mboost-dp1

Hjælp til køb af stationær gaming computer

Gå til bund
Gravatar #1 - tkj
28. nov. 2009 21:44
Hej alle.
Efter at være blevet brændt af, af en sælger som ville have solgt mig en pc-pakke til 3800kr., så må jeg i stedet finde ud af hvordan, og hvor meget jeg skal give for en ordentlig gaming computer.

Jeg leder efter en computer som skal have en del krafter - både grafik og processor mæssigt (helst en QuadCore processor, da jeg laver en del videoredigering som kan gøre brug af dem alle). Computeren skal gerne kunne trække de nyeste spil såsom Crysis, L4D 2, Call Of Duty - Modern Warfare 2 osv.
Grafikkortet skal helst være et NVidia, da det bare er dem jeg syntes bedst om, og jeg mener klarer sig bedst! Desuden må kortet gerne understøtte NVidia's 3D briller, men bestemt ikke et "must"
Det skal siges at jeg ikke har nogen stationær og pt. kun har min bærbar, som ikke kan trække de nye spil! Derfor har jeg heller ingen skærm eller tastatur - mus og headset har jeg dog :)

Jeg håber derfor at i kan hjælpe/forklare mig med at finde den rigtige computer. Det må gerne være en sammel-selv, eller en samlet pc-pakke, eller bare en færdig samlet pc - prisen skal helst ligge et stykke under 10.000.

Med Venlig Hilsen
Thomas Jespersen
Gravatar #2 - holmen
28. nov. 2009 22:24
Et godt råd; du skal ikke købe den af en bosnier der kalder sig anelguso.
Gravatar #3 - tkj
28. nov. 2009 22:50
UPDATE
Da jeg ikke har fulgt ordenligt med, så ved jeg ikke om det er klogt at sige at jeg helst vil have et NVidia kort, da jeg er lidt i tvivl om ATI klarer sig bedre?
Gravatar #4 - holmen
28. nov. 2009 22:54
#3 Hvis nu det er et ATI 4850HD vs et Nvidia GeForce 5600 go, hvad vil du så skyde på er bedst?
Gravatar #5 - tkj
28. nov. 2009 23:06
Nu tænker jeg på begge parters top-kort!
Gravatar #6 - ignuz
29. nov. 2009 00:19
ATI ligger pt. i front med HD 5970 som er et dual gpu kort. Generelt vil jeg foreslå dig ( hvis du tænker på ydelse/pris) at gå efter ATI, da det virker som om at deres 5850 eller 5870 begge har mere at byde på end eksempelvis GTX285.
Gravatar #7 - holmen
29. nov. 2009 00:39
<Ronson> der er fem ting jeg ikke ønsker at se inden jeg dør
<Ronson> og dit behårede skrotum er alle 5
Gravatar #8 - tkj
29. nov. 2009 10:53
Gravatar #9 - Dr.pikkuk
29. nov. 2009 11:21
Gravatar #10 - tkj
29. nov. 2009 12:08
#9 Hvis det er det, vil den her så ikke være det idelle for mig? Jeg har jo hverken skærm eller tastatur? http://topdata.dk/product.asp?product=6540
Gravatar #11 - Dr.pikkuk
29. nov. 2009 16:22
nåeh ja, du mangler jo det hele.

Jo, det er et udemærket bud - især hvis ud ikke gider samle selv.

du kan evt. købe den jeg linkede til, og så købe skærm tastatur og mus separat hvis du vil være sikker på at få noget ordentligt.
Gravatar #12 - tkj
29. nov. 2009 16:30
Pikkuk (11) skrev:

du kan evt. købe den jeg linkede til, og så købe skærm tastatur og mus separat hvis du vil være sikker på at få noget ordentligt.

Den du linkede til??
Gravatar #13 - Plimmer
30. nov. 2009 04:03
Find en pc med et 5xxx kort i. De bruger mindre strøm, har DX11 understøttelse, du kan koble 3 skærme i (Kan være det er rart til video rendering?) og er hurtigere end deres respektive modparter.

Hvis du rendere dine film selv og vil have lidt fart på det, vil jeg foreslå dig at finde en pc med enten intels i5 eller i7 (kommer an på budgettet). Derudover skal du have en harddisk med 320gb plader (Det er enten 640 eller 1tb) fra enten Samsung eller Western Digital.

At finde de her ting i en prefabrikeret computer kan godt blive svært, men det er hvad du vil blive mest tilfreds med i længden og der er en god chance for at en sådan computer vil være kraftfuld nok til ikke skal udskiftes i en 3-5 år (5 er nok højt sat).

Hvis du ikke selv har mod på at samle en pc, så kender du vel en der kan, eller du har en bekendt som kender en du kan betale for det.
Gravatar #14 - Dr.pikkuk
30. nov. 2009 12:29
tkj (12) skrev:
Pikkuk (11) skrev:

Den du linkede til??

ja den jeg linkede til

Pikkuk (9) skrev:
god pris god ydelse...

http://topdata.dk/product.asp?product=6328
Gravatar #15 - tkj
2. dec. 2009 08:19
Gravatar #16 - Bachy
2. dec. 2009 09:02
tkj (15) skrev:
Denne computer er nu købt:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=6564

Fy fanden da, ikke et firma jeg ville handle med sådan som de strør om sig med superlativer.

Virker i mine øjne ikke specielt professionelle :)
Gravatar #17 - Dr.pikkuk
2. dec. 2009 18:11
den dækker fint dine behov :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login