mboost-dp1

IPhone 3G 16GB vs HTC Touch HD?

Gå til bund
Gravatar #1 - Yulik
31. jan. 2009 16:05
Hejsa.
Min mor skal have et nyt mobil telefon. Hun vil have en af de to som står i overskriften. Men ved ikke hvilket er bedst? Hvad ville i vælge og hvorfor?
Gravatar #2 - trylleklovn
31. jan. 2009 16:43
iPhone.

Fordi Windows Mobile er noget hø i mine øjne. Langsomt, ustabilt, ulogisk, irriterende.. Men det er jo så bare mine erfaringer ..
Gravatar #3 - Dreadnought
31. jan. 2009 16:46
Hvis hun kender til PDA'er eller har mod på at lære brugen af sådanne dimser så er HTC det bedste valg.
Gravatar #4 - <3Thinkpads
31. jan. 2009 17:10
trylleklovn (2) skrev:
iPhone.

Fordi Windows Mobile er noget hø i mine øjne. Langsomt, ustabilt, ulogisk, irriterende.. Men det er jo så bare mine erfaringer ..

Langsomt? Nej. Ustabilt? Nej. Ulogisk? Nej. Irriterende? Nej.

Mine erfarringer med WM er gode, men det kan være tungt at danse med og er helt klart et af de meste fuldkommende systemer til mobiler som findes. iPhone har lyspunkter, men alt for mange problemer (Se, jeg kan også komme argumenter som ikke bliver underbygget).

Hun skal prøve begge systemer. Det er nok det bedste. iPhone er lettest at gå til, tilgengæld skal hun trækkes med et system som ikke kan tilpasses på samme måde som HTC med WM - medmindre hun jailbreaker osv. WM er lukket, men stadig åbent ift. iPhone. Hun kan vælge hvilket som helst format til afspilning af musik eller video, og så kan hun sikkert finde en gratis afspiler, det findes svjh ikke til iPhone (uden jailbreak).
Gravatar #5 - Yulik
31. jan. 2009 18:36
OK, tak for svar alle ;) indtil videre er det HTCen der fører :)
Gravatar #6 - Nerq
31. jan. 2009 18:40
iPhone

Fordi jeg har prøvet begge dele og bedst kunne lide den?
Gravatar #7 - Yulik
31. jan. 2009 23:31
Har lige et spørgsmål om Iphone 3G. Kan den tilsluttes til ens eget trådløs netværk ligesom en HTC kan? Altsa så man kan gå på nettet igennem sin eget ineternet og ikke Telias eller sådan noget og betale ekstra meget for det?
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
31. jan. 2009 23:52
Jeg har en HTC der ligger på mit skrivbord erstattet af en gammel Nokia 6300 mens jeg venter på iPhone. HTC Touch'en er død og døde sådan cirka to uger efter jeg fik den, sendte den til rep, og så døde den igen og det gider jeg ikke mere.

Så jeg siger iPhone.

#7 JA, den har WLAN.
Gravatar #9 - Yulik
1. feb. 2009 00:09
8#
Ok, selv om der står at (min mor) skal have en ny tlf. så tro jeg nu også at jeg skal have en ny :) Jeg vælger en iPhone, ved ikke med min mor hun holder stadig på HTC fordi den har større skærm end iPhone, bedre cam end iPhone :P

Tak for svar alle ;)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
1. feb. 2009 11:34
HTC'en er en businessphone og iPhone er en pleasurephone..
Så enkelt kan det vidst siges...

iPhone fungere klart bedst, hvis du har en mac, da det så er nemmere at synkronisere safari, kalender, billeder etc. og HTC fungere bedst hvis man har windows..

iPhonen kan det meste uden at den skal jailbreakes, men hvis man har brug for nogle funktioner, f.eks. MMS eller video, så tager det 8-10 minutter at jailbreake den, og det kan gøres af en abe.. Især hvis den kan læse guiden på vildmedmac.dk...
Gravatar #11 - izym
1. feb. 2009 12:19
Jeg synkroniserer da kalender og kontakter med Google, fuldstændig uden problemer. Synes det virker helt fint med Windows, dog lidt bedre på Mac. Foresten er der jo kommet et MMS program på App Store (mener jeg).
Gravatar #12 - trylleklovn
1. feb. 2009 13:32
Synkronisering af iPhone virker også fint på windows mht. kontakter, kalender osv.

#11 Den MMS app i appstore fungerer kun med en fransk udbyder mener jeg, det er bare en slags webklient til MMS sending, som udbyderen har.

