mboost-dp1
Hjlæp!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Vil have en ny bærbar, og er kommet gevaldigt i tvivl ... Har fundet et par stykker, og to af dem er næsten identiske hardware mæssigt ...
Bærbar 1, Sony VAIO:
14" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
i3 2,1 GHz (dualcore)
4 GB Ram
3 x USB 2.0
1 x USB 3.0
Pris: 6.600
Bærbar 2, HP Pavilion dv6-6012eo:
15,6" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
Athlon II 2,3 GHz (dualcore)
4 GB Ram
4 x USB 2.0
Pris: 3.500
Bærbar 3, HP Pavilion G6-1004eo
15,6" LED skærm
750 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
Phenom II 3,0 GHz (dualcore)
4 GB Ram
3 x USB 2.0
4.100
Er lidt i tvivl, fordi behøver jeg USB 3.0? Skal min bærbar have bling-effekt (Sony og deres fancy farver, samt baggrundsbelyst tastatur)
Samt, AMD processorerne, bliver de for varme? Hvor varm bliver en i3 kontra Phenom II?
Hardware mæssigt er de jo mere eller mindre ens - så vidt jeg kan se har de alle 3 kun en ram-blok, så kan snildt smide 2 eller 4 mere i...
- og ingen "intel er bedre end AMD"-fanboys, tak :)
Bærbar 1, Sony VAIO:
14" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
i3 2,1 GHz (dualcore)
4 GB Ram
3 x USB 2.0
1 x USB 3.0
Pris: 6.600
Bærbar 2, HP Pavilion dv6-6012eo:
15,6" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
4 GB Ram
4 x USB 2.0
Bærbar 3, HP Pavilion G6-1004eo
15,6" LED skærm
750 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
Phenom II 3,0 GHz (dualcore)
4 GB Ram
3 x USB 2.0
4.100
Er lidt i tvivl, fordi behøver jeg USB 3.0? Skal min bærbar have bling-effekt (Sony og deres fancy farver, samt baggrundsbelyst tastatur)
Samt, AMD processorerne, bliver de for varme? Hvor varm bliver en i3 kontra Phenom II?
Hardware mæssigt er de jo mere eller mindre ens - så vidt jeg kan se har de alle 3 kun en ram-blok, så kan snildt smide 2 eller 4 mere i...
- og ingen "intel er bedre end AMD"-fanboys, tak :)
Dumblez0r (3) skrev:Uden at have sat mig ind i de forskellige computere, kan jeg dog tilføje at baggrundsbelyst keyboard er faktisk rigtig lækkert!
Det er dejligt at man ikke behøver lys eller fyre lysstyrken op på skærmen for at se noget. Selvom man kan ti-finger systemet ;)
Har selv et baggrundsbelyst tastatur til min stationær - men er det 3.000 værd?
Først, den overskrift der kan du sgu gøre bedre.
Dernæst vil jeg ikke anbefale nogen at købe en HP Pavillion PC. Jeg har hørt fra rigtig mange hvordan de støver til på ingen tid og derefter bliver ualmindelig varme.
Jeg har selv en Sony Vaio. Godt nok en anden model end den du linker til og jeg har absolut ikke fortrudt jeg betalte lidt mere og købte bedre kvalitet.
Dernæst vil jeg ikke anbefale nogen at købe en HP Pavillion PC. Jeg har hørt fra rigtig mange hvordan de støver til på ingen tid og derefter bliver ualmindelig varme.
Jeg har selv en Sony Vaio. Godt nok en anden model end den du linker til og jeg har absolut ikke fortrudt jeg betalte lidt mere og købte bedre kvalitet.
fjols (6) skrev:Først, den overskrift der kan du sgu gøre bedre.
...
Thoroughbreed (2) skrev:- det skal lige siges, at jeg har haft HP før, og er yderst tilfreds med dem.
Dit nick passer meget godt til din væremåde?
Desuden, jaja, stavefejl i overskriften - so what? Du fandt herind alligevel
Tja jeg ville nok ikke vælge computer på baggrund af udelukkende den feature. Men det skal dog på "Pros" siden af listen efter min mening.
