mboost-dp1

Iphone glas

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
17. aug. 2011 22:23
Jeg har efterhånden en del gange lagt mærke til personer der brugte en smartphone hvor glasset var mere eller mindre krakeleret. Men af en eller anden grund har det altid været Iphones man så det med. Og jeg begyndte at spekulere over hvad er årsagen til at det kun er Iphone man ser det med?

Er glasset på en Iphone mere skrøbeligt end andre smartphones? Eller er det fordi brugere af andre smartphones kasserer telefonen og køber en ny hvis glasset går i stykker? Eller er der en helt tredje grund?
Gravatar #2 - rasmusssen
17. aug. 2011 22:40
Jeg har set op til flere nokia, htc og samsung tellefoner med krakeleret glas
Gravatar #3 - MiniatureZeus
17. aug. 2011 23:22
rasmusssen (2) skrev:

+1..
Gravatar #4 - Ronson ⅍
17. aug. 2011 23:30
Jeg har set flere skader på skoda-, bmw- og toyota-biler end jeg har på folkevogne!!!!!!!!!111111111111111111
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. aug. 2011 05:07
Ellers er det bare fordi at glas til f.eks HTC koster omkring 300 kr på ebay, mens den er dyrere til iPhone?
Gravatar #6 - rasmussen
18. aug. 2011 05:27
rasmusssen (2) skrev:

Op til flere < 2
Jeg mener også at have set en HTC med smadret glas.
Gravatar #7 - XorpiZ
18. aug. 2011 06:29
Så op til flere = 1? Eller?
Gravatar #8 - Makey
18. aug. 2011 06:34
Det er min oplevelse blandt min omgangskreds at procentdelen af iPhones der har knust glas sammenlignet med andre mærker.

Det første jeg gjorde da jeg skiftede til BB var at putte min iPhone i lommen og sætte mig på den i bilen, hvorefter skærmen gik i stykker. Hvilket ærligt talt gjorde mig lidt skuffet over dens kvalitet. På den anden side havde den holdt 14 måneder på daværende tidspunkt hvilket er ok.

Jeg har ingen anelse om hvorfor at de oftere er ødelagte, men kan konstatere at det er en observation jeg også har gjort mig.
Gravatar #9 - Qw_freak
18. aug. 2011 06:36
Iphone4 er vel også lidt mere udsat da hele fronten på den er glas...
Gravatar #10 - DanaKaZ
18. aug. 2011 07:01
#1 Glasset skulle ikke være mere skrøbeligt. Men måske designet, hvor glasset fylder hele fronten, hvor den på de fleste andre telefoner er beskyttet af en plast/metal kant, er med til at øge antallet af fald/stød der resulterer i knust glas.
Gravatar #11 - PowerPatrick
18. aug. 2011 07:25
Mange high-end mobile enheder, benytter sig af Gorilla Glass, der er lavet af alkali-aluminosilicate, leveret af Corning. Det er meget holdbart og bøjelig materiale, [url= kun kan få "afmærkninger" istedet for krakelering[/url], når den påføres et større stød.

iPhone 4 benytter sig af aluminosilicate på front-skærmen, der sandsynligvis bliver leveret af en japansk fabrikant. Fordi den ikke er alkali, er den mindre holdbar. På bagsiden af iPhone 4, og front-skærmen af forgængerne, er det bare helt almindeligt glas.
Gravatar #12 - DanaKaZ
18. aug. 2011 07:32
#11 Så vidt jeg har kunnet finde ud af, bruger iPhone 4 også Gorilla glass.

http://www.slashgear.com/iphone-4-teardown-reveals...
Gravatar #13 - Fjolle
18. aug. 2011 07:36
Det er nok forbi at Iphone brugere render rundt og viser deres telefon gadget frem hele tiden, hvorimod normale mennesker har deres telefon i lommen/tasken. Derfor ser man ikke hvis deres telefon er gået i stykker.
Gravatar #14 - PowerPatrick
18. aug. 2011 07:43
#12: Der er mange journalister der har forvekslet mellem materialerne. Der er absolut intet ved fabrikantskilderne der nævner, at Apple har nogen som helst relation til Corning, som er de eneste der fabrikerer en en alkali-baseret Gorilla Glass. Kig på mit link igen: http://corninggorillaglass.com/featured-products

Gravatar #15 - DanaKaZ
18. aug. 2011 07:50
#14 Jeg ved godt at Corning ikke har skrevet Apple på deres liste over samarbejde, men det ville ikke være første gang at et firma har frabedt sig den form for benævnelse.