(Har du rettighederne til den hue på dit profilbillede :D?)
Gravatar #13 - trylleklovn
3. feb. 2009 12:28
Kragge skrev følgende til mig, så poster lige mit svar også, synes det kunne have relevans for debatten:

kragge skrev:
Hejsa

Du må da godt nok være noget af en klovn hvis du vælge iphone fre for htc touch. (og du arbejder med IT haha)
1. Htc Touch er windows mobil-baseret som du rigtig nok gør opmærksom på, men det er netop den store fordel...
Du kan selv opsætte telefonen nøjagtig lige som det passer dig, du kan f.eks. opsætte den til at være iphone hvilket jeg har prøvet.
2. Iphone's største minus er at uanset hvad du skal bruge i den så skal du betale (typisk apple) vs. htc touch hvor at du frit kan downloade og installere de programmer som det passer dig gratis.
3. Kan godt følge dig i at det kan være lidt svært at finde ud af windows mobile til at starte med, men når du først har følingen med den går alt som en leg (ps. det er jo mere eller mindre en pocket pc med en processor på 600MHz)

Mit svar:

trylleklovn skrev:
Hvad forventer du jeg skal svare på en besked, der starter med "du må da godt nok være noget af en klovn"? Forventer du at jeg pludselig smider min iPhone ud og køber en "rigtig" telefon?

Jeg har personligt haft masser af Windows Mobile mobiler samt PDA, jeg har også haft masser af symbian baserede mobiler, samt mobiler baseret på mere lukkede systemer. Min irritation kommer ikke af at have brugt Windows Mobile for lidt, nok snarere af at have brugt det overhovedet. Jeg har masser af fordomme om Microsoft, en af dem er at deres UI og backend programmeringsafdelinger har kommunikationsproblemer.. Hvis dette ikke er tilfældet ville det nemlig betyde at alle, der er ansat i Microsoft er komplette idioter og det vil jeg nu ikke ud i at påstå.

Af alle de mobiler jeg har haft er iPhone den absolut bedste ifhl. til kvalitet af specifikt softwaren. For det første er UI'et gennemført og det kan rent faktisk bruges 100% med fingre og altså ingen stylus, hvilket allerede gør det meget hurtigere og lettere at bruge. UI'et er konsistent, knapper placeres de samme steder i alle programmer og fungerer altid som forventet. Derudover har jeg fuld adgang til UNIX baggrunden vha. en terminal, hvilket giver mig langt flere muligheder end jeg nogensinde har haft i Windows Mobile. Jeg har masser af gratis applikationer installeret, men jo jeg har også betalt for nogle, jeg foretrækker at støtte udviklerne af det software jeg benytter.

Forskellen på iPhone og Windows mobile baserede telefoner er ikke specifikationerne som sådan. Det KAN lade sig gøre at afspille video, musik og gå på nettet på en Windows Mobile. Har man brug for det, så KAN det lade sig gøre. Men personligt er jeg altid blevet så frustreret med den dårlige måde det gøres på i Windows Mobile at jeg i praksis slet ikke har brugt al den funktionalitet, simpelthen fordi det er for upraktisk. På min iPhone bruger jeg det konstant.

Det handler ikke om at kunne finde ud af at bruge det. Det handler heller ikke om performance. Det handler om hvor praktisk det er, hvor tilgængeligt det er.

Selvfølgelig forventer jeg ikke at du på magisk vis smider din Windows Mobile enhed ud og køber en iPhone. Faktisk er jeg ret ligeglad med hvad du eller alle andre bruger. Jeg kan blot konstatere at en iPhone dækker mine behov SAMT giver mig mulighed for at lave en masse sjove og produktive ting på farten, som jeg normalt ikke ville lave.

Måske kunne min opfordring være at lade være med at have så snævert et synspunkt på iPhone og andre enheder, at du føler behov for at skrive privat til mig for at forsøge at omvende (?) mig..
Gravatar #14 - Stagen
3. feb. 2009 12:47
iPhone fordi:

- iTunes Store (hvis man ikke har noget imod at betale for musik uden DRM)
- iTunes AppStore (ikke alle programmer koster penge, mange er gratis og der er et enormt stort udbud af programmer)
- Simpelt enkelt og let overskueligt UI.
- Ingen dikkedarer, det virker og hvis det ikke gør så kommer det til det ved næste software opdatering.
Gravatar #15 - Yulik
3. feb. 2009 14:50
Ok, min mor har bestemt sig til en iPhone og det har jeg også! :)

Tak for hjælpen every body :D
Gravatar #16 - Bundy
5. feb. 2009 08:28
Jeg ville nok også vælge en iPhone, fordi HTC'en er voldlangsom, men det her er godt nok noget hø at lukke ud

- Ingen dikkedarer, det virker og hvis det ikke gør så kommer det til det ved næste software opdatering.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login