mboost-dp1
K: Pata Zif HDD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Har en kollega med en Macbook air som skal bruge en donor harddisk asap.
Der er tale om en harddisk der skal bruges til trouble shooting, havde købt en runcore SDD, som jeg ikke har kunne få til at virke hverken med det medfølgende usb adapter system, eller i laptoppen.
Så skal bruge en Pata ZIF hdd.. gerne en 1,8" men 2,5" kan til nøds bruges.
Der er tale om en harddisk der skal bruges til trouble shooting, havde købt en runcore SDD, som jeg ikke har kunne få til at virke hverken med det medfølgende usb adapter system, eller i laptoppen.
Så skal bruge en Pata ZIF hdd.. gerne en 1,8" men 2,5" kan til nøds bruges.
Jeg vil lige uddybe, at hvis jeg ikke kan få den fikset inden i morgen aften.. så købes der en ny.
Så det er ret akut med en donor harddisk.
Et sted hvor den kan købes, eller nogen der har en til at ligge, eller kender nogen der har den til at ligge i århus omegn..
Alle muligheder har interrese.
Så det er ret akut med en donor harddisk.
Et sted hvor den kan købes, eller nogen der har en til at ligge, eller kender nogen der har den til at ligge i århus omegn..
Alle muligheder har interrese.
#3 HAr haft en Ubuntu Live skive til at køre...
Alt virker fint..
Finder en pata controller.
Finder ingen harddisk.
Skal lige siges at det er den anden harddisk der er "forsvundet" inden for 1 uge.
og at den harddisk jeg købte som erstatning, ganske kortvarrigt var at finde via OS X install, efterfulgt af en fejl, og den har efterfølgende ikke kunne ses as well.
Alt virker fint..
Finder en pata controller.
Finder ingen harddisk.
Skal lige siges at det er den anden harddisk der er "forsvundet" inden for 1 uge.
og at den harddisk jeg købte som erstatning, ganske kortvarrigt var at finde via OS X install, efterfulgt af en fejl, og den har efterfølgende ikke kunne ses as well.
Selvom der er købt en ny Air, så kan jeg ikke li' at smide en maskine ud uden at være helt sikker.
Selvom den har ristet 2 harddiske, så er jeg først sikker når jeg får den tredje, så jeg lader denne sag stå åbent i tilfælde at der er nogen der faktisk har en pata hdd til at ligge som de gerne vil af med / donere til en god sag.
Selvom den har ristet 2 harddiske, så er jeg først sikker når jeg får den tredje, så jeg lader denne sag stå åbent i tilfælde at der er nogen der faktisk har en pata hdd til at ligge som de gerne vil af med / donere til en god sag.
Virker spøjst/uheldigt.. Kommer den med nogle fejlmeddelelser ?
Hvad siger SMART data?
Har desværre ikke nogen disk der kan doneres.. Prøv på macnyt
Hvad siger SMART data?
Har desværre ikke nogen disk der kan doneres.. Prøv på macnyt
Harddiskene kan ikke findes, og giver derfor ingen respons..
Har både den. org. og en Runcore SSD til rådighed som begge er non responsive, har også en Zif interface til USB som heller ikke giver noget at hente på begge harddiske.
Jeg "skal" havde en harddisk før jeg kan finde ud af om der overhovedet er noget at gøre. Jeg tvivler helt ærligt på at der er noget at hente, men jeg vil gerne være sikker i min sag inden jeg finder på noget andet at bruge mac'en til.
Har både den. org. og en Runcore SSD til rådighed som begge er non responsive, har også en Zif interface til USB som heller ikke giver noget at hente på begge harddiske.
Jeg "skal" havde en harddisk før jeg kan finde ud af om der overhovedet er noget at gøre. Jeg tvivler helt ærligt på at der er noget at hente, men jeg vil gerne være sikker i min sag inden jeg finder på noget andet at bruge mac'en til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.