mboost-dp1

Hjemmeserver @ Hosting?

Gå til bund
Gravatar #1 - HAlleBy!
11. apr. 2010 17:12
Heey ppl; jeg går pt. og overvejer at anskaffe mig en hjemmeserver, til hosting af 1x 8 Slots Ventrilo samt store nogle af mine filer osv. på. Meeen eftersom at jeg ikke har den faen's store forstand på sådan nogle NAT, NAS og lign. servere, så regner jeg med at i har, og vil hjælpe mig ;)
-----------------------------------------------------------------------------------
... Jeg har følgende krav;
- Den skal kunne hoste min Ventrilo (os meget gerne en IceCast / ShoutCast), altså skal den ha' noget OS osv. ?
- Den skal kører WIN (98, XP, eller Win7; i dont care ...)
--> Ved ikke med WHS; er det evt. en mulighed @ VT hosting?
- Den skal ikke fylde for meget; som en normal stationær evt.
- Yderligere har jeg er budget på max 2000,- ...
- Den måtte os meget kunne store filer; evt. som FTP server så jeg kunne få adgang til mine ting anden steds ;)
-----------------------------------------------------------------------------------
Jeg har selv kigget på denne; http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/hardd...

- No clue om den er brugbar/any good? Help wanted :p

// Thx in advance ;)
Gravatar #2 - themuss
11. apr. 2010 17:34
først og fremmest, hvor meget båndbredde har du?

...dernæst, eftersom du kræver den kører Windows, vil jeg foreslå WinME.
Gravatar #3 - HAlleBy!
11. apr. 2010 17:59
Hmm har en 15/1 M/Bit ... Men det er vel igrunden mit spørgsmål uvedkomment? & fait nok mht. WinME; jeg er stort set ligeglad hvad den kører; så længe det er en eller anden version af WIN ...
Gravatar #4 - Daniel-Dane
11. apr. 2010 18:07
Er 1 Mbit nok til en ventriloserver? Og så skal du også sikre dig, at din ISP ikke blokerer de porte, du skal bruge.
Gravatar #5 - HAlleBy!
11. apr. 2010 18:09
#4:
- 1mbit kan sagtens trække de 8 personer der skal sidde på den VT ... Det er vel mit prob. hvis den ikke kan ;)
- Nej de porte er skam åbne; + hvis ikke så kan der jo portforwardes ;)
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
11. apr. 2010 18:29
Da det ikke kræver det store, vil jeg anbefale dig at købe en EEE BOX. Har selv en stående som fil/web/ftp server og har købt den primært på grund af det lave strømforbrug samt støj.
Gravatar #7 - HAlleBy!
11. apr. 2010 18:50
6#
- Jo den ser da fin; en lille smule over budget, men det må så tages med :/
------------------------
Still; nogen som har kigget på den jeg selv har linket til, den var nemlig mere 'prisvenlig' ;)
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
11. apr. 2010 18:55
Det burde være muligt at få den ned i pris, enten ved at købe den brugt, eller købe den i udlandet.
Gravatar #9 - HAlleBy!
11. apr. 2010 19:00
8#
- Tjo 1800,- hjalp da noget på det ;)
- Men kunne du evt. svare mig på om den jeg har linket til i det hele taget kunne bruges (Netgear STORA) ?
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
11. apr. 2010 19:07

Nej den kan ikke bruges. Det er kun en filserver og vil ikke kunne bruges til ventrilo osv.
Gravatar #11 - HAlleBy!
11. apr. 2010 19:16
#10;
- Aigh damnit ... Undrede mig bare, fordi der står man har mulighed for Win, Mac & Linux/UNIX på den? + Den har 256mb RAM til OS ...
Gravatar #12 - onetreehell
11. apr. 2010 19:48
Jeg tror næppe du kan få lov til at ændre hvad den kører. Deres hjemmeside siger at man kan bruge den sammen med windows, mac og linux/unix klienter, hvilket jeg tror du har misforstået. De 256 mb ram er flash ram, hvilket betyder at operativ systemet fylder <=256 mb. Jeg tror ikke lige du finder så mange versioner af windows der kan være på den plads (men jeg ved det ikke).
EDIT: en åbenlys grund til at det ikke passer er, at du kun kan få macintosh os på apple computere (uden at lave div. hacks).

Hvorfor vil du køre windows? Så vidt jeg kan se, kan du køre det på linux (eller mac, men det plejer ikke at være det billigste).

Jeg ville gå efter noget med en atom processor eller tilsvarende pga. strømforbruget. Og grafikkort er sådan set ret ligemeget, så vælg det billigste. Trådet netværk er hurtigere, mere stabilt og bruger mindre strøm, så jeg ville nok undgå wifi, da det alligevel er mere eller mindre irrelevant. En stationær er nok at foretrække, da du så kan smide mere hardware ind hvis det bliver nødvendigt (eks. du ikke har plads til at dit nye pr0n). Skærm er fuldstændigt ligegyldigt. Du har måske brug for den til at sætte den op, men ellers skal du ikke bruge det til noget.
Gravatar #13 - HAlleBy!
12. apr. 2010 06:00
#12;
- Takker det forklarede en del ;)
Mht. OS; Så vil jeg kører WIN fordi jeg umiddelbart synes det var nemmest ... Men takker for hjælpen. Mht. Processor, så er det vel ikke så vigtigt at den er super kraftig, eller at der kan skiftes hardware, da den kun skal kører den lille ventrilo server ...
Gravatar #14 - HAlleBy!
12. apr. 2010 06:46
// Har kigget på en anden!
- Denne her; med Intel Atom ;)

Det kunne da bruges ikke?
Gravatar #15 - onetreehell
12. apr. 2010 10:55
Hvis du vil bruge den til filserver (eller shoutcast, hvor jeg går ud fra du vil gemme din musiksamling på serveren), så er det altså meget rart at der er plads til en ekstra harddisk eller to, hvis du finder ud af at du mangler plads.
Gravatar #16 - HAlleBy!
12. apr. 2010 11:20
15#
- Nej regner ikke med at den skal lagre den vilde mængde data så det er fint ;)
- Glemte vist link før ...
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&a...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login