mboost-dp1

Hjælp til lydindstillinger på Vista

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
3. jul. 2008 18:38
Hej.
Jeg har en ven der lige har fået ny computer, hvor der med var 7.1 Surround.

Speakers:
Creative T7900 Inspire

Lydkort:
Creative X-Fi Xtreme fidelity

Der kommer ingen lyd ud af speakerne, desværre. Alle stik er sat rigtig, og driveren er installeret. Jeg ved personligt fra XP at man jo skal ind i indstillinger for lyd og sørge for at "Devicet" der er valgt, er lydkortet, og ikke (som de fleste har) "High Definition audio". Men da jeg ikke kender vista, ved jeg ikke hvor man i systemet vælger denne indstilling ? På XP er det jo inde i "Sound and Audio Devices" (Har engelsk, kender ikke den dansk "titel"), og hvor man der også kan vælge hvis man f.eks. har et USB headset sat ind (osv). Nogen som lige kan skrive hvor disse indstillinger er på Vista? Da det jo virker til at være problemet at de ikke gider at spille, når både Driver er installeret, og kabler sat op.

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Pally
3. jul. 2008 19:45
Kvalificeret gæt:
KontrolPanel -> Lyd -> Administrer Lydenheder
Gravatar #3 - klh
3. jul. 2008 21:14
#1 - lolage
Creative har et problem med at fremstille nogle ordentlige drivere til Vista - de vil åbenbart hellere udvikle nye produkter og sælge dem, istedet for at supportere de ældre generationer og optjene goodwill.

Der er dog imidlertid en løsning, som din ven måske kan benytte sig af. Der findes nogle drivere, der er blevet moddet af en meget venlig sjæl. Disse kan dog ikke længere findes på Creatives eget fora (se mere om det i nyheden her, "Creative går efter driver-modder").

En hurtig søgning efter disse giver dette. Prøv og se, om det kan bruges :)
Gravatar #4 - lolage
3. jul. 2008 21:32
Kablerne er sat op, driverne installeret, og speakers er sat til Default Device (Altså, Default 'Lydenhed').. MEN STADIG INGEN LYD! -.-

SET BORT FRA at kablerne måske er sat forkert op, kan der så være andre grunde til at der ingen lyd kommer?

Er ikke ved ham så kan ikke se om de er sat rigtig. Men det er jo ikke så svært dog. Bare sammenlign farverne, så er meget sikker på han har sat dem rigtigt... Så i ask again; kan der være andre grunde for at der ingen lyd kommer, end kablerne der måske er sat forkert???

EDIT:
Så først dit post EFTER at have postet dette, klh. Jeg prøver dit forslag, men feel free på at svare på mit spørgsmål i dette indlæg. Jeg skriver dog hvis dit forslag løser det.
Gravatar #5 - 3214N
3. jul. 2008 21:34
ja, dårlige Vista drivers...
Gravatar #6 - lolage
3. jul. 2008 21:37
#3, driverne du gav link til er til Audigy Kort. Min vens kort er et Creative X-Fi Xtreme fidelity. Vil det virke??
Gravatar #7 - Disky
3. jul. 2008 21:39
Jeg bruger selv et Sound Blaster XFI Extreme Music med deres egne vista drivere helt uden problemer.
Gravatar #8 - klh
4. jul. 2008 16:13
#4+6 lolage
Der burde i hvert fald komme bare lidt lyd, uanset hvordan kablerne forbindes :) - Og højttalersættet er tændt, hvis det er af den slags.

Så vidt jeg ved, *burde* de virke. Det skader i hvert fald ikke at prøve dem :)
Gravatar #9 - Thalion
5. jul. 2008 11:56
hmm jeg har en xfi gamer, men prøv at se hvilket output der er valgt:

højre klik på højtaleren, nede ved uret, så vælg playback devices:

Så skulle du gerne få den her frem:
http://img361.imageshack.us/my.php?image=stuffwz8....

Så skal du bare sætte den udgang der bliver brugt til default, så kommer der det grønne flueben
Gravatar #10 - lolage
5. jul. 2008 16:10
Tak for det.
Gravatar #11 - Thalion
5. jul. 2008 23:08
10 skrev:
Tak for det.

Det virkede?
Gravatar #12 - lolage
6. jul. 2008 12:04
11 skrev:
Det virkede?

Det ved jeg ikke endnu :b. Min "ven" bor i England, så skal først skal ha' skrevet det til ham på msn, men han er ikke altid på.
Skriver hvis det har virket.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login