mboost-dp1
intel vs amd
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
i7...en X6 bliver ofte slået af X4 i gaming, men i7 nakker alle AMD CPU'er i gaming:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pheno...
http://www.anandtech.com/show/3674/amds-sixcore-ph...
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pheno...
http://www.anandtech.com/show/3674/amds-sixcore-ph...
Bamse87 (1) skrev:Hey står og skal til at smide ny cpu/MB/ram i computer.
er bare i tvivl om det skal være
amd phenom II x6 1090t eller intel i7 950
computeren er til gaming.
Nu er det vel ikke sådan at du har et bundkort på forhånd, hvor du opgradere delene i maskinen?!
Med mindre at du skriver MB for motherboard.
like pt har jeg en
phenom II x4 940
GA-MA790XT-UD4P
4GB Corsair Dominator PC-2 8500
har dog fået af vide det er alt for lidt ram til det grafikkort jeg har i
er det ikke noget med at der kun kan bruges triple channel ram til i7eren. i såfald bliver det jo også noget dyre da MB koster mere det gør rammene også-
phenom II x4 940
GA-MA790XT-UD4P
4GB Corsair Dominator PC-2 8500
har dog fået af vide det er alt for lidt ram til det grafikkort jeg har i
er det ikke noget med at der kun kan bruges triple channel ram til i7eren. i såfald bliver det jo også noget dyre da MB koster mere det gør rammene også-
#4:
Jo en socket 1336 i7 køre tri-channel RAM.
Den kan dog køre med 1 stick eller 2 sticks...men hvorfor man ville gøre det er mig en gåde.
Kører selv med 6x2GB sticks, så jeg regner med at hoppe Sandy Brigde over, for med min i7 920 @ 3.5GHz har jeg masser af kraft endnu.
Du skal huske at i7 overclocker som en drøm...jeg gik fra 2.66Ghz til 3.5Ghz ved kun at ændre BCLK fra 133 til 175...stock voltage.
Og det er med Speedstepping, Turbo ect...slået til.
Jo en socket 1336 i7 køre tri-channel RAM.
Den kan dog køre med 1 stick eller 2 sticks...men hvorfor man ville gøre det er mig en gåde.
Kører selv med 6x2GB sticks, så jeg regner med at hoppe Sandy Brigde over, for med min i7 920 @ 3.5GHz har jeg masser af kraft endnu.
Du skal huske at i7 overclocker som en drøm...jeg gik fra 2.66Ghz til 3.5Ghz ved kun at ændre BCLK fra 133 til 175...stock voltage.
Og det er med Speedstepping, Turbo ect...slået til.
#6:
Det kan IKKE betale sig at skifte til x6 for gaming, den vil ofte yde lavere end en x4...gruden er at man ikke kan kan knalde flere kerner på en CPU og så regne med højere ydelse, hvis selve CPU arkitekturen ikke er gearet til dette.
Om det kan betale sig at skifte til socket 1336 i7 er op til dig.
AMD's phenom er langt under socket 1336 i ydelse, de ligger et sted imellem Intel's Qxxx (socket 755) og i7(socket 1156).
AMd er håbløst bagefter på CPU fronten...og Sandy Brigde vil kunne øge AMD's lakken efter...
Det kan IKKE betale sig at skifte til x6 for gaming, den vil ofte yde lavere end en x4...gruden er at man ikke kan kan knalde flere kerner på en CPU og så regne med højere ydelse, hvis selve CPU arkitekturen ikke er gearet til dette.
Om det kan betale sig at skifte til socket 1336 i7 er op til dig.
AMD's phenom er langt under socket 1336 i ydelse, de ligger et sted imellem Intel's Qxxx (socket 755) og i7(socket 1156).
AMd er håbløst bagefter på CPU fronten...og Sandy Brigde vil kunne øge AMD's lakken efter...
Jeg er helt enig med Terra. Det kan overhovedet ikke betale sig at køre AMD i øjeblikket og specielt når vi snakker gaming, er AMD bagude.
Grafikkortet og RAM gør jo 2 forskellige ting i forhold til gaming, så det kommer meget an på hvilken slags spil du spiller.
Et stort MMO vil det typisk nyde bedre af flere RAM, mens et FPS vil nyde bedre af et større grafikkort.
Jeg følger ikke med på spilfronten, så om 4 GB er for lidt ved jeg ikke, men jeg tvivler.
Et stort MMO vil det typisk nyde bedre af flere RAM, mens et FPS vil nyde bedre af et større grafikkort.