Personligt ville jeg vælge den der var "praktisk smartest";
Er transportabel (let, ikke for klodset), lydløs (læs: mindst larmende), smart oplader der IKKE går i stykker ved at rykker lidt rundt på computeren. Eftersom man ofte sidder med computeren i skødet sker dette jo ofte, samt bliver den jo også varm, så den skal jo også kunne komme af med varmen på en smart måde. Noget langt fra alle computeren kan.
Er godt klar over at dette måske er umuligt at undersøge i butikken, men læs reviews etc.
Dette er ting JEG vælger computer på, og er på ingen måde sikkert at det er den rigtige måde for dig at vælge på.
My 5 cents.
Er transportabel (let, ikke for klodset), lydløs (læs: mindst larmende), smart oplader der IKKE går i stykker ved at rykker lidt rundt på computeren. Eftersom man ofte sidder med computeren i skødet sker dette jo ofte, samt bliver den jo også varm, så den skal jo også kunne komme af med varmen på en smart måde. Noget langt fra alle computeren kan.
Er godt klar over at dette måske er umuligt at undersøge i butikken, men læs reviews etc.
Dette er ting JEG vælger computer på, og er på ingen måde sikkert at det er den rigtige måde for dig at vælge på.
My 5 cents.
Thoroughbreed (7) skrev:fjols (6) skrev:Først, den overskrift der kan du sgu gøre bedre.
...
Øh, det var ikke stavefejlen jeg kommenterede på, men det at man har langt større chance for at få hjælp med en velformuleret overskrift.
Desuden fortæller du at du ikke har haft problemer med HP, men der findes flere modeller end Pavillion, så det hjælper ikke meget. Derfor min kommentar.
Men hvis det skal være på den måde skal jeg nok lade være med at hjælpe dig i fremtiden.
Thoroughbreed (7) skrev:
Er ret sikker på at fjols mente at overskriften kunne have været lidt mere uddybende.
- Derudover vil jeg på ikke anbefale vores Pavillion computere. Der er så ufattelig mange varmeproblemer med dem og det er altid dem som skal ind og have reperation.
Jeg synes nu også VAIO'en er for dyr til hvad den kan. Jeg ville vælge et helt andet mærke og så slet ikke en bærbar.
Dumblez0r (8) skrev:Tja jeg ville nok ikke vælge computer på baggrund af udelukkende den feature. Men det skal dog på "Pros" siden af listen efter min mening.
My 5 cents.
Kan helt klart godt følge dig, men nu slæber jeg ikke særlig meget rundt på min bærbar - dog vil jeg ALDRIG have en hvor skærmen er større end 15,6", da de andre bliver FOR klodsede - mht til varmen, så er jeg sidder jeg ikke med den i skødet, men kender en der har en større HP (17", Quadcore Phenom) som bliver ulidelig varm, og kan endda slukke sig selv pga varmen.
Kris (10) skrev:Thoroughbreed (7) skrev:
Er ret sikker på at fjols mente at overskriften kunne have været lidt mere uddybende.
- Derudover vil jeg på ikke anbefale vores Pavillion computere. Der er så ufattelig mange varmeproblemer med dem og det er altid dem som skal ind og have reperation.
Jeg synes nu også VAIO'en er for dyr til hvad den kan. Jeg ville vælge et helt andet mærke og så slet ikke en bærbar.
Vores Pavilion? Anyhow, har haft min i 3½ år nu (Dv6000-serie med Intel 2,3 GHz dualcore) og har kun haft ET problem - men det var pg.a lynet slog ned, at opladeren døde ... Ellers har det været den bærbar jeg har haft som har virket bedst - længst ...
Men er det generelt de nye HP Pavilion der har problemer med varmen? Eller er det kun dem med AMD processorer?
fjols (9) skrev:
Øh, det var ikke stavefejlen jeg kommenterede på, men det at man har langt større chance for at få hjælp med en velformuleret overskrift.
