mboost-dp1
Hvilken HTC skal man nappe? (on a budget)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Sidder pt. med en ældre W810i fra SE, som er begyndt at se og opføre sig som en pensionist. Derfor har jeg tænkt lidt på at anskaffe mig en HTC telefon (på basis af feedback fra bekendte som har dem).
Hvilken model mener I er bedst egnet hvis den skal kunne bruges som regulær mobiltelefon, organizer (i form af kalender og sync), lidt spil/appbrug, og måske en smule Wi-Fi til de gange hvor jeg ikke lige har min iPod Touch med mig.
Har kigget lidt i forvejen på mobilpriser, og forskellen på en 'fon uden/med abonnement ser sgu ikke ud til at være alverden, så den må umiddelbart gerne være med abonnement, selv om jeg kun bruger for en hund om måneden på min nuværende.
Hvilken model mener I er bedst egnet hvis den skal kunne bruges som regulær mobiltelefon, organizer (i form af kalender og sync), lidt spil/appbrug, og måske en smule Wi-Fi til de gange hvor jeg ikke lige har min iPod Touch med mig.
Har kigget lidt i forvejen på mobilpriser, og forskellen på en 'fon uden/med abonnement ser sgu ikke ud til at være alverden, så den må umiddelbart gerne være med abonnement, selv om jeg kun bruger for en hund om måneden på min nuværende.
Hvis du bruger for omkring 100 kroner om måneden på dit nuværende abonnement vil wildfire fra www.mobil2kr.dk nok være en billig løsning. Jeg bestilte selv netop en wildfire fra den hjemmeside for knap et år siden og er stadig glad for den. Den er ikke super hurtig på nettet og mere krævende spil i form af Angry Birds er lagger en del. Men til de 1500 som jeg betalte dengang og at den sidenhen er blevet opdateret til android 2.2 har det været et super køb.
Daniel-Dane (5) skrev:Hvis dit forbrug er nær nul, er Gratis50 hos M1 en sweet deal.
Kører faktisk allerede med M1 - dog med optankning efter behov, hvilket fungerer fint. :)
#4: Aha - ja det er jo ikke så godt. Spiller nemlig alt for meget Angry Birds allerede på min Touch xD
HerrMansen - jeg har selv en Wildfire og købte den i okt.
Jeg er skam glad for den men jeg kan godt mærke at der kun sidder en 528 MHz Qualcomm MSM7225 processor i den og at den har en lav opløsning på kun 320 x 240 pixel. Kilde
Wildfire S har til sammenligning 600 Mhz (nok stadig i underkanten) og en skærmopløsning på 320 x 480 pixel. Kilde
Jeg døjer lidt med den lille opløsning - f.eks. angry bird og air traffic control og andre programmer hvor de enten ikke vil køre eller kun viser halvdelen af programmet (selv Facebook er lavet til en højere opløsning - det kører dog fint i vertikal retning men ligger jeg skærmen ned så passer ikonerne i hovedmenuen ikke med skærmens bredde).
Jeg er udemærket tilfreds med den - jeg valgte bevidst en prisbillig smartphone og det koster lidt på performence. Min næste smartphone skal dog helt klart være en med mere juice!.
Hvad angår dit ønske om synkronisering så bruger jeg kalenderen til at synkronisere min gmail kalender og interaktiviteten mellem Googles produkter og android generelt virker super godt synes jeg.
Jeg er skam glad for den men jeg kan godt mærke at der kun sidder en 528 MHz Qualcomm MSM7225 processor i den og at den har en lav opløsning på kun 320 x 240 pixel. Kilde
Wildfire S har til sammenligning 600 Mhz (nok stadig i underkanten) og en skærmopløsning på 320 x 480 pixel. Kilde
Jeg døjer lidt med den lille opløsning - f.eks. angry bird og air traffic control og andre programmer hvor de enten ikke vil køre eller kun viser halvdelen af programmet (selv Facebook er lavet til en højere opløsning - det kører dog fint i vertikal retning men ligger jeg skærmen ned så passer ikonerne i hovedmenuen ikke med skærmens bredde).
Jeg er udemærket tilfreds med den - jeg valgte bevidst en prisbillig smartphone og det koster lidt på performence. Min næste smartphone skal dog helt klart være en med mere juice!.
