mboost-dp1
Hvad skal jeg opgradere
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
MS Windows 7 Home Premium 64-Bit
Intel Core2 Quad Q9550 @ 2.83Ghz CPU
8GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz Kingston RAM
Gigabyte P43-ES3G Motherboard
nVidia GeForce GTX260 896MB GPU
Hitachi 1TB 7200rpm Harddisk
Creative X-Fi 5.1 HD Audio Lydkort
Samt et Buffalo N-blahblah trådløst nedkort :)
22" Widescreen 1920x1080 Full HD Skærm
Razer Copperhead mus
Razer Tastatur (kan sgu ikke lige huske navnet).
Logitech G51 surround
Hvad er det næste jeg skal opgradere, hvorfor og hvornår? Tænker jeg at købe et af de nye nvidia 400 serie GPU, men overvejer også at investere i en af intels nye CPU'er :)
Ved bare ikke helt hvad jeg skal opgradere næste gang, for at få mest ud af systemet :)
Intel Core2 Quad Q9550 @ 2.83Ghz CPU
8GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz Kingston RAM
Gigabyte P43-ES3G Motherboard
nVidia GeForce GTX260 896MB GPU
Hitachi 1TB 7200rpm Harddisk
Creative X-Fi 5.1 HD Audio Lydkort
Samt et Buffalo N-blahblah trådløst nedkort :)
22" Widescreen 1920x1080 Full HD Skærm
Razer Copperhead mus
Razer Tastatur (kan sgu ikke lige huske navnet).
Logitech G51 surround
Hvad er det næste jeg skal opgradere, hvorfor og hvornår? Tænker jeg at købe et af de nye nvidia 400 serie GPU, men overvejer også at investere i en af intels nye CPU'er :)
Ved bare ikke helt hvad jeg skal opgradere næste gang, for at få mest ud af systemet :)
Hvis du spiller meget, vil jeg anbefale et nyt grafikkort. Her betyder CPU ikke så meget mere, så en ny CPU ville jeg overhovedet ikke overveje.
Ellers ville jeg overveje en eller to SSD i stedet for. Mekaniske harddisken har været flaskehalsen i mange år.
Ellers ville jeg overveje en eller to SSD i stedet for. Mekaniske harddisken har været flaskehalsen i mange år.
Jakob Jakobsen (2) skrev:Hvis du spiller meget, vil jeg anbefale et nyt grafikkort. Her betyder CPU ikke så meget mere, så en ny CPU ville jeg overhovedet ikke overveje.
Jeg laver ikke andet end at spille på denne computer. Bruger min bærbare til alt andet.
Plimmer (3) skrev:Overclock din cpu
Jeg ved virkelig ikke hvordan man gør. Det eneste jeg ved at der kræves utrolig god køling, men det er vidst kun ved de vildeste overclockede CPU'er xD
Kan du ikke fortælle lidt om hvorfor du ønsker at opgradere? Kan du ikke køre dine spil med fulde detaljer og høj opløsning?
At overclocke nu om dage er nemt. Du får bare ikke voldsomt bedre FPS af det, så igen, beskriv dit problem :)
At overclocke nu om dage er nemt. Du får bare ikke voldsomt bedre FPS af det, så igen, beskriv dit problem :)
Doner pengene til WSPA og sæt dine grafiske krav ned :) så har du 6 mdr til at spare samme beløb op igen ^^
BlackFalcon (5) skrev:Kan du ikke fortælle lidt om hvorfor du ønsker at opgradere? Kan du ikke køre dine spil med fulde detaljer og høj opløsning?
Jo sådan da. Jeg har bare en eller anden syg fetish for altid at have de nyeste ting O.o
SlettetBruger (6) skrev:Doner pengene til WSPA og sæt dine grafiske krav ned :) så har du 6 mdr til at spare samme beløb op igen ^^
Det ville jeg ikke engang gøre, hvis jeg blev tvunget med en pistol for panden...
Imperial (7) skrev:
Jo sådan da. Jeg har bare en eller anden syg fetish for altid at have de nyeste ting O.o
Jamen, så skal du da helt klart opgradere dit bundkort til noget der understøtter SLI (eller CrossFire om du vil), og investere i enten en makker til dit GTX260 eller købe to endnu større kort. Det vil bringe dig et niveau op :o)
BlackFalcon (8) skrev:Imperial (7) skrev:
Jamen, så skal du da helt klart opgradere dit bundkort til noget der understøtter SLI (eller CrossFire om du vil), og investere i enten en makker til dit GTX260 eller købe to endnu større kort. Det vil bringe dig et niveau op :o)
Ja, det kunne være :)
xXgmzorXx (9) skrev:#1
Køb for guds skyld ikke en Nvidia 400 series GPU.
Altså medmindre du ville have en el-regning på milliarder, høre på et larmende grafikkort, og sørge for at holde kortet nede under 200 grader. Jeg syntes at købe en af ATI's 5xxx.
Er de så dårlige? xD Har aldrig haft dårlige erfaringer med Nvidia indil videre xD Dog købte jeg et HD5770 for et par måneder siden, hvor producenten havde sat den der ramme som man sætter fast til kabinettet forkert på xD Det var lidt af en mongol fejl, men det lykkedes mig selv at ordne den. Skrev så ind til dem, og de fandt ud af at det meste af deres sidste sending af 57xx kort havde den dumme fejl :P
Imperial (10) skrev:Er de så dårlige? xD
De er på ingen måde dårlige, for deres performence er utroligt hurtig.
Men ATI's 5xxx gpuer bruger mindre strøm, og laver mindre varme.
Her har jeg nogle billeder af nogle reviews:
http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GP...
Hvis du vil have det bedste grafikkort, så er det 5970 der har tronen. Den bruger mindre strøm, laver mindre varme, og lidt mindre støj. (Jeg må så indrømme at begge kort larmer som helvede) Men 5970 koster 300-450 kr mere end Nvidias 480, så det er op til dig ;)
xXgmzorXx (11) skrev:De er på ingen måde dårlige, for deres performence er utroligt hurtig.
Men ATI's 5xxx gpuer bruger mindre strøm, og laver mindre varme.
Her har jeg nogle billeder af nogle reviews:
Hvis du vil have det bedste grafikkort, så er det 5970 der har tronen. Den bruger mindre strøm, laver mindre varme, og lidt mindre støj. (Jeg må så indrømme at begge kort larmer som helvede) Men 5970 koster 300-450 kr mere end Nvidias 480, så det er op til dig ;)
Ja, kunne godt overveje at købe et 5970 :)
Jeg har også tænkt lidt på at få installeret noget vandkøling. Nogen der kender et godt starter kit? Jeg har et Antec 900 case. Jeg har aldrig leget med vandkøling før, så en newb guide kunne være rar as well :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.