Og da jeg ikke har kunnet finde kilder der siger at det ikke er Gorilla glas der bliver brugt, så kan jeg ikke se at der er andet at konkludere.
Gravatar #16 - Fjolle
18. aug. 2011 08:01
DanaKaZ (15) skrev:
Og da jeg ikke har kunnet finde kilder der siger at det ikke er Gorilla glas der bliver brugt, så kan jeg ikke se at der er andet at konkludere.

Uhh...
Gravatar #17 - DanaKaZ
18. aug. 2011 08:08
#16 Jeg kan ikke se hvordan det passer mere på min tankegang end PowerPatricks. Når hverken Apple eller Corning vil eller kan udtale sig om hvorvidt det er Gorilla glas, så kan vi kun forholde os til de rygter der er.

Som der står på den side han selv linkede til:
http://www.corninggorillaglass.com/featured-products skrev:
Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if you don't see it listed. Ask your manufacturer or retailer to learn more.

Desuden har jeg ikke argumenteret for at det er en absolut sandhed, blot at udfra den information vi har, er det den eneste konklusion vi kan gøre.
Gravatar #18 - Fjolle
18. aug. 2011 08:15
DanaKaZ (17) skrev:
Desuden har jeg ikke argumenteret for at det er en absolut sandhed, blot at udfra den information vi har, er det den eneste konklusion vi kan gøre.

Ud fra den information vi har er den eneste konklusion vi kan komme med vel at vi ikke ved om det er gorilla glass?
Gravatar #19 - DanaKaZ
18. aug. 2011 08:24
#18 Ja, hvis du vil være helt korrekt, så er det.

Men indenfor tech området, er det ofte at der er noget man ikke ved med sikkerhed, og når der er bred enighed blandt tech sites om at det er gorilla glas, er det godt nok til mig.

Dog er jeg lidt spændt på om det er en indstilling du vil holde fast i, næste gang der kommer ubeviste beskyldninger mod Apple. Derudover er det ret underholdende at afsenderen af et indlæg som #13 vil belære andre om fallacies.
Gravatar #20 - Fjolle
18. aug. 2011 08:31
DanaKaZ (19) skrev:
Men indenfor tech området, er det ofte at der er noget man ikke ved med sikkerhed, og når der er bred enighed blandt tech sites om at det er gorilla glas, er det godt nok til mig.

Hvilke tech-sites?

Jeg har kun kunnet finde en masse sider der brugte ifixit som kilde, men det der står på deres side er at iphone 4 er "repoted using gorilla glass", hvilket jo er selvopfyldende når det er dem som rapporterede det.

Udover dette kunne jeg finde en masse sider der efterfølgende slog tvivl ved ifixits konklusion, da man fandt ud af at man faktisk godt kan ridse en Iphone4
Gravatar #21 - DanaKaZ
18. aug. 2011 08:40
#20 Formentlig de samme sider du har fundet.

Ridset på fronten? Og nu er det jo ikke fordi at det er en umulighed at ridse Gorilla glass.
Galaxyforum
Gravatar #22 - XorpiZ
18. aug. 2011 08:47
DanaKaZ (15) skrev:

Ja, det giver jo fremragende mening.

Jeg må hellere konkludere, at iPhones er programmeret til at gå i stykker, da jeg ikke har kunnet finde en kilde, hvor der står, at de ikke er.
Gravatar #23 - DanaKaZ
18. aug. 2011 08:49
#22 Jamen tillykke.

Har du noget interessant at komme med, eller ville du bare gentage Fjolles indlæg?
Gravatar #24 - XorpiZ
18. aug. 2011 09:03
Smag og behag. Primært var det for egen morskabs skyld.

Sjældent har jeg set så underlig en logik :D
Gravatar #25 - rasmussen
18. aug. 2011 09:12
XorpiZ (7) skrev:
Så op til flere = 1? Eller?
Så længe "indtil oktober" < november og "op til 3. sal" < 4. sal ;)
Gravatar #26 - DanaKaZ
18. aug. 2011 09:13
#24 Jeg kan forstå at du let og elegant hoppede over #13.
Gravatar #27 - XorpiZ
18. aug. 2011 09:17
rasmussen (25) skrev:
Så længe "indtil oktober" < november og "op til 3. sal" < 4. sal ;)

Nu er jeg forvirret.. :D

Du skrev bare "op til flere < 2" - det får jeg til at, op til flere må være mindre end 2 hehe.

DanaKaZ (26) skrev:
#24 Jeg kan forstå at du let og elegant
hoppede over #13.

Næeh. Hvad er din pointe?
Gravatar #28 - Chewy
18. aug. 2011 11:49
Ifølge Wikipedia
The internal components of the device are situated between two panels of chemically strengthened aluminosilicate glass.

Kilde: http://gizmodo.com/5557101/iphone-4-the-definitive...

[quote]Display...
Fingerprint-resistant oleophobic coating on front and back glass[quote]

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login