mboost-dp1
Høretelefonr
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Please lad vær med at blive sur over det her er tråd nummer 5000 omkring høretelefoner :P
Men jeg har bare brug for lidt hjælp, da jeg ved at få grå hår i hovedet af at lede efter et par høretelefoner, som der er en chance for at jeg bliver glad for.
Jeg er ejer af et par Sennheiser HD555 høretelefoner, som ifølge mange skulle være de bedste høretelefoner der findes til pengene.
Men jeg syntes simplehent de er forfærdelige... Sådan nogle DJ høretelefoner er utrolig upraktisk syntes jeg, og jeg bruger dem aldrig, det hænger sammen med:
jack stikket på den er 6,3 mm hvilket er utroligt irreterende da jeg primært bruger høretelefonerne til min PC.
Jeg bruger en 6,3mm til 3.5mm adapter ala den her: http://www.amazon.co.uk/3-5mm-stereo-plug-6-35mm-s... /dp/B000TQ6DZQ/ref=pd_sim_ce_9
Men det er træls og klodset. Det har blandt andet været skyld i at, jeg ved et uheld har ødelagt en af indgangene til høretelefonerne på min PC.
Også er ledning jo nærmest 3 m lang. Det er også ret irriterende.
Derudover er lydniveauet alt for lavt (når de bruges til PC og Ipod). Jeg har mest af alt lyst til at kylle dem ud af vinduet.
Men kan i anbefale nogle høretelefoner som er gode når man primært bruger dem til ens PC?
Men jeg har bare brug for lidt hjælp, da jeg ved at få grå hår i hovedet af at lede efter et par høretelefoner, som der er en chance for at jeg bliver glad for.
Jeg er ejer af et par Sennheiser HD555 høretelefoner, som ifølge mange skulle være de bedste høretelefoner der findes til pengene.
Men jeg syntes simplehent de er forfærdelige... Sådan nogle DJ høretelefoner er utrolig upraktisk syntes jeg, og jeg bruger dem aldrig, det hænger sammen med:
jack stikket på den er 6,3 mm hvilket er utroligt irreterende da jeg primært bruger høretelefonerne til min PC.
Jeg bruger en 6,3mm til 3.5mm adapter ala den her: http://www.amazon.co.uk/3-5mm-stereo-plug-6-35mm-s... /dp/B000TQ6DZQ/ref=pd_sim_ce_9
Men det er træls og klodset. Det har blandt andet været skyld i at, jeg ved et uheld har ødelagt en af indgangene til høretelefonerne på min PC.
Også er ledning jo nærmest 3 m lang. Det er også ret irriterende.
Derudover er lydniveauet alt for lavt (når de bruges til PC og Ipod). Jeg har mest af alt lyst til at kylle dem ud af vinduet.
Men kan i anbefale nogle høretelefoner som er gode når man primært bruger dem til ens PC?
Har du "S" udgaven af de sennheiser? For ellers burde der ikke være noget problem i dit lydkort i at drive dem. S udgaven er 120 ohm hvor den almindelige udgave burde have en impedans på 50 ohm, som så mange andre headsets.
Lyder som om du er faldet i en "bigger is better" fælde, uden at tænke over hvad du reelt havde brug for, altså nogle små, nogenlunde høretelefoner med 3,5mm stik og kort ledning.
Lyder som om du er faldet i en "bigger is better" fælde, uden at tænke over hvad du reelt havde brug for, altså nogle små, nogenlunde høretelefoner med 3,5mm stik og kort ledning.
Dropp (1) skrev:Sådan nogle DJ høretelefoner er utrolig upraktisk syntes jeg, og jeg bruger dem aldrig, det hænger sammen med:
For det første, så ville ingen DJ på jorden bruge dem når de spiller.
Det er åbne høretelefoner og kræver et rimeligt støjfrit miljø.
Dermed sagt, så er det slet ikke et par dårlige høretelefoner, jeg har selv deres storebror og er fuldt ud tilfreds.
Fjolle (2) skrev:Køb en forstærker og klip kablet i en længde der passer dig?
Sådan er det når man køber kvalitet. Jeg tror ikke der er mange seriøse produkter der kommer med 3,5mm stik.
Du kan få 3,5mm til 6,35 convertere med et stykke ledning imellem, hvilket burde løse problemet.
Dropp (1) skrev:Derudover er lydniveauet alt for lavt (når de bruges til PC og Ipod). Jeg har mest af alt lyst til at kylle dem ud af vinduet.
De fleste udgange, specielt på bærbare enheder, er absolut ikke lavet til gode store høretelefoner. Der bliver du nød til at have en lille forstærker foran høretelefonerne.
Med de punkter du har, vil jeg nok kigge på lidt mindre høretelefoner, ellers får du nok ikke noget der passer godt til dit brug.
