mboost-dp1

HTC Desire - hvilken rom og radio?

Gå til bund
Gravatar #1 - Emil
9. feb. 2012 08:29
Jeg har mig en god gammel HTC Desire, som jeg har rooted. Jeg er dog ikke helt tilfreds med Cyanogenmod og vil derfor gerne vide, hvilken rom folk bruger, og om de er tilfredse med den?

Jeg har desuden opdateret radio-firmwaren i den, hvilket væsentligt har forringet min signalstyrke - jeg kunne derfor godt tænke mig lige at høre, hvilken version radio I bruger? Det kan ses for oven på skærmen, når man booter telefonen op i recovery.
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
9. feb. 2012 08:32
Hvis du har hentet CM-stable har du hentet en, der i realiteten er broken. Prøv den nyeste nightly, de virker.

Ellers var jeg rigtig glad for Oxygen, inden min blev stjålet.

Hvilken radio jeg brugte kan jeg ikke huske, men har lært ikke at rode med den, hvis det virker :)
Gravatar #3 - mooboo
9. feb. 2012 08:50
Da jeg havde min Desire brugte jeg den fra http://www.miui-au.com/ , kan dog se at de er gået igang med ICS så ved ikke hvor stabil den er.
Gravatar #4 - Emil
9. feb. 2012 08:51
Zombie Steve Jobs (2) skrev:
Hvis du har hentet CM-stable har du hentet en, der i realiteten er broken. Prøv den nyeste nightly, de virker.

Jeg bruger nyeste nightly, men de har ikke opdateret den i et stykke tid, pga. de arbejder på at lave en ICS-udgave.

Zombie Steve Jobs (2) skrev:
Hvilken radio jeg brugte kan jeg ikke huske, men har lært ikke at rode med den, hvis det virker :)

Hvis bare jeg havde gjort det samme ;D
Gravatar #5 - NioBe
9. feb. 2012 08:52
Emil (4) skrev:
Jeg bruger nyeste nightly, men de har ikke opdateret den i et stykke tid, pga. de arbejder på at lave en ICS-udgave.

Nightly så vidt som jeg ved er ikke en stable mod, de skulle gerne være nogle "beta"versioner. Så ville anbefale du hopper tilbage til den nyeste stable mod der der også må du bare vente med tålmodighed.

Hvis du vil ha det nyeste nye self. som rent faktisk virker.
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
9. feb. 2012 11:12
NioBe (5) skrev:
Nightly så vidt som jeg ved er ikke en stable mod, de skulle gerne være nogle "beta"versioner. Så ville anbefale du hopper tilbage til den nyeste stable mod der der også må du bare vente med tålmodighed.

stable er broken, de anbefaler nightly.
Gravatar #7 - NioBe
9. feb. 2012 11:16
Zombie Steve Jobs (6) skrev:
NioBe (5) skrev:

stable er broken, de anbefaler nightly.

Nå, hyggeligt..
Gravatar #8 - jeldtoft
9. feb. 2012 12:00
Jeg bruger Mildwild baseret på Oxygen ROM. Min telefon kan holde strøm godt 5 dage med wifi/mobildata deaktiveret.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...

Og så ser det jo flot ud.

Ellers har jeg også brugt den rigtige Oxygen ROM. De prøver at være så tæt på "det rene android" som muligt.

http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1476
Gravatar #9 - Emil
16. feb. 2012 20:12
Nå, jeg fik taget mig sammen til at flashe nu. Jeg prøvede først mildwild, og det gik egentlig fint, ud over at Market blev ved med at crashe, hver gang jeg prøvede at installere en app. Da jeg ikke umiddelbart magtede at løse problemet prøvede jeg Oxygen, og det kører faktisk rigtig godt, omend jeg gerne ville have haft looket fra Mildwild :D
Gravatar #10 - Brugernavn
17. feb. 2012 15:48
Prøvede du ar flashe to gange, og slettede du cache og dalwik cache, da du installerede Mildwild?
Ellers prøv lige en gang til :-)

Alternativet er nok factory reset, og det er jo noget bøvl at lave backup af det hele.
Gravatar #11 - Chewy
17. feb. 2012 16:23
En anden mulighed er at rydde data/cache for Market alene. Det burde løse udfordringen...
Gravatar #12 - Emil
18. feb. 2012 12:09
Brugernavn (10) skrev:
Prøvede du ar flashe to gange, og slettede du cache og dalwik cache, da du installerede Mildwild?
Ellers prøv lige en gang til :-)

Yep. Jeg syntes faktisk, der trængte til at blive ryddet godt og grundigt op, så jeg slettede alt, tømte mit SD-kort for alt og lavede factory reset. Det gav samme resultat.

Chewy (11) skrev:
En anden mulighed er at rydde data/cache for Market alene. Det burde løse udfordringen...