Desuden fortæller du at du ikke har haft problemer med HP, men der findes flere modeller end Pavillion, så det hjælper ikke meget. Derfor min kommentar.
Men hvis det skal være på den måde skal jeg nok lade være med at hjælpe dig i fremtiden.
Fair nok, men vil heller ikke lave en alen lang overskrift - folk findet det ...
Anyway, kan godt være jeg var lidt "grov" - er bare træt af den type folk der i de første par linier skriver "XX er noget lort, køb YY istedet!"
Jeg personligt har været glad for min HP Pavilion, og dem jeg kender ditto - det skal siges at bærbaren fik vi gennem arbejdet, så der er 100+ der har den - og ikke har problemer
2nd. så er jeg lidt ligeglad med mærket, og hvis man kommer med konstruktiv kritik er det fint nok, men hvis man har hørt ved en der kender en at den bliver støvet ... ja, så holder den ikke hos mig :)
- vil lige tilføje at jeg på et punkt gerne ville have Sony'en, bl.a. fordi at "alle" har en sort bærbar, mens der ikke er mange der har en VAIO i hvid, grøn eller whatever...
Dog synes jeg det er vildt den koster 3.000 mere end en tilsvarende HP! De 3.500 som HP'en koster er jo ... peanuts?
Dog synes jeg det er vildt den koster 3.000 mere end en tilsvarende HP! De 3.500 som HP'en koster er jo ... peanuts?
Jeg sagde ikke XX er noget lort, jeg fortalte hvad mine erfaringer er og hvad jeg har hørt fra mange. At Kris der arbejder ved HP bakker mig op, siger vel lidt om sandfærdigheden i det.
Edit: Måske kunne jeg have specificeret det er fra IT supportere jeg har hørt det.
Derefter kommenterer jeg på at jeg er fuldt ud tilfreds med min Vaio, som er det mærke du sætter dem op imod.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan det kan gå dig på på nogen måde.
Lidt mere ontopic, så vil jeg anbefale dig at kigge på Asus, de er kendt for god kvalitet, samtidig med at prisen er til at betale også.
Edit: Måske kunne jeg have specificeret det er fra IT supportere jeg har hørt det.
Derefter kommenterer jeg på at jeg er fuldt ud tilfreds med min Vaio, som er det mærke du sætter dem op imod.
Lidt mere ontopic, så vil jeg anbefale dig at kigge på Asus, de er kendt for god kvalitet, samtidig med at prisen er til at betale også.
Thoroughbreed (12) skrev:
Vores Pavilion?
Men er det generelt de nye HP Pavilion der har problemer med varmen? Eller er det kun dem med AMD processorer?
Burde måske have nævnt at jeg arbejder ved HP i Irland. På supporten. Så jeg hører om problemerne med lige præcis de bærbare.
Det er generelt alle HP Pavillion, både nye og gamle modeller. HP er klar over problemet, men de kan/vil ikke finde en løsning. Formentlig er det pengene som rykker, for det er trods alt mindre end 50% som har fejlen. Men personligt ville jeg ikke gå efter den type.
fjols (15) skrev:Jeg sagde ikke XX er noget lort, jeg fortalte hvad mine erfaringer er og hvad jeg har hørt fra mange. At Kris der arbejder ved HP bakker mig op, siger vel lidt om sandfærdigheden i det.
Var lidt for hurtig på aftrækkeren...
Asus? Har aldrig hørt noget om deres bærbare, vil da prøve at kigge ..
Mht. Pavilion, mon ikke det er AMD der er skyld i varmen? De har jo altid været lidt varmere end Intel - og når det ikke er mobil-processorer som f.eks Turion, men en Athlon II eller Phenom ...
Anyway, kigger lige på Asus, tak for tippet
#16 >
Mindre end 50%? Se, til den pris kunne jeg godt finde på at slå til - igen fordi jeg kender 100+ der har en Pavilion dv6xxx fra 2008, som aldrig har haft problemer ...
