mboost-dp1
Hjælp til indkøb af ny spand.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Da jeg efterhånden har indset at mit 3 år gamle system ikke helt er nok til at trække Age of Conan som jeg lige pt. bruger alt for meget tid på, har jeg besluttet mig for at købe nyt. Orker ikke til at bøvle med opgradering da jeg alligevel skal have have skiftet stortset det hele ud.
Jeg har lagt et budget på omkring 8.000kr, og de skal bruges på nyt bundkort, CPU, RAM, GPU, PSU og en 500gb harddisk. Har allerede et udmærket kabinet, skærm, mus, tastatur osv.
Eftersom jeg ikke gider vente på de nye nVidia kort, vil jeg "nøjes" med et 8800GT da det ser ud til at give mest for pengene lige pt.
Har kigget lidt på en E8500 processor og tror egentlig det passer meget godt til mit behov. Har virkelig ikke brug for en quadcore selvom budgettet nok tillader det.
Men der jeg har problemer er bundkortet og RAM. Har ingen anelse om hvad der er godt i disse dage. Jeg har som sådan kun to krav til bundkortet og det er understøttelse af SLI (til fremtidig opgradering), og lyd der ikke er noget lort. Har haft mange problemer med lyddelen på mit nuværende A8N kort.
Har heller ikke helt styr på PSUen men vil da mene at en 5-600W skulle kunne trække to 8800GT kort?
Lige en sidste ting, da jeg selv har tænkt mig at samle denne herlighed, er det en god plan at investere i en CPU køler og noget pasta til montering? Eller vil det køre fint nok på stock køling?
Jeg har lagt et budget på omkring 8.000kr, og de skal bruges på nyt bundkort, CPU, RAM, GPU, PSU og en 500gb harddisk. Har allerede et udmærket kabinet, skærm, mus, tastatur osv.
Eftersom jeg ikke gider vente på de nye nVidia kort, vil jeg "nøjes" med et 8800GT da det ser ud til at give mest for pengene lige pt.
Har kigget lidt på en E8500 processor og tror egentlig det passer meget godt til mit behov. Har virkelig ikke brug for en quadcore selvom budgettet nok tillader det.
Men der jeg har problemer er bundkortet og RAM. Har ingen anelse om hvad der er godt i disse dage. Jeg har som sådan kun to krav til bundkortet og det er understøttelse af SLI (til fremtidig opgradering), og lyd der ikke er noget lort. Har haft mange problemer med lyddelen på mit nuværende A8N kort.
Har heller ikke helt styr på PSUen men vil da mene at en 5-600W skulle kunne trække to 8800GT kort?
Lige en sidste ting, da jeg selv har tænkt mig at samle denne herlighed, er det en god plan at investere i en CPU køler og noget pasta til montering? Eller vil det køre fint nok på stock køling?
Med hensyn til PSU'en vil jeg anbefale en lidt større, hvis du senere hen har tænkt dig at køre SLi.
Angående ram vil jeg foreslå dig 4 GB ram.. som fx dem her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428...
De er 1000 Mhz og koster 600 :)
Hvis du ikke har tænkt dig at købe quad core er det jo den bedste Dual-Core man kan få(nærmest)
De nye grafikkort fra Nvidia er altså kommet:
GTX260 til 3000,-
og GTX280 itl 4000,-
Men ja det er mange penge og et 8800 GT koster kun ca 1100 og er et meget fint grafikkort :)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428...
De er 1000 Mhz og koster 600 :)
Hvis du ikke har tænkt dig at købe quad core er det jo den bedste Dual-Core man kan få(nærmest)
De nye grafikkort fra Nvidia er altså kommet:
GTX260 til 3000,-
og GTX280 itl 4000,-
Men ja det er mange penge og et 8800 GT koster kun ca 1100 og er et meget fint grafikkort :)
Lige en lille rettelse..
GTX260 kan fås til 2416 :)
og ja som #4 siger er det nye kort fra HD nok osse en muglighed
GTX260 kan fås til 2416 :)
og ja som #4 siger er det nye kort fra HD nok osse en muglighed
hvad med nogle Kingston HyperX ram.. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID... skulle vist også være gode :)
#6 de koster 800 så de har bare at være bedre... hvor mange Mhz har de?
#8 hvorofr skulle han så købe 4Gb 667 Mhz ram når man kan få de 4GB ram 1000Mhz jeg foreslog til 200 kr billigere??? :)
#1 Inden du beslutter dig for hvor stor din strømforsyning skal være, kunne du prøve at sætte al din hardware ind i denne tabel:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.j...
Der kan du regne maksimumforbrug ud ved en hvilken som helst grad af belastning på systemet.
regnemaskinen er sat på 80% belastning som udgangspunkt, men du kan som sagt selv ændre i graden nederst på siden.
Nyere hardware bruger faktisk mindre watt end man skulle tro. Jeg blev ret overrasket da jeg skulle samle et nyt system.
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.j...
Der kan du regne maksimumforbrug ud ved en hvilken som helst grad af belastning på systemet.
regnemaskinen er sat på 80% belastning som udgangspunkt, men du kan som sagt selv ændre i graden nederst på siden.
Nyere hardware bruger faktisk mindre watt end man skulle tro. Jeg blev ret overrasket da jeg skulle samle et nyt system.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.