Prøvede jeg også, virkede stadig ikke.
Gravatar #13 - zacho
18. feb. 2012 12:17
Cyanogenmod nightly - og det har kørt uden problemer. Efter at have læst tråden igår fik jeg dog lyst til at prøve Mildwild, så det gjorde jeg, og det virkede som sådan også smooth nok, men da jeg ikke kunne lide default launcheren (grundet meget begrænset med ændrings muligheder), blev jeg i stedet lidt hooked på at prøve de ICS roms der var. Først prøvede jeg sandvold, og hold op hvor er ICS lækkert! Desværre er det for unstable til at jeg gider bruge det.

Mit market virkede desværre hellere ikke, også valgte jeg at forsøge med versionen der var bygget af CM (BCM9 tror jeg den hed), men den var mindst lige så ustable og programmer crashede bare randomt, så nu har jeg smidt CM7 nightly på igen da jeg bare synes det spiller.
Gravatar #14 - Emil
18. feb. 2012 14:44
#13 > Jeg synes CM7 er for langsom og tung at anvende. Tror aldrig min Desire har været så hurtig, efter jeg skiftede til Oxygen.
Gravatar #15 - jeldtoft
18. feb. 2012 15:07
Market virker ellers okay her, men Mildwild 3. Men sådan er det jo med Custom ROM. Alt er random :/.

Oxygen er virkelig også lækkert. Håber du bliver glad for det. Savnede bare en t9 dialer, så hentede en rigtig grim en på market.
Gravatar #16 - Chewy
18. feb. 2012 16:02
@ #15

Prøv "Go Dialer EX"...
Gravatar #17 - Emil
18. feb. 2012 16:42
jeldtoft (15) skrev:
Oxygen er virkelig også lækkert. Håber du bliver glad for det. Savnede bare en t9 dialer, så hentede en rigtig grim en på market.

Jeg har virkelig også savnet en seriøs T9-dialer, siden jeg i sin tid skiftede væk fra HTC's egen rom med Sense. Mest af alt savnede jeg en, der også kunne finde ud af at importere fra min Facebook-kontakter, inkl. billede. Efter at have prøvet 5-6 forskellige er jeg endelig kommet frem til exDialer. Den kan ovenstående og understøtter themes, så man kan tilpasse den. Virkelig en lækker dialer.
Gravatar #18 - jeldtoft
21. feb. 2012 18:12
Gravatar #19 - Chewy
21. feb. 2012 18:40
Hører/streamer du musik på dagligt basis?
Gravatar #20 - Emil
21. feb. 2012 18:48
jeldtoft (18) skrev:
http://img24.imageshack.us/img24/3050/screenshot1329842997905.png

Og så med 40% batteri tilbage.

Min kan holde knap 2 dage, men så har jeg også 3G slået til og bruger den jævnligt til Wordfeud, Facebook, vikarplaner osv.
Gravatar #21 - Chewy
21. feb. 2012 19:59
Min holder en 13-18 timer.
Det er så også med næsten konstant stream af musik fra Google Music...
Gravatar #22 - jeldtoft
22. feb. 2012 09:04
Bruger den kun som telefon, så der har I nok svaret. Har en tablet til alt det andet.
Gravatar #23 - Zombie Steve Jobs
27. feb. 2012 07:58
ICS (CM9) har t9 dialer default. Fuuuu det er nice. Fantastisk OS, btw.
Gravatar #24 - Emil
27. feb. 2012 14:20
Zombie Steve Jobs (23) skrev:
ICS (CM9) har t9 dialer default. Fuuuu det er nice. Fantastisk OS, btw.

Troede ICS laggede ad helvede til på en Desire?
Gravatar #25 - Chewy
27. feb. 2012 17:13
Det kører fornuftigt på en Desire HD. Det eneste jeg desideret har problemer med, er at Go launcher konstant genstarter sig selv :-(
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
27. feb. 2012 18:01
#24 Det er på en SGS II og ja, det kan jeg sagtens forestille mig, at det ville gøre.
ICS er omtrent 45.235 gange bedre end alle andre android versioner. På trods af, at den ikke er færdig endnu. Det er simpelthen så lækkert det hele, iOS og Wp7 er IMO ligegyldigt i forhold til ICS.

#25 Hvorfor bruger du ikke trebuchet?
Gravatar #27 - Chewy
27. feb. 2012 21:46
@ #26
Til at starte med, manglende dock. Eller rettere manglende mulighed for at have 3 docks man kan swipe imellem.
Ingen mulighed for se samtlige homescreens på en gang. (Ikke noget jeg har kunne finde.)
At man skal scrolle til siden i drawer, istedet for op og ned, får jeg spat af. Samt at man ryger over i widgets når man scroller for langt, istedet for bare at stoppe eller loope.
Hvis jeg "long trykker", får jeg muligheden for at skifte baggrund istedet for at tilføje widgets, genveje etc.. Det skal ske via drawer (hvilket er ret uoverskueligt..)
Ingen mulighed for at øge antallet af rækker og koloner.
Ingen mulighed for at lave mapper i drawer..
Og det er hvad jeg lige hurtigt kunne finde..
Gravatar #28 - Chewy
27. feb. 2012 21:50
Det bør nævnes at jeg overvejer at skifte tilbage til Launcher Pro, for at se om konstant genstart er Go Launcher specifikt, eller om det er ICS ROMen der er synderen. Har dog prøvet to forskellige så det burde være Go Launcher, eller non-stock Launcher, eller Launcher generelt...

