mboost-dp1
Hvilken af disse hdd'er?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Godaften derude !
Jeg sidder og har brug for en ny harddisk til min stationær herhjemme, og har i den forbindelse fundet nogle på nettet jeg overvejer at købe.
De krav jeg satte op var:
- 500 gb plads (fordi det længe opfylder mit behov)
- 7200 rpm (er det ikke efterhånden minimum?)
- SATA II forbindelse (fordi min nuværende er IDE)
- Forholdsvis lydløs (fordi min nuværende larmer helt forfærdeligt)
Den første er fra Western Digitals Caviar Blue serie, med 500 GB
Den anden er også fra Western Digital, dog deres Caviar Black serie, ligeledes med 500 GB.
Hvilken af ovenstående ville i vælge og hvorfor? Hvis ikke i ville vælge en af ovennævnte, har i så forslag til andre harddiske på nogenlunde samme niveau?
På forhånd tak :)
Jeg sidder og har brug for en ny harddisk til min stationær herhjemme, og har i den forbindelse fundet nogle på nettet jeg overvejer at købe.
De krav jeg satte op var:
- 500 gb plads (fordi det længe opfylder mit behov)
- 7200 rpm (er det ikke efterhånden minimum?)
- SATA II forbindelse (fordi min nuværende er IDE)
- Forholdsvis lydløs (fordi min nuværende larmer helt forfærdeligt)
Den første er fra Western Digitals Caviar Blue serie, med 500 GB
Den anden er også fra Western Digital, dog deres Caviar Black serie, ligeledes med 500 GB.
Hvilken af ovenstående ville i vælge og hvorfor? Hvis ikke i ville vælge en af ovennævnte, har i så forslag til andre harddiske på nogenlunde samme niveau?
På forhånd tak :)
Blue-serien er deres "bread and butter"-produkt. En rigtig god harddisk, men intet udover det forventelige.
Black-serien, derimod, er deres performance-produkt, som er en af de hurtigste harddiske i sin klasse.
En Black-harddisk vil være hurtigere, men også lidt mere strømkrævende. I mine øjne er det marginaler ift., hvad resten af dit system bruger, så jeg vil helt klart vælge en Black.
Black-serien, derimod, er deres performance-produkt, som er en af de hurtigste harddiske i sin klasse.
En Black-harddisk vil være hurtigere, men også lidt mere strømkrævende. I mine øjne er det marginaler ift., hvad resten af dit system bruger, så jeg vil helt klart vælge en Black.
Bruger selv 2x2TB black series i min NAS, og dem er jeg fuldt ud tilfreds med. Gik fra green series der kunne klare 65MB/s over nettet, til black series som snildt klarer 75-80MB/s i overførsel. Hvilket er fint.
Men, jeg vil dog lige tilføje at hvis du virkelig ønsker dig det "helt" rigtige, så vil det for den nærmeste fremtid være en "lille" ssd til dit OS/programmer mm. og så en billig hdd på x antal gb til alt din data.
Men, jeg vil dog lige tilføje at hvis du virkelig ønsker dig det "helt" rigtige, så vil det for den nærmeste fremtid være en "lille" ssd til dit OS/programmer mm. og så en billig hdd på x antal gb til alt din data.
Jeg har selv kig på denne her hybrid disk fra Seagate:
Seagate Momentus XT
Her får du fordelene fra SSD og den billige pris fra HDD ;)
Seagate Momentus XT
Her får du fordelene fra SSD og den billige pris fra HDD ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.