du forestiller dig.
Til den sidste løsning kan du gå efter en MacMini eller Asus EEE Box, men ingen af løsningerne er så billige eller så nemme, som du forestiller dig.
Hvis du er lidt tålmodig:
http://www.engadget.com/2009/06/14/crunchpad-unbox...
Den har en resistiv multitouch skærm (Ja, resistiv)
http://www.engadget.com/2009/06/14/crunchpad-unbox...
Den har en resistiv multitouch skærm (Ja, resistiv)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.