Jeg bruger selv et par AKG k240 når jeg sidder derhjemme foran computeren, eller hører musik i sofaen. Det er de bedste høretelefoner jeg har fundet. Elastikken er en smule løs, så jeg bruger dem kun stillesiddende, men de er også for store til andet.
http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,252...
- jeg har dog en lidt ældre model.
Udover dem har jeg et par sennheisser hd200 - de er fine på farten. Ikke for store, og kan godt stramme lidt (jeg har også et kæmpe stort æg). Lukker ikke alt for meget af, men lyden er OK - helt fine til prisen.
http://www.headphonereviews.org/headphone/Sennheis...
Men hvis du har pengene så brug dem på et par sennheisser hd25. Alt efter temperament kan de fås i forskellige udgaver. De er helt uden sidestykke de bedste høretelefoner jeg har brugt som DJ. Har ikke brugt dem til andet, men lyden er virkelig ren, god definition i tonerne, og lukker godt af.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/r...
http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,252...
- jeg har dog en lidt ældre model.
Udover dem har jeg et par sennheisser hd200 - de er fine på farten. Ikke for store, og kan godt stramme lidt (jeg har også et kæmpe stort æg). Lukker ikke alt for meget af, men lyden er OK - helt fine til prisen.
http://www.headphonereviews.org/headphone/Sennheis...
Men hvis du har pengene så brug dem på et par sennheisser hd25. Alt efter temperament kan de fås i forskellige udgaver. De er helt uden sidestykke de bedste høretelefoner jeg har brugt som DJ. Har ikke brugt dem til andet, men lyden er virkelig ren, god definition i tonerne, og lukker godt af.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/r...
#3: Udelukkende musik.
#5: Kender du evt. nogen der ville passe til det behov som jeg har beskrevet, Jeg vil selvfølgelig helst have et par med god lydkvalitet. Det var jo også derfor jeg købte sådan et par dyre Dj høretelefoner.
#6:hvor kan jeg evt. købe sådan en ledning du snakker om. Jeg syntes jeg har ledt efter sådan en. Men de er også allesammen 3 meter lange. Så er jeg jo oppe på 6m ;)
Og jeg kommer ikke til at klippe i ledningen, det tør jeg ikke.
Hvad med sådan en forstærker? Ved du hvor man kan købe sådan én?
#5: Kender du evt. nogen der ville passe til det behov som jeg har beskrevet, Jeg vil selvfølgelig helst have et par med god lydkvalitet. Det var jo også derfor jeg købte sådan et par dyre Dj høretelefoner.
#6:hvor kan jeg evt. købe sådan en ledning du snakker om. Jeg syntes jeg har ledt efter sådan en. Men de er også allesammen 3 meter lange. Så er jeg jo oppe på 6m ;)
Og jeg kommer ikke til at klippe i ledningen, det tør jeg ikke.
Hvad med sådan en forstærker? Ved du hvor man kan købe sådan én?
Jeg overvejer disse: http://www.amazon.co.uk/Sony-MDR-V6-Headphones-ear...
(Sony MDR V6)
Har altid hørt gode ting om dem. Men løber jeg så i samme problem med at lydniveauet bliver for lavt?
(Sony MDR V6)
Har altid hørt gode ting om dem. Men løber jeg så i samme problem med at lydniveauet bliver for lavt?
Jakob Jakobsen (10) skrev:HER :)
Perfekt ;)
Dropp (8) skrev:Hvad med sådan en forstærker? Ved du hvor man kan købe sådan én?
Der er lidt her og her [/quote]
Men så løber jeg stadig i problemet med at lydniveaut er for lavt. Vil du anbefale at købe sådan en for forstærker? Syntes også det virker lidt upraktisk (jeg er krævende, haha)
jeg har også en hd555 og købt denne forstærker/ubslydkort: Prodigy cube
Det spiller godt, Der er ihvert fald nok lyd.
Hd55 kan også moddes til at lyde som en hd595
[url= kan ses her[/url]
Det spiller godt, Der er ihvert fald nok lyd.
Hd55 kan også moddes til at lyde som en hd595
[url= kan ses her[/url]
Vil du have en meget billig løsning til at starte med. Så skulle denne forstærker faktisk være god til prisen.
Desværre booster den de lave frekvenser, hvilket mange bas-freaks dog er glade for.
Desværre booster den de lave frekvenser, hvilket mange bas-freaks dog er glade for.
jens_ond (16) skrev:Hd55 kan også moddes til at lyde som en hd595
[url= kan ses her[/url]
Haha... Jeg ville nok ikke stole alt for meget på ham der har lavet det mod.
Det stykke skum er ikke sat der for at lave høretelefonerne dårligere.
ellers laver Creative altså nogle ganske hæderlige forstærkere til bærbare (betyder vidst bare de er små) til ca. 250-350 kr.
