mboost-dp1

Hvilken skærm?

Gå til bund
Gravatar #1 - andreasf
23. okt. 2009 12:46
Hej. Jeg har levet med en 1280X1024 skærm i et par år og og den har fået nogle ridser og andre ting igennem tiden og kunne godt tænke en full HD skærm, men jeg ved ikke hvad for en? En 245T eller en 2333HD... Jeg bruger den mest til spil og internet nogle gange til film. Den må også gerne have meget kontrast.

245T link: http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.d...

2333HD link: http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.d...

Kan forresten meget godt lide den PBP funktion i 245T
Gravatar #2 - Makey
23. okt. 2009 12:56
Altså ifølge specifikationerne har 2333HD'en meget større kontrast end 245T, så for mig virker det åbenlyst hvilken en du skal vælge.

Er glad for at du foreslår Samsung, har flere af dem i huset og har aldrig haft problemer med selve skærmen (der kom en kat og bed i et kabel engang så der røg nogle farver).

Kunne forestille mig at den der 245T til forveksling ligner min 245B. I så fald skal du være opmærksom på at skærmen bør betragtes lige på, sådan noget med at se nedefra eller oppefra er ikke en god ide da farverne bliver helt ødelagt. Hvilket også gør at den indbyggede tilt er fuldstændig ubrugelig (fra horizontal til vertikal position). Farverne bliver utroligt grimme af det, og det er ikke til at arbejde med.
Gravatar #3 - andreasf
23. okt. 2009 13:11
Men det ser bare ud som om 245T har flere funktioner... Men syntes også at 2333HD ser ud til at have det bedste alligevel?
Gravatar #4 - Makey
23. okt. 2009 13:16
Hvis du ligesom jeg gjorde indtil jeg fik mig et ordentlig TV, bruger din PC skærm til at se film på fra en sofa eller din seng, vil jeg kke anbefale 245T'en (kan altså ikke forestille mig der er de store forskelle fra B -> T).
Tag ud i nogle butikker og kig på skærme, og kig på dem fra alle mulige vinkler for at finde ud af om de lever op til dine krav, og læs nogle reviews.
Gravatar #5 - andreasf
23. okt. 2009 13:18
Okay, tak. Tror jeg vil få fat i 2333HD´en
Gravatar #6 - Norrah
23. okt. 2009 13:53
Jeg er så ikke enig med nogen af dem her.

Samsung 2333HD har et 23" TN panel.
Samsung 245T har et 24" S-PVA panel.

Der er en verden til forskel. Uden at gå i for mange detaljer, så vil jeg sige at TN er noget lort i forhold til S-PVA.

Just saying...
Gravatar #7 - andreasf
23. okt. 2009 16:52
Er lidt forvirret... 2333HD eller 245T? Men jeg så også at nividia har noget med 3D når man har en skærm med 120 hz... Men kan ikke finde nogen med full hd og 120 hz... Og er det nogen der ved hvor godt det virker?
Gravatar #8 - gnаrfsan
23. okt. 2009 16:54
Jeg ville personligt aldrig købe et TN panel. Farverne er simpelthen deprimerende.
Gravatar #9 - shantri
23. okt. 2009 17:03
Nu er den dynamiske kontrast altså ikke specielt væsentlig.

Makeybussines (2) skrev:
Altså ifølge specifikationerne har 2333HD'en meget større kontrast end 245T, så for mig virker det åbenlyst hvilken en du skal vælge.

Gravatar #10 - Norrah
23. okt. 2009 17:42
#7 Det er korrekt at du kan få nogle 120hz skærme, men jeg skal ikke kunne sige om det er det værd.

Jeg derimod ville aldrig, og jeg mener "ALDRIG" købe den der 2333HD. De skærme der ligner et tv har et meget dårligt billede.
Har selv en 244T som jeg gav omkring 10.000,- for omkring 4 år siden, den har det samme panel som 245T, og det er altså en skærm uden lige.

Det jeg bare ikke lige helt forstå er hvorfor valget står mellem en skærm til omkring 6.000, eller en til 2.500,- For du må da kunne sige dig selv at der nok er en forskel på dem? Det er jo ikke uden grund den ene er så meget dyere.

Jeg deler det derfor op i forslag til omkring så og så mange penge:

1500-2000: Samsung 2343BW (TN panel)
3000-4000: ThinkVision L2440x (TN panel) Men LED, og ret lækker.
over 4000: Samsung 245T
Gravatar #11 - Borg[One]
23. okt. 2009 18:42
#1 Lyt efter hvad Norrah siger, han har en pointe!

Den ekstra tomme, og at det er S-PVA panel er helt afgørende, dog har panel-typen den ulempe...at det i det her tilfælde koster ca 3.000,- mere.

Når det er sagt, og som S-PVA-ejer, så tag dine behov op til et alvorligt eftersyn, inden du bare køber den dyreste og mest farvemættede skærm.

Hvis du bruger den til at spille computer med, og en gang imellem ser en hårdt komprimeret DVD-rippet film på 7-800MB - så er der sandsynligvis ikke i en kategori, hvor det har den store betydning.

Bruger du maskinen til billedbehandling og grafisk arbejde, så vil du lide under et TN-panel.

Udfra de indlæg du har leveret, er mit gæt at du skal holde dig til et billigt TN-panel, og måske endda overveje 2343BW eller L2440x som Norrah foreslår, og så i den priskategori, hvor din pengepung kan være med.

Som en sidste lille notits. Jeg sidder med S-PVA 21" derhjemme der kostede mig knap 5k og på arbejdet sidder jeg med 24" TN, der har stået i ca 2k - hvis jeg idag skulle lave et indkøb ville den private få støvlen til fordel for et billigt TN panel med mange tommer og billig pris...okay, min økonomi er så, så det var nok LED-skærmen der bliver henvist til jeg ville overveje, but i hope you get the picture....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login