mboost-dp1
Intel i7 CPU
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg står og skal til at købe helt ny computer, men er i tvivl om en Intel® Core™ i7-3930K 6x3.20GHz (Turbo 3.80GHz) 12MB cache
er 2400kr MERE værd end en Intel® Core™ i7-3770K 4x3.50GHz (Turbo 3.90GHz)?
Kan det betale sig at tage den dyre, hvis jeg skal bruge computer til bl.a. HD video redigering og tungt 3D. Eller er det stort set det samme?
Jeg står og skal til at købe helt ny computer, men er i tvivl om en Intel® Core™ i7-3930K 6x3.20GHz (Turbo 3.80GHz) 12MB cache
er 2400kr MERE værd end en Intel® Core™ i7-3770K 4x3.50GHz (Turbo 3.90GHz)?
Kan det betale sig at tage den dyre, hvis jeg skal bruge computer til bl.a. HD video redigering og tungt 3D. Eller er det stort set det samme?
Plimmer (3) skrev:Flere cores er altid bedre, især hvis du ikke har tænkt dig at OC nogen af dem.
Ok tak - jeg havde faktisk tænkt mig de skulle Overclockes- men ville det være en dårlig idé?
XorpiZ (5) skrev:Ikke umiddelbart. K-modellen er netop beregnet til overclocking.
I øvrigt er flere cores altid en god ide, når det drejer sig om video-redigering og 3d-arbejde. Om det så er 2400 kr. værd er op til dig og din pengepung. :)
Ok tak- jeg har fuldt budget - så den får hele armen :-)
Jeg syntes det var svært at finde en sammenligning mellem de to i reviews eller andet. Bare en indikation af hvor meget mere man fik for de ekstra kroner...
..indtil nu...ignuz (6) skrev:http://www.anandtech.com/bench/Product/552?vs=551
Fedt - det site kendte jeg ikke - bookmarked. Tak :-)
Plimmer (3) skrev:Flere cores er altid bedre, især hvis du ikke har tænkt dig at OC nogen af dem.
Uddyb venligst
Så må han bare anskaffe sig noget ordenligt køling.
http://www.frozencpu.com/cat/l1/g49/Phase_Change.h...
http://www.frozencpu.com/cat/l1/g49/Phase_Change.h...
Vossen (12) skrev:#11
Jeg snakkede med en sælger om at 'clocke dem - og han sagde ( grinte )at det kunne man sagtens, men at der ikke burde være behov for det, pga. de var så hurtige i forvejen.
Men hvis jeg syntes computeren virkede "langsom" - kunne man clocke dem med 3 klik i noget software det var tilgængeligt...
Nu har jeg bestilt computeren med K modellen og så må vi se om jeg bliver grådig. Jeg kommer fra en Intel Core 2 Quad 2,4 GHZ, så jeg burde føle et kæmpe boost i performance...
Selv der jeg brugte min stationære med en Core i7 920 @ 2.66 GHz, så var den hurtig nok. Alligevel, så kørte den 4.00 GHz, bare fordi jeg kunne. Nu kører den igen stock hastighed, med 24 GB RAM og intet grafikkort, så leger den bare VMware server.
Selv der jeg brugte min stationære med en Core i7 920 @ 2.66 GHz, så var den hurtig nok. Alligevel, så kørte den 4.00 GHz, bare fordi jeg kunne. Nu kører den igen stock hastighed, med 24 GB RAM og intet grafikkort, så leger den bare VMware server.
Ok - men er det kun et spørgsmål om køling? Ville jeg kunne OC 3139K til MAX, og uden problemer, hvis jeg havde den ordentlige køling?
Jeg vil mene at du kan OC den 4-kernede og den 6-kernede lige meget, hvis du bare har køling nok. Plus, bundkortet skal kunne levere nok strøm, stabilt. 6 kerner vil tage mere strøm (mere varme) end 4 kerner, det er i hvert fald hvad jeg ved.
FlameBait (17) skrev:3139K til MAX
Der er ikke som udgangspunkt noget max. Standard kølerne er i dag slet ikke så dårlige som de var for et par generationer siden, dermed ikke sagt at der ikke er forbedringer at hente. Jeg vil forvente at 3930k nemt kan komme op i nærheden af 4 ghz uden at du skal ligge en indsats eller oplever ustabilitet. Lignende forbedringer er der at hente på 3770k. Kender ikke de to specifikke cpu'ers varmeudledning men vil gætte på at du kan komme ca. 500 mhz yderligere højere op og stadig bibeholde temperaturen ved at købe en god køler
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.