mboost-dp1
Hvilket af disse HD4870 gxf-kort?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz'ere :)
Jeg står og skal til at købe et nyt grafikkort. Jeg har selv kigget lidt rundt på diverse sider og har fundet 2 kort. Så vidt som jeg kan se, er der ingen forskel på kortenes specifikationer.
Dog har det ene kort en mere omfattende kølerløsning end det andet kort, og samtidig er det ca. 500 kr. dyrere.
Kort 1: Asus EAH4870
Asus EAH4870
Kort 2: Asus EAH4870 Matrix
Asus EAH4870 Matrix
Begge link er til en anmeldelse af kortene på tweak.dk.
Da ingen af kortene har nogle nævneværdige ulemper eller fejl og er nærmest identiske, er jeg kommet lidt i tvivl om hvilket kort der er "bedst".
Kort 1 er det billigste, ca 500 kr. billigere end kort 2.
Kort 2 har derimod en bedre køleløsning end kort 1.
Jeg har ikke noget imod at give 500 kr mere for Kort 2, men pengene skal helst være givet godt ud.
Hvilket kort ville i vælge? Og er der nogen af jer der har nogle erfaringer med disse kort?
På forhånd tak:)
- Listesen
Jeg står og skal til at købe et nyt grafikkort. Jeg har selv kigget lidt rundt på diverse sider og har fundet 2 kort. Så vidt som jeg kan se, er der ingen forskel på kortenes specifikationer.
Dog har det ene kort en mere omfattende kølerløsning end det andet kort, og samtidig er det ca. 500 kr. dyrere.
Kort 1: Asus EAH4870
Asus EAH4870
Kort 2: Asus EAH4870 Matrix
Asus EAH4870 Matrix
Begge link er til en anmeldelse af kortene på tweak.dk.
Da ingen af kortene har nogle nævneværdige ulemper eller fejl og er nærmest identiske, er jeg kommet lidt i tvivl om hvilket kort der er "bedst".
Kort 1 er det billigste, ca 500 kr. billigere end kort 2.
Kort 2 har derimod en bedre køleløsning end kort 1.
Jeg har ikke noget imod at give 500 kr mere for Kort 2, men pengene skal helst være givet godt ud.
Hvilket kort ville i vælge? Og er der nogen af jer der har nogle erfaringer med disse kort?
På forhånd tak:)
- Listesen
Med Matrix kortet får du også en HDMI adapter samt ca 2% bedre ydelse. Ikke 500,- værd. For 500,- kan du sagtens få bedre 3. parts køling, hvis det er nødvendigt.
Husk også på at kølingen med standard køleren kun er stille ved normalt desktop brug, ved spil larmer den som et ondt år, hvis man vil holde kortet under 50C, og undgå overophedning.
Jeg burde vide lidt om det da jeg har den standard udgave fra Asus, som du linker til som Kort 1.
Om Matrix kortet er bedre, kommer helt an på kølingen.
Men hvis den er mere stille som de skriver, ville jeg selv overveje det kort, hvis jeg skulle vælge i dag.
For larmen fra det jeg har er ubeskrivelig, og samtidig det stykke hardware jeg nogensinde har ejet, der har larmet mest ved belastning.
De har begge en HDMI adapter.
Jeg burde vide lidt om det da jeg har den standard udgave fra Asus, som du linker til som Kort 1.
Om Matrix kortet er bedre, kommer helt an på kølingen.
Men hvis den er mere stille som de skriver, ville jeg selv overveje det kort, hvis jeg skulle vælge i dag.
For larmen fra det jeg har er ubeskrivelig, og samtidig det stykke hardware jeg nogensinde har ejet, der har larmet mest ved belastning.
De har begge en HDMI adapter.
Matrix-kortet lader til at være clocket minimalt højere, ligesom det lader til at være en revision nyere end første kort, som du linker til.
Det er dog ikke de ekstra 500 kroner værd for den lidt bedre køling og lidt bedre clockning. Pengene kan bedre gives ud på et bedre bundkort, bedre ram, bedre CPU eller bedre HDD.
Derfor - jeg støtter #2 og #4.
Det er dog ikke de ekstra 500 kroner værd for den lidt bedre køling og lidt bedre clockning. Pengene kan bedre gives ud på et bedre bundkort, bedre ram, bedre CPU eller bedre HDD.
Derfor - jeg støtter #2 og #4.
#10 Det er jeg overbevist om jeg gør:)
Har fundet begge dele hos Getmore (Som samlet set også er de billigste). Jeg har dog aldrig handlet hos dem før, og har hørt de har haft nogle problemer og folk generelt har været utilfredse.
Er det stadig tilfældet, eller har de vendt skuden? :)
Har fundet begge dele hos Getmore (Som samlet set også er de billigste). Jeg har dog aldrig handlet hos dem før, og har hørt de har haft nogle problemer og folk generelt har været utilfredse.
Er det stadig tilfældet, eller har de vendt skuden? :)
#4 I følge Tweak.dk så har non-matrix kortet ikke HDMI-adapter med.
#12 Getmore er pt. der hvor jeg køber flest ting. Jeg har aldrig haft nogen problemer med dem. Jeg har en enkelt gang benyttet mig af 14-dages returret-reglen hos dem, og det foregik helt efter bogen.
..., og der medfølger desværre heller ingen HDMI adapter.
#12 Getmore er pt. der hvor jeg køber flest ting. Jeg har aldrig haft nogen problemer med dem. Jeg har en enkelt gang benyttet mig af 14-dages returret-reglen hos dem, og det foregik helt efter bogen.
Jeg kan se du skal give knap 1500,- for en 512MB model. For en godt en hund mere kan du købe et kort fra Club3D med 1GB og en GPU clock på 800:
Club3D HD4870 Overclocked Edition
Og på EDB Priser:
HER
MED HDMI Adaptor!
Club3D HD4870 Overclocked Edition
Og på EDB Priser:
HER
MED HDMI Adaptor!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.