Bl.a. også derfor jeg hælder til HP igen, da det ser ud til at de er stabile, kontra f.eks Acer
Har lige hurtig søgt på Asus bærbare, da jeg ikke har en skid forstand på nVidia grafikkort (altså, hvilket kort er bedre end et andet) - og jeg altid har kørt ATi kiggede jeg selvfølgelig på det ..
Kunne dog ikke finde nogle asus der havde noget bedre end 6370 - hvilket ikke helt er tilfredsstillende :/
Kunne dog ikke finde nogle asus der havde noget bedre end 6370 - hvilket ikke helt er tilfredsstillende :/
Jeg vil holde mig væk fra Bærbar 2,
HP Pavilion dv6-6012eo:
15,6" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
4 GB Ram
4 x USB 2.0
Har en bærbar med den CPU, og den giver en hel del varme ved normalt brug. Og køleren kører der ud af.
HP Pavilion dv6-6012eo:
15,6" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
4 GB Ram
4 x USB 2.0
Har en bærbar med den CPU, og den giver en hel del varme ved normalt brug. Og køleren kører der ud af.
starn (21) skrev:Jeg vil holde mig væk fra Bærbar 2,
HP Pavilion dv6-6012eo:
15,6" LED skærm
500 GB Harddisk
AMD HD 6470 (512 MB)
4 GB Ram
4 x USB 2.0
Ja, det var også noget i den stil jeg tænkte ... Er dog mere eller mindre ligeglad med lydniveauet ... Undrede mig bare over at det er sådan en "gammel" processor der sad i den ...
Mine forældre har en ca. 3 år gammel HP Pavilion Dv5, og den har fungeret perfekt. Indtil for en måned eller to siden.
Mine forældre begyndte at brokke sig over den frøs random, og ofte var sindsygt lang tid om at starte op og lukke ned.
Da det begyndte samtidig med at vi havde høje temperature og høj luftfugtighed var det første jeg mistænkte for høj varme.
Jeg installerede CoreTemp og lad den være slukket i et par timer i et køligt lokale.
Da jeg derefter tændte den stod temperaturen på begge CPU'er på 80 grader Celsius.
Nå ja, de sidste 4-5 bærbare har haft har man relativt nemt kunne komme til at rense blæserne. Så tænkte at jeg ville prøve igen, og opgav hurtigt, og fortalte mine forældre at de må vente til den dør helt, og så må vi se om jeg kan overskue det til den tid... (De har alligevel også en nyere de kan benytte).
De her har meget godt opsummeret mit problem:
Mine forældre begyndte at brokke sig over den frøs random, og ofte var sindsygt lang tid om at starte op og lukke ned.
Da det begyndte samtidig med at vi havde høje temperature og høj luftfugtighed var det første jeg mistænkte for høj varme.
Jeg installerede CoreTemp og lad den være slukket i et par timer i et køligt lokale.
Da jeg derefter tændte den stod temperaturen på begge CPU'er på 80 grader Celsius.
Nå ja, de sidste 4-5 bærbare har haft har man relativt nemt kunne komme til at rense blæserne. Så tænkte at jeg ville prøve igen, og opgav hurtigt, og fortalte mine forældre at de må vente til den dør helt, og så må vi se om jeg kan overskue det til den tid... (De har alligevel også en nyere de kan benytte).
De her har meget godt opsummeret mit problem:
Jeg har åbenbart været heldig med min MS-1688. Der var det (næsten) kun bagsiden som skulle af (inkl. batteriet).
Advarsel: Sluk for lyden. Happy-go-lucky TV-shop-musik og en åndssvag asiatisk speaker. På 1:38 vises hvordan batteri, RAM, optisk drev, harddisk og blæser demonteres.
Advarsel: Sluk for lyden. Happy-go-lucky TV-shop-musik og en åndssvag asiatisk speaker. På 1:38 vises hvordan batteri, RAM, optisk drev, harddisk og blæser demonteres.
Det er ikke fordi jeg ved så skide meget om det, men jeg har lige netop i dag bestilt en bærbar i cirka samme prisklasse og størrelse. Jeg endte i hvert fald med at vælge http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=639378
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.