Du kan købe den i Elgiganten.
Du kan købe den i Elgiganten.
Jakob Jakobsen (19) skrev:jens_ond (16) skrev:Hd55 kan også moddes til at lyde som en hd595
[url= kan ses her[/url]
Driverne er ellers de samme. ^^
Fjolle (21) skrev:Driverne er ellers de samme. ^^
Jeg har haft flere af begge modeller åbne og det har være forskellige modelnumre på dem.
Jeg har set billedet de kalder "the smoking gun" hvor der står 595/555 på posen, men jeg tvivler på det er ægte.
Hvorfor skulle de ellers have forskellige modelnumre?
Jakob Jakobsen (19) skrev:
prøv at se på billedet her:
http://hubpages.com/hub/Mod-MY-HD-555-Audiophile-Stereo-Headphones skrev:How to mod your Sennheiser HD 555 audiophile headphones
hd595 og hd555 bruger samme type enheder. Det stykke skum er eneste ikke kosmetiske forskel.
jens_ond (24) skrev:fordi det er billigere at lave et sæt gode høretelefoner og så sætte et stykke skum i for at få et par mindre gode end at lave to forskellige sæt høretelefoner
Ja, men hvorfor så 2 forskellige modelnumre på enhederne... som jeg netop skrev.
Det kan dog være at de har en erstatningsenhed der kan bruges i begge enheder.
Der er også flere andre forskelle, så som materialerne ørekopperne er lavet af.
Jeg ved bare at et par moddede 555 ikke lyder som et par 595.
Jakob Jakobsen (25) skrev:Ja, men hvorfor så 2 forskellige modelnumre på enhederne... som jeg netop skrev.
Det kan dog være at de har en erstatningsenhed der kan bruges i begge enheder.
Der er også flere andre forskelle, så som materialerne ørekopperne er lavet af.
Jeg ved bare at et par moddede 555 ikke lyder som et par 595.
De er ens: post: 95
Her er et billede af en hd280 med hd555/595 enheder: post 37
Fik et par UrbanEars Plattan i julegave.
Det er super fede. Lydisolerede, så du kan spille sygt højt, uden at irritere folk - de kan spille ret højt, de kan lukke miljølyde ganske godt ude, så de de er fede i bus, tog, på job (bruger dem meget der, hvis jeg skal koncentrere mig og der er mucho noise). Perfekte til lavtspillende "euro"-pods og telefoner. I love them.
Bruger dem med min HTC Desire og der er mikronfon i kablet så man kan ævle i tlf, der er "kontrol knap" der virker både på HTC'en, iPhone, iPod, Nokia (Edit: Virker også til iTunes på min mac man har ikke testet på min wintel), etc etc, de har en solidt lavet ledning, de sidder godt på hovedet/ørerne og der er jack output i dem også, hvis damen skal høre med , eller noget, og de virker også ret solidt bygget, alt er pakket ind i det der stof som ledning er. . De er måske acquired taste, men de fås i alle mulige farver fra lyserød til sort og synes lyden er helt ok i dem. Jeg er tilfreds.
Nå, men, alt i alt en varm anbefaling fra manden, der normalt hader alle headphones, men de her er altså the shite.
www.urbanears.com og de kan købes ret mange steder i DK.
Det er super fede. Lydisolerede, så du kan spille sygt højt, uden at irritere folk - de kan spille ret højt, de kan lukke miljølyde ganske godt ude, så de de er fede i bus, tog, på job (bruger dem meget der, hvis jeg skal koncentrere mig og der er mucho noise). Perfekte til lavtspillende "euro"-pods og telefoner. I love them.
Bruger dem med min HTC Desire og der er mikronfon i kablet så man kan ævle i tlf, der er "kontrol knap" der virker både på HTC'en, iPhone, iPod, Nokia (Edit: Virker også til iTunes på min mac man har ikke testet på min wintel), etc etc, de har en solidt lavet ledning, de sidder godt på hovedet/ørerne og der er jack output i dem også, hvis damen skal høre med , eller noget, og de virker også ret solidt bygget, alt er pakket ind i det der stof som ledning er. . De er måske acquired taste, men de fås i alle mulige farver fra lyserød til sort og synes lyden er helt ok i dem. Jeg er tilfreds.
Nå, men, alt i alt en varm anbefaling fra manden, der normalt hader alle headphones, men de her er altså the shite.
www.urbanears.com og de kan købes ret mange steder i DK.
Jamen det lyder jo til at jeg bliver nød til at investere i en forstærker så.
Jeg syntes bare det er lidt mærkeligt der ikke findes nogle lukkede høretelefoner som en almindelig forbruger kan købe til sin bærbar, uden man skal købe en forstærker eller skifte lydkortet.