Jeg følger ikke med på spilfronten, så om 4 GB er for lidt ved jeg ikke, men jeg tvivler.
Jeg tvivler på at der er nogen nuværende spil der vil have nævneværdig gavn af mere end 4 GB RAM.
Jeg tvivler på at der er nogen nuværende spil der vil have nævneværdig gavn af mere end 4 GB RAM.
#10 har kun vært oppe og ramme de 4 gb i et spil og det var APB pga alt dens player contents.
men sidder og kigger på intels med 6 gb ddr3 1600,
er der noget man skal være opmærksom på ang, mainbord. har fundet nogen til ok pris.
ASUS P6T SE X-58 S-1366 1309,-
Gigabyte GA-X58A-UD3R S-1366 1459,-
er der noget man skal være opmærksom på ang, mainbord. har fundet nogen til ok pris.
Bamse87 (9) skrev:så må jeg se om jeg kan skrabe sammen til en 950 :-D
men passer det at et grafik kort som et 5970 det kræver 8 GB eller er det bare øre gas
Det er øregas, rent ud sagt.
Jeg har 12 GB, og det eneste tidspunkt jeg ryger over 4GB er når jeg gamer samtidigt med jeg har en virtualPC kørende, men 4GB er fint til gaming.
Bamse87 (12) skrev:#10 har kun vært oppe og ramme de 4 gb i et spil og det var APB pga alt dens player contents.
Har selv et Asus P6T-Deluxe og det spiller fint, men generalt spiller de fleste X58 boards bare, så det er mere et spørgsmål om ens smag/temperament/pengepung der.
Bamse87 (18) skrev:#16 hov hov ikke mobbe.
Han kan ikke lade være. Bare ignorer det, han prøver bare på at kompensere for den fiasko han selv er IRL.
Bamse87 (12) skrev:
Lækkert bundkort, en ven og jeg har det begge to.
terracide (25) skrev:Nårh, lille N00bie...nu du er i gang kan du så ikke fortælle folk hvad cpu/MB/ram ellers skulle stå for i denne anledning?
Terra - AMD fans...never bright...
Var det en mindre potensforlængelse du prøver at få dig der?! Men okay 1 mm. på én cm. er vel også meget for sådan én som dig. :)
NioBe (30) skrev:terracide (25) skrev:Nårh, lille N00bie...nu du er i gang kan du så ikke fortælle folk hvad cpu/MB/ram ellers skulle stå for i denne anledning?
Var det en mindre potensforlængelse du prøver at få dig der?! Men okay 1 mm. på én cm. er vel også meget for sådan én som dig. :)
Så du har ikke noget svar? :)
Så kan jeg kun konkludere du intet har som modsvar...og min pointe om at N00bie strikes again stadig holder vand.
terracide (32) skrev:NioBe (30) skrev:terracide (25) skrev:Nårh, lille N00bie...nu du er i gang kan du så ikke fortælle folk hvad cpu/MB/ram ellers skulle stå for i denne anledning?
Så du har ikke noget svar? :)
Så kan jeg kun konkludere du intet har som modsvar...og min pointe om at N00bie strikes again stadig holder vand.
Jo da, jeg har da et svar. Jeg læste MB som MegaByte under al min hast. Det sker jo. Indrømmer det gerne at jeg når at læse for lidt for hurtigt. Det sker selv for den bedste. Men jeg rettede det jo også som du nok har set.
terracide (34) skrev:#33:
Så du troede han ville købe en CPU, nogle "MegaByte"..og så noget RAM?
lol
Terra - Det bliver bedre og bedre :D
Ja, da det gik lidt for hurtigt så fik jeg det læst MB som ram, og overså at han havde skrevet ram ved siden af. Det er jo fail. Men jeg fik stadigvæk rettet det. Men det LAGDE DU måske ikke mærke til heller? Så er vi jo lige gode ;)
Hvis jeg var dig ville jeg nok købe en ny GPU før jeg begyndte at opgradere hele PC'en.
Det er rigtigt som de alle sammen siger at Intel har en fordel, men den største fps forskel vil stadigvæk komme fra et nyt grafikkort.
Kig eventuelt på et Nvidia 460, er vist der man får mest "bang for the buck" pt.
Det er rigtigt som de alle sammen siger at Intel har en fordel, men den største fps forskel vil stadigvæk komme fra et nyt grafikkort.
Kig eventuelt på et Nvidia 460, er vist der man får mest "bang for the buck" pt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.