mboost-dp1

Hvilken musikafspiller er bedst for mig?

Gå til bund
Gravatar #1 - Kalvis
14. feb. 2010 23:01
Kære Brugere på Newz.dk

Da jeg lige er kommet til at gå ud af den forrige lange tråd jeg forsøgte at skrive, vil jeg forsøge påny, blot i en kortere version.

Jeg skal bruge en bærbar musikafspiller med to krav:

1) Den skal ikke gå i stykker med det samme! (som jeg har oplevet med mine to forrige IPods!

2) Den skal have MEGET plads! (Siden jeg har over 100gb musik!)

Som sagt er jeg trær af Ipod, men det ser ud til at IPod Classic med 160gb er den eneste der har meget plads. Tilgengæld opfylder den ikke rigtigt mit ønske om en holdbar musikafspiller!

Jeg har hørt om to forskellige storagesystemer: Den ene er Flash-storage, og den anden er HDD storrage. HDD skulle så vidt jeg ved, have meget plads, men have lettere ved at gå i stykker, og som Ipoden vist bruger. Flash-storage er vist mere robust, og har længere batteri-levetid. Der er dog ikke særligt meget plads.

Derfor står jeg pt. og overvejer disse to afspillere:

1) IPod Classic (160Gb - HDD) Pris: ca. 1800 kr.

2) Creative Zen (32Gb - Flash) Pris: ca. 970 kr.

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp...

- Jeg forstår ved Creative Zen at man kan tilføje yderligere et kort. Dvs, hvis det er muligt at købe et 32Gb SD memorycard ekstra, så vil jeg komme op på 62 gb i alt! Det slår selvfølgelig ikke Ipod'ens kapicitet, men hvis den holder bedre er det måske det værd!

På denne hjemmeside, kan jeg se at man kan købe nogle forskellige SD memorycards, med varieret pris:

http://kontor-discount.dk/index.php/dk/SD-kort-Huk...

Kan i yderligere fortælle mig hvorfor prisen variere på de forskellige kort alle begge har 32gb hukommelse? (nederst på siden)

Men i hvert fald, hvis jeg køber det dyreste kort der koster ca. 800kr! Så vil jeg kunne få en Creative Zen til prisen: 1770 Kr.

Tak fordi i gad at lytte til mit indlæg! Hvis i eventuelt har nogle erfaringer, eller hvis der er noget jeg tager fejl af, så vil jeg med glæde høre fra jer! :)
Gravatar #2 - Kalvis
14. feb. 2010 23:03
Jeg overdriver måske lidt når jeg siger at mine forrige IPod's er gået i stykker "med det samme" Men jeg synes at der har været problemer med dem, og at de senere er gået i stykker, hurtigere end hvad jeg forventede. :)
Gravatar #3 - Kalvis
14. feb. 2010 23:22
Det skal påpeges at jeg heller ikke er interesseret i hverken FMradio, video, touchscreen eller hvad sådan en afspiller ellers måtte have med af egeskaber. Jeg vil bare høre musik! :)

Hvis i har andre foreslag end dem jeg kom med, så er jeg også interesseret! :)
Gravatar #4 - Norrah
14. feb. 2010 23:24
#3 Min første iPod virker stadig, og den er fra 2003 tror jeg.
Har haft 4 iPods, og den eneste iPod der er gået i stykker døde fordi min bror vaskede den.

Så mon ikke du har været lidt uheldig?
Gravatar #5 - Kalvis
14. feb. 2010 23:32
Norrah (4) skrev:
Så mon ikke du har været lidt uheldig?

Jo, det kan godt være! :) Jeg vil bare ikke frygte at have min Ipod i lommen, selvom det er koldt, varmt, regner eller sner! Min ene ipod virker, bortset fra at lyden ikke fungere i mine høretelefoner, da selve indgangen hvor man kan stikke dem ind i, ikke fungere særligt godt. Det skyldes måske en fejl fra min side af? Er det noget med at man helst ikke skal have sine høretelefoner i Ipoden når man ikke bruger den? :)
Gravatar #6 - Billy Blaze
14. feb. 2010 23:42
Øh, hvis du skal vælge imellem de to afspillere og et af dine krav er at afspilleren skal have over 100GB plads, er det så ikke ret logisk hvilken en afspiller du skal vælge?
Gravatar #7 - Billy Blaze
14. feb. 2010 23:46
btw. koster den Zen med 32GB det samme som en iPod Classic...
Gravatar #8 - Kalvis
14. feb. 2010 23:47

Øh, hvis vi absolut skal diskutere logik, så må du forstå at jeg ikke har sagt at mit krav er at den skal kunne indeholde 100gb musik, men blot at den skal have meget plads! Med Creative må det jo selvfølgelig betyde at jeg må skifte musikken ud af og til, hvilket IPoden udelukker.

