mboost-dp1

Kan ikke slette fra min ekstern hd.

Gå til bund
Gravatar #1 - bloton
12. dec. 2010 19:01
Hej har lige haft formateret min bærbar, men efter jeg har haft det gjort er der nogen af mine mapper på min eksterne hd, jeg ikke længere kan redigere i eller slette filer i.

Hvis jeg går ind i egenskaber for mappen og vælger sikkerhed, er der 3 brugere, den ene er min, og så er der to mere jeg ikke ved hvor kommer fra, der hedder noget med S-1-5-21-********************

De to sidste kan redigere og har fuld kontrol, men det har min brugere ikke, der kan jeg ikke afkrydse ved fuld kontrol eller redigere..

Hvad kan det skyldes?
Gravatar #2 - squad2nd
12. dec. 2010 19:06
Det kan skyldes at du har oprettet nogen brugere i Windows, som du så har givet rettigheder på drevet. Da du nu har formateret Windos, eksisterer disse brugere ikke længere... det er umuligt at se på nummeret om den tilhører en gruppe eller en bruger kan du ikke bare oprette brugere eller mapper igen, da Windows bruger et ID (S-1-5-21......) og ikke bare et navn.

Hvis jeg var dig, ville jeg fjerne og dernæst tilføje alle brugerne igen på den eksterne harddisk under sikkerhed og sørge for at filer og mapper har de restriktioner du ønsker.

Jeg ved ikke om du har gjort det, men for fremtiden, husk at give adgang til grupper og ikke brugere...
Gravatar #3 - bloton
12. dec. 2010 19:15
Hvis jeg går ind i egenskaber for min eksterne og så under sikkerhed er der kun en, der hedder "alle" og den har også fuld kontrol...

Men det er hvis jeg går ind under sikkerhed, i de mapper som jeg ikke kan redigere i der er flere brugere...
Gravatar #4 - Saxov
12. dec. 2010 21:19
#3, bloton,

Du kan jo oprette filer, og beskytte adgang på til filerne så det kun er enkelte brugere der har adgang.
Enten har du, eller også har en anden der har haft lånt din disk begrænset adgangen til de valgte filer.

Siden du får et id, og ikke et brugernavn, tyder det på at den bruger der har låst filerne ikke eksistere på din pc.
Gravatar #5 - squad2nd
12. dec. 2010 21:55
Hvad der er sket kan skyldes mange ting, vi kan dog sørge for det ikke sker igen.
Nu har du jo ikke været så elskværdig at fortælle hvilken version af Windows du bruger. Jeg bruger Windows XP, men fremgangsmetoden er ca. den samme på andre nyere versioner.

Jeg bruger den engelske version, men har prøvet at oversætte det. Men du finder nok ud af det.

Gør følgende:

Egenskaber for harddisken > Sikkerhed

1) Fjern alle brugere
2) Tilføj Brugere og Administratorer
3) Giv administratorer fuld adgang
4) Under Brugere, sørg for de kun må "Læse & execute / Liste folder content / read"
5) Tryk Apply
6) Tryk på Advanced...og sæt et flueben i "Replace permission entries on all child objects with entries shown here that apply to child objects" og tryk OK... alle attributer på dine filer bliver ændret til at reflektere de to grupper, Administrators og Users.
... så skulle Windows sætte de rigtige permissions på alle filer og folders.

... tryk dernæst OK for at komme ud af sikkerhedsindstillinger.

Almindelige brugere kan kun læse filer nu... hvis du har behov for at gemme dokumenter... så opret en mappe, fx tempfiles, hvor der er fuld adgang.

... hvis du vil have filerne til at ligge permanent, kan du så flytte dem derfra som administrator til en anden mappe.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login