Jeg syntes bare det er lidt mærkeligt der ikke findes nogle lukkede høretelefoner som en almindelig forbruger kan købe til sin bærbar, uden man skal købe en forstærker eller skifte lydkortet.
50ohms høretelefoner kan altså sagtens drives af indbyggede lydkort i laptops eller stationære... Der er intet der tvinger dig ud i at købe en ekstern forstærker, det er udelukkende for at øge kvaliteten.
Det er kun de lidt mere highend hørebøffer som har så høj impedans at interne lydkort kan have problemer med at drive dem, men 50ohm er altså intet problem for de computere jeg har.
Det er kun de lidt mere highend hørebøffer som har så høj impedans at interne lydkort kan have problemer med at drive dem, men 50ohm er altså intet problem for de computere jeg har.
johanmw (36) skrev:Mine AKG K240 er på 800 ohm,
Den version kender jeg ikke.
Dem jeg har set/prøvet er på omkring 50Ω, ikke 800.
Desuden er det en halvlukket konfiguration, som ikke kræver lige så meget energi som en åben konfiguration.
Har du kigget på razer's Megalodon der er lyd kvalien helt i top.....ellers så prøv at kigge inde på allskullcandy
Edit der er også support inde på allskullcandy.dk som kan hjælpe.
csstener (38) skrev:Har du kigget på razer's Megalodon der er lyd kvalien helt i top.....ellers så prøv at kigge inde på allskullcandy
Hvis vi er nok der rater sjov, så er det autoatisk blevet til en joke right?
OxxY (39) skrev:csstener (38) skrev:Har du kigget på razer's Megalodon der er lyd kvalien helt i top.....ellers så prøv at kigge inde på allskullcandy
Det var ment alvorligt...ikke som en joke....der jo nogen som tager hans spørgsmål seriøst.
csstener (40) skrev:OxxY (39) skrev:csstener (38) skrev:Har du kigget på razer's Megalodon der er lyd kvalien helt i top.....ellers så prøv at kigge inde på allskullcandy
Det var ment alvorligt...ikke som en joke....der jo nogen som tager hans spørgsmål seriøst.
Det var jo ligesom det jeg var bange for, og hele grunden til min kommentar.
Jakob Jakobsen (37) skrev:Den version kender jeg ikke.
Dem jeg har set/prøvet er på omkring 50Ω, ikke 800.
Desuden er det en halvlukket konfiguration, som ikke kræver lige så meget energi som en åben konfiguration.
Nu har jeg så lige hevet dem frem - de er på 600 ohm, my bad.
These ones http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,429...
Jeg aner ikke så meget om teknikken, men jeg ved hvornår lyden er i top, og det er den. I hvert fald til prisen.
Jeg kan anbefale Beyer Dynamics og deres gear. Jeg har selv DTT 770 Pro og jeg har endnu ikke prøvet bedre. Tysk kvalitet.
http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones...
Og jeg købte dem her.
http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones...
Og jeg købte dem her.
jens_ond (26) skrev:
Her er et billede af en hd280 med hd555/595 enheder: post 37
Det giver ikke mening overhovedet. HD280 er fra et sted i midt/slut 90'erne - mens HD5X5 er fra slut-2005. Impedanskarakteristikken passer jo slet heller ikke overens, ligesom den sikkert vil lyde ad h* til i et fuldt lukket kammer.
Impedansen er noget af det letteste at verificere - så hvorfor der ikke er nogen der prøver ad på foraet forstår jeg godt nok ikke.
Hvis de har fået et design-lift forklarer det måske hvorfor tosserne stoppede med at producere HD250-II.
#5: Troede kun 120 ohm udgaven kunne fås helt i starten, hvorefter produktion skiftede til 55 ohm. Men hvis det er sandt - har du et link til HD555S? :)
#0: Som en anden foreslog - hvis det virkelig er irriterende, så klip ledningen kortere og få nogen til at lodde et stereo minijack-stik på af ordentlig kvalitet (med metalhus, dem af plastik er noget skrammel).
Alternativt: http://www.av-cables.dk/lydkabler/jack_kabel/jack_...
OxxY (41) skrev:csstener (40) skrev:OxxY (39) skrev:csstener (38) skrev:Har du kigget på razer's Megalodon der er lyd kvalien helt i top.....ellers så prøv at kigge inde på allskullcandy
Det var jo ligesom det jeg var bange for, og hele grunden til min kommentar.
Dårlig oplevelse med razer's megalodon?? eller var det bare for at kritisere mig uden grund?? for jeg har meggalodon'en og det køre fint for mig.
Har hørt at Sennheiser HD 800 også skulle være et temmelig godt hovedtelefon og det store stik som normalt er til en forstærker e skulle være aftagelig så der er en alm. 3,5 stik.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.