Jeg håbede mere at høre noget konstruktivt, bl.a. om eventuel viden om Flash-storage kontra HDD-storage.
Gravatar #9 - Kalvis
14. feb. 2010 23:51
7#

Ikke i følge dette link som jeg troede at jeg havde posted:

http://en.store.creative.com/products/product.aspx...

Der står at prisen er: €129.99 = 967.616 DKK
Gravatar #10 - Billy Blaze
15. feb. 2010 00:00
Okay slap af, jeg troede bare at meningen var at du skulle kunne have plads til alt din musik, siden du skriver at du har over 100GB. Hvis du vælger Zen afspilleren kræver det jo at du fravælger ret meget af din musik, men det er selvfølgelig op til dig selv...

Er du forresten sikker på at du kan få den til den pris og at der ikke kommer fragt, moms og hvad der nu ellers kan blive lagt oveni?

Jeg kan ikke lige se hvad det er du vil have at vide, du ser jo ud til at du godt ved hvad de helt generelle forskelle er på de to afspillere. Det er jo ikke rocket science når du blot skal bruge den til at høre musik på...
Gravatar #11 - Kalvis
15. feb. 2010 00:11
Hvis jeg slapper mere af skider jeg snart i bukserne. :)

Ja, det har jeg lige underssøgt, og der står at prisen er inklusiv VAT, og at varer over €100 sendes gratis! Så det går jeg ud fra!

Jeg kom lige i tanke om at jeg da kan købe flere SD memory cards og derved have alt mit musik med mig alligevel! Det vil selvfølgelig koste noget for hver ekstra kort, men det er måske ikke så dårligt - også hvis afspilleren nu alligevel engang skulle gå i stykker, så har jeg mine kort til overs, hvis jeg skal købe en ny afspiller! :)

Ja, har da undersøgt det lidt før jeg bare spørger, men jeg var blot interesseret i at vide om jeg havde misforstået noget, og måske om folk havde erfaringer eller en viden om Creative Zen, om HDD- og Flash-storage, og eventuelt om brug af eksterne memorycards!
Gravatar #12 - KC
15. feb. 2010 01:03
Du skal forberede dig på, at du får lettere adgang til din musik og du rent faktisk får lov at kopiere den til nye maskiner, uden at behøve at installere aiiiTunes.

Dog kan der blive problemer, hvis du har været så snedig at købe DRM musik på iTunes.

64GB musik burde være rigeligt til det første halve år - derefter kan du bruge en times tid på at kopiere den anden halvdel af din samling over og så har du til resten af året.

Kan klart anbefale Creative, hvis du vil have musik og ikke er interesseret i at en stor del af prisen er for design og touch gejl.

Desuden er flash-baseret lagring ikke påvirket af stød, som hdd-baseret lagring er.
Gravatar #13 - Plimmer
15. feb. 2010 10:59
Jeg har selv overvejet at købe en Cowon S9.

Link
Gravatar #14 - dkbooster
15. feb. 2010 11:55
Når du er oppe i de størrelser er der tre muligheder:

- En Archos internet tablet - men går ikke ud fra at den opfylder dit krav om holdbarhed

- En Epson eller Canon lagerenhed. De har nok plads, men er primært designet til at håndterer billeder - de kan dog afspille mp3 filer men gør det generelt ikke ret godt

- En Ipod classic

Derfor kan jeg ikke rigtig se andre muligheder end en ipod til dit brug.
Gravatar #15 - nielsbuus
15. feb. 2010 13:10
Nu ved jeg ikke hvor meget kvalitetsfeinschmecker du er... men hvis kapacitet er vigtigere end kvalitet, så er der mange nyere mp3-afspillere og alle mobiltelefoner der understøtter HE-AAC formatet.... det kan komprimeres ned til 32 kbps pr. sekund og stadigvæk have en nogenlunde lyd. Har selv brugt 64 kbps HE-AAC på min gamle K800i og W595... Set i lyset af at de fleste mp3-filer typisk er 192 kbps, så er det omkring tredobling i kapacitet ved at transkode dine filer til dette format.

Og så kan du pludselig have din musik på en 32 GB afspiller..

Har selv en HTC Tattoo med et 16 GB kort - er meget godt tiltreds.

Har haft iPods med harddisk tidligere - begge to gik i stykker - på grund af harddisk fejl.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login