mboost-dp1
Hvad kan denne computer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Godaften :)
Jeg skal bruge en ny bærbar, primært til skolearbejde.
Men men men....
Den må godt kunne klare lidt grafisk, f.eks. spil som CounterStrike Source, Need For Speed, billede og videoredigering (photoshop) og sådan lidt i den stil.
Nu er jeg jo studerende, så det er lidt knapt med pengene, men jeg har kigget lidt på denne her Dell Inspiron med følgende specifikationer:
- Intel Celeron Dual Core T1400 (1.73GHz, 533, 512KB)
- Windows Vista (kan jeg bare installere XP på den? (jeg har en cd med det))
- 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [1x2048+1x1024]
- 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Nu kommer mit spørgsmål så:
Kan de følgende specifikationer klare de opgaver jeg stiller?
Hvis ikke, hvad skal så ændres?
Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
René
Jeg skal bruge en ny bærbar, primært til skolearbejde.
Men men men....
Den må godt kunne klare lidt grafisk, f.eks. spil som CounterStrike Source, Need For Speed, billede og videoredigering (photoshop) og sådan lidt i den stil.
Nu er jeg jo studerende, så det er lidt knapt med pengene, men jeg har kigget lidt på denne her Dell Inspiron med følgende specifikationer:
- Intel Celeron Dual Core T1400 (1.73GHz, 533, 512KB)
- Windows Vista (kan jeg bare installere XP på den? (jeg har en cd med det))
- 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [1x2048+1x1024]
- 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Nu kommer mit spørgsmål så:
Kan de følgende specifikationer klare de opgaver jeg stiller?
Hvis ikke, hvad skal så ændres?
Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
René
Okay. Jeg har også key og det hele. Jeg tænkte bare med driver og det. Jeg har hvad der er nødvendigt for at installere XP :)
Jeg har et budget på omkring 6000 kr.
Jeg ved godt det ikke er særlig meget, men jeg står og skal bruge den :)
Jeg ved godt det ikke er særlig meget, men jeg står og skal bruge den :)
Hvis dit primære brug er skolearbejde, så er det ting som mobilitet og batteritid, som du bør kigge på. Ydevne er næsten irrelevant, som du kun kan forøge ved at gå på kompromis med mobilitet, batteritid eller begge dele.
Sjovt alle mener det. Men jeg har aldrig set en skole uden strømstik. Og rigeligt hvis PC'en skal bruges i timerne.
Det eneste tidspunkt jeg nogensinde har hørt folk brokke sig over batteritid er når de skal på ferie. (og i togene, men der er nu også stik for det meste når man er på lange ture).
Min far har en bærbar med omkring 4-5 min batteritid. Han har haft den i 6 år og har aldrig lagt mærke til det.
Sjovt alle mener det. Men jeg har aldrig set en skole uden strømstik. Og rigeligt hvis PC'en skal bruges i timerne.
Det eneste tidspunkt jeg nogensinde har hørt folk brokke sig over batteritid er når de skal på ferie. (og i togene, men der er nu også stik for det meste når man er på lange ture).
Min far har en bærbar med omkring 4-5 min batteritid. Han har haft den i 6 år og har aldrig lagt mærke til det.
Hvis størrelse (altså fysisk) ikke har nogen betydning (og batterilevetid ingen har) hvad så med denne?
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...
Så er der endda 5 kr til overs til "bland selv"-slik!
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...
Så er der endda 5 kr til overs til "bland selv"-slik!
Vent en måneds løn mere og gør det eneste rigtige
Køb en Macbook med studierabat
på http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1105/store.app...
Mindste Macbook 7331,25
2,1 Ghz
1 gb ram (Mere er ikke brug for på mac da Leo kun æder ca. 80 mb ram
120 HD
Det er det bedste jeg har købt i mit liv, denne skønne maskine, som jeg sidder og skriver fra her. Jeg bruger den 24/7 og i studiet 7 timer på batteri i iWorks/Word - Super !
4 Timer dvd uden strøm - NP!
Batteriet er alt afgørende sammen med vægt i hverdagen. Mine kammerater ærgrer sig over hver dag at deres IBM/Levono/HP/Dell max holder 3 timer.
Fx i et auditorium eller klasselokale er der ikke strøm til alle - Der er der du er glad for din mac!
Jeg har aldrig oplevet jeg havde problemer med at fange nettet på min mac, hvor dem på windåse 1/4 gange så virker det ikke.
Ikke mindst vægten er ikke ligegyldig de 2,3 kg kontra fx. Min egen dell på 3,2 kg :O Når du har gået med den i 10 min. på ryggen kan du tydeligt mærke forskel.
Du kan sagtens bruge din mac til det du vil have den til, bare installer Xp over bootcamp - kører uden problemer.
Jeg har selv en HP, en IBM, to Dell, og min Mac (alle bærbare)
Håber du træffer det rigtige valg til dig - Her er mit forslag - tænk over det :)
Køb en Macbook med studierabat
på http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1105/store.app...
Mindste Macbook 7331,25
2,1 Ghz
120 HD
Det er det bedste jeg har købt i mit liv, denne skønne maskine, som jeg sidder og skriver fra her. Jeg bruger den 24/7 og i studiet 7 timer på batteri i iWorks/Word - Super !
Batteriet er alt afgørende sammen med vægt i hverdagen. Mine kammerater ærgrer sig over hver dag at deres IBM/Levono/HP/Dell max holder 3 timer.
Fx i et auditorium eller klasselokale er der ikke strøm til alle - Der er der du er glad for din mac!
Jeg har aldrig oplevet jeg havde problemer med at fange nettet på min mac, hvor dem på windåse 1/4 gange så virker det ikke.
Ikke mindst vægten er ikke ligegyldig de 2,3 kg kontra fx. Min egen dell på 3,2 kg :O Når du har gået med den i 10 min. på ryggen kan du tydeligt mærke forskel.
Du kan sagtens bruge din mac til det du vil have den til, bare installer Xp over bootcamp - kører uden problemer.
Jeg har selv en HP, en IBM, to Dell, og min Mac (alle bærbare)
Håber du træffer det rigtige valg til dig - Her er mit forslag - tænk over det :)
Hvad er det for noget fis? Uanset hvor meget hukommelse Leopard æder vil der stadig kører programmer, og hvis han bruger Photoshop, Final Cut Pro o.lign. vil han sagtens kunne bruge mere end 1 gb.12 skrev:Mindste Macbook 7331,25
2,1 Ghz
120 HD
Nu ved jeg ikke om de har revolutioneret batteriindustrien siden jeg købte min Macbook, i efteråret 2007, men den kan på ingen måde holde syv timer på batteriet.12 skrev:Det er det bedste jeg har købt i mit liv, denne skønne maskine, som jeg sidder og skriver fra her. Jeg bruger den 24/7 og i studiet 7 timer på batteri i iWorks/Word - Super !
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.