mboost-dp1
Hjælp til min stationære PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey newz'ere. Jeg har en 2 år gammel stationær, som har virket perfekt indtil for et par måneder siden. Pludselig begyndte den at tage lang tid om at boote op, kunne stå 10-15min ved billedet af mit motherboard. Sådan var det i et stykket tid, indtil min computer pludselig ikke ville vise billede længere med mit geforce 8800. Jeg satte min skærm til motherboardet's indbyggede graphkort, som dog var meget dårliger. Vi tog på ferie, og jeg kom hjem og - voila, mit 8800 virkede igen. De holdt omkring en uge, og så ville min computer ikke starte mere. Når jeg tændte den, lavede den en høj lyd og harddisken arbedede utrolig hurtigt, og så slukkede den. Jeg gav op, og vi flyttede. Her idag tænkte jeg at jeg lige ville se om den kunne starte, men - intet held. Jeg håber derfor at i kan hjælpe mig med mit problem.
Sorry for all den tekst, men mente at i var nødt til at have hele historien med ;)
Sorry for all den tekst, men mente at i var nødt til at have hele historien med ;)
Altså ikke direkte en høj lyd, det er bare blæserne der kører på fuld drøn, men ellers ja, ingen bip, intet billede, og slukker 3 sekunder efter.
Hvordan nulstiller man sådan én :)?
Hvordan nulstiller man sådan én :)?
Jedihamster (3) skrev:Hvordan nulstiller man sådan én :)?
Prøv at se om dit bundkort har en af de her knapper
Umiddelbart kan jeg ikke finde den, men så skulle det da lige være fordi den gemte sig bag min processor
#3 Find CMOS på dit bundkort. Der skulle gerne være 3 ben hvoraf 2 af dem er dækket af en jumper. Flyt denne jumper så den dækker det "frie ben" og lad den sidde et par sekunder og flyt den tilbage.
Jeg vil gætte på at det er dit gfxkort det er galt med.
Jeg vil gætte på at det er dit gfxkort det er galt med.
Flyttede den, prøvede at starte den, den startede op og slukkede 3 sekunder efter :/. Flyttede den tilbage igen, det samme.
Har prøvet det også, virker ikke. Den starter op, og slukker 3 sekunder efter. Det kan da forhelvede ikke passe at min computer er så fucket op :S
Har prøvet det også, virker ikke. Den starter op, og slukker 3 sekunder efter. Det kan da forhelvede ikke passe at min computer er så fucket op :S
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.