Hvis der er nogen der kan anbefale andre launchere (bare ikke Windows Phone Launcher), så sig endelig til. Jeg er i det legelystne hjørne..
Gravatar #29 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2012 07:21
#27 Ok, jeg synes det er væsentligt mere overskueligt hvad angår widgets, i stedet for den lange text-only dims jeg har fået hos f.eks. ADW EX. Bruger godt nok ikke widgets specielt meget.

Hvad angår at swipe i docken, så kan du have mere end fire programmer, den laver bare folders i stedet for, så der f.eks. ligger både sms, email, gchat etc i samme "klump" i docken.

Jeg kan anbefale ADW EX men synes nu Trebuchet er langt den bedste. smed også adw på til at starte med, men blev manglede hurtigt nogle ting, nu har jeg vænnet mig til trebuchet og kan ikke forestille mig noget bedre.
Gravatar #30 - sissy
28. feb. 2012 07:27
Gravatar #31 - Brugernavn
28. feb. 2012 07:47
Jeg forstår heller ikke at widgets skal have en plads i launcheren på den måde, som de har fået i ICS. Jeg har det med at køre med et udvalg af widgets, så jeg ikke med dem oftere end hver 2.-3. måned. Jeg ville også foretrække enten loop eller vertical scroll og at widgets blev mere separeret fra apps.

En ting, jeg ikke forstår er at Google ikke så muligheden for at få lidt simpel theming med. Et andet farveudvalg f.eks.. Jeg synes de blå, grå og sorte farver er kolde at se på.
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2012 09:09
#31 Synes sgu det ser pisse godt ud, men det kan være, at det kommer. Det gør det jo nok, jeg kan i hvert fald se, at der ligger en temporary placeholder for et menupunkt, der hedder themes.

Jeg er fuldt ud tilfreds og virkelig overrasket over, hvor meget bedre den er end 2.3.7

Den med scrolling i programmer, ja, det ville nok være federe vertikalt, men whatever, jeg har hele lortet liggende i folders alligevel, ellers søger jeg bare efter det.

Men teh glorious app manager! Hvor er den liste bare pisse fed.
Gravatar #33 - Brugernavn
28. feb. 2012 09:39
Zombie Steve Jobs (32) skrev:
#31 Synes sgu det ser pisse godt ud, men det kan være, at det kommer. Det gør det jo nok, jeg kan i hvert fald se, at der ligger en temporary placeholder for et menupunkt, der hedder themes.

Jeg synes det er trist og Tron agtigt. Jeg tror det taler mere til sci-fi nørder end en gennemsnitsbruger.
Gravatar #34 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2012 09:48
#33 Haha. Tja, synes det er sleek og minimalistisk, kan ikke klare alle de farver, min 2.3.7 havde samme farve-tema. Ved sgu ikke om jeg er en scifi-nørd, men kan godt lide det hele, specielt dialeren og opkaldsviseren (??) er glimrende lavet.

Men mon ikke der kommer nogle andre temaer :)
Gravatar #35 - Brugernavn
28. feb. 2012 12:15
Zombie Steve Jobs (34) skrev:
Men mon ikke der kommer nogle andre temaer :)

Måske, men det ville være noget helt nyt for en vanilla launchere. GB fik aldrig flere temaer. Jeg tvivler stærkt på det.
synes det er sleek og minimalistisk, kan ikke klare alle de farver, min 2.3.7 havde samme farve-tema.

Googles egne apps er da ellers lidt af en farvelade. Vidt forskellige farvetemaer fra app til app.
Gravatar #36 - Brugernavn
28. feb. 2012 12:20
kan ikke klare alle de farver

Jeg syger ikke der skal være flere farver. Bare nogle andre.
Gravatar #37 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2012 14:38
Der skal nok komme themes den med widgets i drawer, så slå det da fra, det kan man godt...
Gravatar #38 - Brugernavn
28. feb. 2012 19:12
Zombie Steve Jobs (37) skrev:
Der skal nok komme themes

Hvorfor tror du det?

Zombie Steve Jobs (37) skrev:
så slå det da fra, det kan man godt...

I stock launcheren? Hvis du kører CM9, er det ikke stock launcheren, men en udvidet udgave, der hedder Trebuchet. Og jeg tror, der er ret lange udsigter til themes i vanilla Android.
Gravatar #39 - Slettet Bruger [3517608902]
1. mar. 2012 22:21
Gravatar #40 - jeldtoft
5. mar. 2012 21:06
X3N4T3 (39) skrev:
Der er også ICS.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...

Virker perfekt!

..... Ud over kameraet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login