mboost-dp1

Hvordan skal jeg fylde 2 harddiske?

Gå til bund
Gravatar #1 - xXgmzorXx
26. feb. 2009 20:07
Har købt en computer med 2 harddiske.
Men hver gang jeg installere noget bliver kun den ene fyldt op.
Når jeg så vælger den anden disk, så kommer der en fejl når jeg lukker installationen (når den er færdig). Programmet virker ikke, og den svare heller ikke. For at få den til at virke, skal jeg oprette en mappe (Af det programmet hedder) Også overfør nogle .dll filer til system32 mappen. Jeg gider ikke alt det besvær.
Når jeg installere det på den anden harddisk, kan programmet starte - også er det hele samlet i en mappe.

Er det ikke noget med at den ene er en "windows harddisk" og den anden bare er en harddisk??

Den harddisk som 'virker' hedder C:\ og den anden hedder D:\
Kunne jeg ikke på en måde få D:\ til at virke som C:\ ??

Mvh.
Postmand per Peter ;D
Gravatar #2 - zin
26. feb. 2009 20:12
#1: Du kan mappe en harddisk til at blive "mountet" i en mappe. Det skulle virke - prøv det. :-)

Hvorfor problemet opstår er jeg helt på bar bund. Det lyder som en defekt harddisk, eller miskonfigureret. "Windows Harddisk" og "Harddisk" er... Ikke helt rigtigt. Din disk, som indeholder Windows hedder en "System"-disk. Den anden er "bare" en harddisk, men det skulle ingen effekt have på om programmer derfra virker eller ej.
Gravatar #3 - Skak2000
26. feb. 2009 21:46
Hmm... Du installer programmerne på Harddisk "Lokal disk C"
Mens musik, videoer & Billeder kan gemmes på "Lokal disk D"
Hvis harddisken ikke virker så prøv at formater den, ved at højer klikke på den og vælge "Formater".

**Ved ikke om jeg har misforstået problemet....
Gravatar #4 - xXgmzorXx
27. feb. 2009 13:25
Det er mening jeg skal kunne gemme programmer på D:
- Men installationerne installere det ikke correct som de gøre på C: ..... Når jeg gemmer ved D:\ så lige meget hvad jeg gøre, lægger den ALLE filerne i D:\ istedet for at dele det op på den her måde feks.

D:\programmer\halloejsa\

(Har selv lavet programmer mappen i D:\)
Men i stedet for, så laver den IKKE en mappe som hedder "halloejsa" men alle filerne bliver spredt rundt i mappen. Også skal nogle filer overføres til system32 for at feks. programmet starter når windows starter (Altså .dll filer)

Det jeg vil have opklaret er; hvorfor den ene harddisk er så dum og ikke høre efter hvad installationen siger.
Gravatar #5 - Nextnx
27. feb. 2009 13:39
Der er vist nogle grundprincipper du er forbi gået, omkring hvordan windows og programmer nu en gang er bygget.

Windows bestemmer ikke hvor programmer skal ligge.
Windows har bare en mappe som "Program filer" som er oprettet tildels for windows's egne programmer men som alle andre program-producenter også kan benytte.

Det er programmerne(producenterne) der bestemmer hvor programmet installeres.
Oftes benytter de som standard "Program filer"

Hvis du vil ændre dette skal du under installationen af programmet fortælle hvor det skal ligge.
Ofte skal du også vælge "Custom install" eller "Specialinstallation" eller hvad det nu hedder under installationen hvor du så kan vælge hvor det skal ligge. Du skal til tider selv oprette mappen den skal installeres til. For eksempel under.:
"D:\programmer\#Ny oprettet mappe til program#"
Det er så den nyoprettet mappe du skal vælge under installationen
Gravatar #6 - Skak2000
28. feb. 2009 08:52
Nogle programmer har filer liggende i Windows og system32.
Når du vil installer programmerne på det andet drev så nøjes med at ændre bogstavet C til D på stigen og ikke mere.

Hvilken årsag er der til du vil installer programmerne på D?
Hvis du skal gen installer computeren sener skal du alligevel geninstaller programmerne i de fleste tilfælde, da de bruger registrerings databasen.

Jeg har selv det princip:
Programmer ALTID på C drevet
Dokumenter, billeder & videoer kan gemmes på C eller D

Grunden til du vil installer dine programmer på D er det plads mangel?
Gravatar #7 - Nextnx
28. feb. 2009 16:18
Skak2000 (6) skrev:
Nogle programmer har filer liggende i Windows og system32.
Når du vil installer programmerne på det andet drev så nøjes med at ændre bogstavet C til D på stigen og ikke mere.
Har ingen betyding. Du kan installere hvor du vil.
Den eneste undtagelse er meget gamle programmer, ofte 16 bits programmer der kan have noget bøvl med visse tegn eller mappe struktur og derfor ofte installeres direkte i roden af C: i dens egen mappe.
Gravatar #8 - Skak2000
28. feb. 2009 19:41
Det har faktisk en lille betydning, da hvis han angiver mappen "D:\programmer" manuelt, vil den lægge alle filerne der i, som den skal.

MEN når der installeres flere programmer ligger alle filerne der som en blandet pose bolcher.
Hvis man ikke opretter en selvstændig mappe for hver program f.eks. "D:\programmer\DivX" eller "D:\programmer\Ahead" eller "D:\programmer\Adobe".

Ja det kan være lige meget, men bliver noget rod.
Gravatar #9 - Nextnx
1. mar. 2009 02:24
Ja netop, hvis du lægger mærke til sti'en på den der står der fra start, vil der stå noget ala "D:\programmer\Awesome app". Hvor "Awesome app" står bliver det til den underliggende mappe.
Så derfor logisk as per design.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login