mboost-dp1
Hvilken ultrabook til 5500kr?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa
Jeg har brug for råd fra jer, nu hvor min kæreste søger en bærbar til studie/bachelorskrivning.
Liste over krav:
- Pris 5000-6000kr
- Let og tynd (Hun cykler meget med den og har ikke meget plads i tasken.) Derfor "ultrabook" i overskriften.
- Skærmstørrelse 12"-13.3".
- SSD på min 128GB
Liste over ønsker (prioriteret):
1. God batteritid! (gerne >5timer)
2. Skærmopløsning >720p, gerne FullHD.
3. God byggekvalitet (ikke for plasik-agtig, bøjelig skærm osv.)
4. Stille (ikke for meget blæserstøj)
5. Grafikkræfter nok til, at spille Sims 3 (tror hun kunne finde på det).
Har I nogle bud på en maskine, der passer godt på ovenstående ønsker og krav? Eller har I set et godt tilbud et sted?
På forhånd tak!
Jeg har brug for råd fra jer, nu hvor min kæreste søger en bærbar til studie/bachelorskrivning.
Liste over krav:
- Pris 5000-6000kr
- Let og tynd (Hun cykler meget med den og har ikke meget plads i tasken.) Derfor "ultrabook" i overskriften.
- Skærmstørrelse 12"-13.3".
- SSD på min 128GB
Liste over ønsker (prioriteret):
1. God batteritid! (gerne >5timer)
2. Skærmopløsning >720p, gerne FullHD.
3. God byggekvalitet (ikke for plasik-agtig, bøjelig skærm osv.)
4. Stille (ikke for meget blæserstøj)
5. Grafikkræfter nok til, at spille Sims 3 (tror hun kunne finde på det).
Har I nogle bud på en maskine, der passer godt på ovenstående ønsker og krav? Eller har I set et godt tilbud et sted?
På forhånd tak!
Hvad med sådan en: http://www.edbpriser.dk/baerbar/acer-aspire-s5-391... ?
Generelt holder jeg mig fra Acer i det jeg har oplevet mange af deres produkter holder ikke særligt mange år. Angående din god byggekvalitet, så er det vist heller ikke højt hos Acer, jeg vil dog anbefale dig at tage i Elgiganten eller Bilka og så kigge på produkterne.
Fordelen ved Asus Zenbook er at den er lavet i metal, ingen følelse af plastik der.
Alt med HD 4000 eller større burde kunne køre The Sims 3.
Generelt holder jeg mig fra Acer i det jeg har oplevet mange af deres produkter holder ikke særligt mange år. Angående din god byggekvalitet, så er det vist heller ikke højt hos Acer, jeg vil dog anbefale dig at tage i Elgiganten eller Bilka og så kigge på produkterne.
Fordelen ved Asus Zenbook er at den er lavet i metal, ingen følelse af plastik der.
Alt med HD 4000 eller større burde kunne køre The Sims 3.
En vigtig detalje: Det er ikke lykkedes mig at spotte en billig ultrabook, hvor luft indsugning/udsugning foregår under maskinen - det gør enheden virtuelt ubrugeligt i et miljø uden borde - Og sådan nogen studenter elsker jo at ligge i sofaen.
På den anden side: Min kæreste har fortrudt hendes køb af en Samsung Series 5 Ultra.
8GB Ram, AMD APU, LYSERØD/LILLA. ?
Kan ikke forestille mig at hun vil have mere end 4 for den, måske mindre.
På den anden side: Min kæreste har fortrudt hendes køb af en Samsung Series 5 Ultra.
8GB Ram, AMD APU, LYSERØD/LILLA. ?
Kan ikke forestille mig at hun vil have mere end 4 for den, måske mindre.
men er det ikke en af de der hybriddiske, der sidder i? De sørger selv for at hive de mest brugte filer over på ssd'en som cache, så du får alt performance fra en ssd uden at skulle have to separate drev, det er vildt smart.
Det er ikke en faktisk hybrid disk. Den SSD der bruges til cache sidder på bundkortet, ikke på disken. Det er software der håndtere fordelingen af filerne. (Har selv være forbi en Samsung Ultra 5 Series og en Asus Zenbook der indholdte disse caches).
På både den Asus Zenbook og den Samsung Ultra 5 Series jeg har haft hands-on, der var der lidt problemer med reninstallation af Windows. Problemet var at Windows rigtigt nok blev installeret på harddisken, men bootloaderen blev smidt på SSD'en, så kunne computeren ikke starte idet der ikke var mulighed for at boote fra SSD'en.
Jeg skal ikke kunne sige om det har ændret sig i senere tid, da det nu er ved at være mere end et år siden.
Samtidig, så kan jeg også fortælle at den SSD der sad i Zenbook'en blev formateret og brugt til installation af spil. Det kunne den ikke holde til og få dage senere var SSD'en død, det kunne ikke findes nogen steder fra. Efter lidt Google-fu, så var det klart at det ikke kun var et enkelt tilfælde. Igen, om det er et gengående problem i disse dage, det ved jeg ikke.
Det er ikke en faktisk hybrid disk. Den SSD der bruges til cache sidder på bundkortet, ikke på disken. Det er software der håndtere fordelingen af filerne. (Har selv være forbi en Samsung Ultra 5 Series og en Asus Zenbook der indholdte disse caches).
På både den Asus Zenbook og den Samsung Ultra 5 Series jeg har haft hands-on, der var der lidt problemer med reninstallation af Windows. Problemet var at Windows rigtigt nok blev installeret på harddisken, men bootloaderen blev smidt på SSD'en, så kunne computeren ikke starte idet der ikke var mulighed for at boote fra SSD'en.
Jeg skal ikke kunne sige om det har ændret sig i senere tid, da det nu er ved at være mere end et år siden.
Samtidig, så kan jeg også fortælle at den SSD der sad i Zenbook'en blev formateret og brugt til installation af spil. Det kunne den ikke holde til og få dage senere var SSD'en død, det kunne ikke findes nogen steder fra. Efter lidt Google-fu, så var det klart at det ikke kun var et enkelt tilfælde. Igen, om det er et gengående problem i disse dage, det ved jeg ikke.
Hvorfor skulle den SSD ikke kunne tåle spil?
På min bliver den brugt til midlertidige filer, virtuel hukommelse osv. som burde stresse den en del mere end spil, og jeg har ikke haft problemer.
Ej heller har jeg hørt om problemer hos mine venner, hvor jeg har sat deres maskiner op på samme måde.
Hvorfor skulle den SSD ikke kunne tåle spil?
På min bliver den brugt til midlertidige filer, virtuel hukommelse osv. som burde stresse den en del mere end spil, og jeg har ikke haft problemer.
Ej heller har jeg hørt om problemer hos mine venner, hvor jeg har sat deres maskiner op på samme måde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.