Hvad angår dit ønske om synkronisering så bruger jeg kalenderen til at synkronisere min gmail kalender og interaktiviteten mellem Googles produkter og android generelt virker super godt synes jeg.
Lyder som om at jeg skal spare lidt mere mønt sammen og gå efter en af deres større modeller - evt. Legend?
Må lige få kigget deres (HTC) specs igennem, for at få en føler på deres evne til at afvikle apps i forhold til hinanden. :)
Må lige få kigget deres (HTC) specs igennem, for at få en føler på deres evne til at afvikle apps i forhold til hinanden. :)
#9 - Mener ikke at en legend er væsentlig hurtigere end en wildfire..
Det er en pæn telefon, men den virker lidt "laggy" i det synes jeg.. (Skal siges at jeg kun har set min kollegas legend, så det kan godt være at det bare er den der er fyldt med lorte apps der kører i baggrunden..)
Det er en pæn telefon, men den virker lidt "laggy" i det synes jeg.. (Skal siges at jeg kun har set min kollegas legend, så det kan godt være at det bare er den der er fyldt med lorte apps der kører i baggrunden..)
Et hurtigt spørgsmål..
Hvad er dit budget? Det gør det en del nemmere at anbefale :-)
Personligt syntes jeg at 3800 for en Desire HD uden abn. er billigt. Men det afhænger jo af budget...
http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/mobiltel...
Hvad er dit budget? Det gør det en del nemmere at anbefale :-)
Personligt syntes jeg at 3800 for en Desire HD uden abn. er billigt. Men det afhænger jo af budget...
http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/mobiltel...
Umiddelbart havde jeg tænkt at ~3000 var smertegrænsen. Nævnte HTC da de generelt får gode ord med på vejen, men alle android foner er velkomne.
Det der HTC sense som Speeddial og sammenknytning af dine kontakter til f.eks. facebook kan jeg godt lide. Så kan man se folks fødselsdage (hvilket jeg er en dør til at huske).
Mobilsiden har skrevet en lille artikel omkring nogle af de ting som HTC sense bruger. (Dog er den fra jan 2010 så der er nogle ting som er outdated - men alligevel giver den en et godt indblik i hvad idéen bag er. Et fyldigere indblik kan du få hos HTC selv lige her
Desuden så hvis du vælger en HTC Desire HD får du adgang til htcsense.com som giver nogle fede ekstra features (som få tlf til at ringe, og låse den, og vise hvor den er henne i verden og viderestille opkald via siden).
Self. findes der programmer og apps som kan samme funktion og andre mærker osv. - men jeg er skam ud(e)mærket tilfreds. :P
Mobilsiden har skrevet en lille artikel omkring nogle af de ting som HTC sense bruger. (Dog er den fra jan 2010 så der er nogle ting som er outdated - men alligevel giver den en et godt indblik i hvad idéen bag er. Et fyldigere indblik kan du få hos HTC selv lige her
Desuden så hvis du vælger en HTC Desire HD får du adgang til htcsense.com som giver nogle fede ekstra features (som få tlf til at ringe, og låse den, og vise hvor den er henne i verden og viderestille opkald via siden).
Self. findes der programmer og apps som kan samme funktion og andre mærker osv. - men jeg er skam ud(e)mærket tilfreds. :P
Så blev det en Desire - 3 har et tilbud på deres online shop til ~2800 med et 6måneders abonnement. Så kan jeg sidde og snakke/chatte/browser løs i den periode uden at skulle tænke på at skulle tanke op (det ryger dog helt klart fløjten om et halvt år. 400kr om måneden...skøre kugler xD)
Jeg siger tak for hjælpen :)
Jeg siger tak for hjælpen :)
Er der nogle af de der mobilsalgssteder man skal holde sig fra? Jeg kører nærmest dagligt forbi nogle af dem på nørrebrogade og det ligner ikke steder hvor jeg har lyst til at lægge mine penge..
Hvis man vil undgå at rode sig ud i en 'getmore' hvor skal man så købe henne?
Hvis man vil undgå at rode sig ud i en 'getmore' hvor skal man så købe henne?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.