mboost-dp1

Hovedtelefoner til cykling/løb

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
6. jun. 2011 19:49
Goddaw!

Nu da det er blevet godt vejr skal cyklen sgu luftes lidt mere. Og standard iPhone hovedtelefoner er ikke ligefrem gode til det synes jeg.
Jeg leder derfor efter et nyt sæt.. Det skal være nogen der sidder godt "fast", aka ikke glider ud når man begynder at svede stygge mængder vand ud af øret, eller noget.
Det må også meget gerne være bluetooth så jeg slipper for at trække ledning diverse steder hen. Men det er ikke must have.

En fjernbetjening af en art til at skrue op og ned med samt skifte nummer ville også være rart. Og til at besvare opkald fra alle mine fans ofc.

Det skal ikke være med sådan en bøjle (aka this) da jeg hader dem.

Nogen gode råd? Gerne til en pris hvor jeg ikke skal tilbringe mere end en times tid på flisen ved siden af Lise. Pioneer vil være et ekstra plus da en bekendt får 40-50% rabat på det.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
6. jun. 2011 19:59
Nu ved jeg ikke hvad sådan en time ved Lises fisse indbringer, men B&Os A8 høretelefoner sidder fantastisk godt, både ved cykling og løb. De er ret lette er og vidst lige kommet i en iPhone udgave med microfon og fjernbetjening..

De koster dog vids 1100-1200 kr., så det kommer altså an på lises fisse

inb4: flise == fisse
Gravatar #3 - arne_v
6. jun. 2011 20:09

Er det ikke for farligt at cykle med hoved telefoner??
Gravatar #4 - Daniel-Dane
6. jun. 2011 20:13
Vi ved jo godt, hvad Arne tænker på.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
6. jun. 2011 20:19
arne_v (3) skrev:

Som du svagt kan se her så slutter selve høretelefonen ikke tæt inde i øret ligesom ex. apples in-ear.
Det betyder at du sagtens kan høre biler, cykelringeklokker og når mødrene i christinabikes skriger "Fuck dig dit svin" når man kører forbi dem og giver den et dummeslag for at fylde hele cykelstien med deres lorte hippiebørnecontainer.
Gravatar #6 - Magten
6. jun. 2011 20:23
arne_v (3) skrev:

Jeg har ikke selv oplevet problemer de sidste 10 år jeg gjort det, så længe jeg ikke skruer voldsomt højt op ihvertfald.

#MZ
Det var dem jeg tænkte på! Jeg kunne bare ikke huske hvem der havde lavet dem :D
Men 1000,- er måske lige i overkanten, vil prøve at kigge på det. De nye EarSet 3i ligger på 1500,- fra nye, så dem bliver det nok ikke, desværre :(
Gravatar #7 - MiniatureZeus
6. jun. 2011 20:36
Altså jeg købte et brugt par for nogle år siden (TDC Yousee gav dem til alle deres ansatte i julegave, så de var meget billige på nettet, gav vidst 500 kr. for mine) og i det år jeg brugte dem, var de rigtige lækre og utrolig holdbare, selvom de virker lidt spinkle. Jeg solgte dem til min far sidste år, da jeg fik nogle Apple in-ear i gave. Min far har brugt dem 2-3 gange om ugen når han løber og selvom han voldsveder, så ser de slet ikke brugte ud og de virker fortrinligt.

Jeg fortryder bittert at jeg solgte dem, for Apples in ear (og de creative jeg også har haft) er virkelig ringe, både lydmæssigt og kvalitetsmæssigt. Nu er de selvfølgelig også 1000 kr. billigere, men jeg ville hellere sparer lidt ekstra op og så købe A8/i3 end nogle af de alternativer der er rundt omkring...
Gravatar #8 - Ronson ⅍
6. jun. 2011 20:46
Hvad med Bose MIE2? De skulle sidde rimelig godt fast.

Og MaxiSnøvs' far voldsveder.
Gravatar #9 - Systran
6. jun. 2011 20:48
Hvorfor gør du så ikke bare som i 80'erne? Dengang var det acceptabelt...
Gravatar #10 - Magten
6. jun. 2011 20:54
Helt enig, jeg tror også det ender med at jeg venter en lille måneds tid så jeg har råd til dem. Så er spørgsmålet så om det skal være A8 eller i3.. Bum bum :D

Bestemt også et godt bud, dem vil jeg tage med i overvejelserne. Er der nogen steder man ligefrem kan prøve hovedtelefoner før man køber dem?

Så skal vi ud i en lidt dyrere løsning.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
6. jun. 2011 21:07
Magten (10) skrev:
Helt enig, jeg tror også det ender med at jeg venter en lille måneds tid så jeg har råd til dem. Så er spørgsmålet så om det skal være A8 eller i3.. Bum bum :D

Jeg ville tage 3i.. Ved ikke om lyden er bedre, men det at der er fjernbetjening og microfon er altså fandens dejligt. Det var derfor jeg ville have et par Apple In-ear dengang..
Gravatar #12 - Ronson ⅍
6. jun. 2011 21:38
Havde ikke lige set det var til iPhone, så er det selvfølgelig MIE2i du skal(!) have.

Also, grunden til man ikke ser dem til fri afbenyttelse/test i diverse butikker er fordi det ikke er særlig fedt at teste noget nogle andre lige har haft inde i en kropsåbning. Det gælder de fleste apparater.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
6. jun. 2011 21:45
Ronson (12) skrev:
MIE2i

Men blokere de ikke meget af støjen fra vejen?
Personligt synes jeg det er ubehageligt ikke at kunne hører noget når jeg cykler med musik..
Udover det også er pisse farligt, som Arne_V er inde på.. Specielt i københavn..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login