mboost-dp1
Køb af MAC bærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej allesammen
Håber at I kan hjælpe mig med dette :-)
Konen vil gerne have en mac bærbar computer, problemet er bare at hele mit setup derhjemme, mediecenter, server og alt andet kører Windows.
Jeg har ingen erfaringer med mac (det er sq for poppet efter min smag), derfor er spørgsmålet: Er der nogle ting som jeg skal være opmærksom på.
Virker fildeling out of the box med mac til/fra windows eller giver det problemer?
Jeg kigger på en af de billigere macs under 8.000 DKK hvad kan I anbefale?
På forhånd tak for hjælpen
Håber at I kan hjælpe mig med dette :-)
Konen vil gerne have en mac bærbar computer, problemet er bare at hele mit setup derhjemme, mediecenter, server og alt andet kører Windows.
Jeg har ingen erfaringer med mac (det er sq for poppet efter min smag), derfor er spørgsmålet: Er der nogle ting som jeg skal være opmærksom på.
Virker fildeling out of the box med mac til/fra windows eller giver det problemer?
Jeg kigger på en af de billigere macs under 8.000 DKK hvad kan I anbefale?
På forhånd tak for hjælpen
Synes generelt det virker ad helvede til med fildeling. Nu er det dog noget tid siden, jeg har forsøgt at få det til at fungere.
Som #3 er inde på, så virker smb normalt uden problemer. afp kører af helvede til, frem og tilbage, så det skal du holde fingrene fra.
Bare vær opmærksom på, at man på Mac kan navngive filer på en måde, så windows ikke kan læse dem. Det er noget med, at man i OSX kan bruge visse specialtegn, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Som #3 er inde på, så virker smb normalt uden problemer. afp kører af helvede til, frem og tilbage, så det skal du holde fingrene fra.
Bare vær opmærksom på, at man på Mac kan navngive filer på en måde, så windows ikke kan læse dem. Det er noget med, at man i OSX kan bruge visse specialtegn, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Jeg tror det er ret let at sætte ftp op på en mac. Det kan man tilgå uden videre i windows explorer. At sætte ftp op på windows er nok et helvede.
VonDoom (6) skrev:Har folk oplevet andre ulemper ud over fildeling med en mac i et Windows netværk?
Ja, en kunde havde købt en Mac bærbar, og ville printe på en printer delt på Win7, jeg kunne ikke få det til at virke overhovedet. Fandt flere guides, der beskrev de samme ting man kunne slå til i Windows, men enten kunne Mac slet ikke finde Windows, ellers også kunne den godt finde printeren, men så ikke udskrive når den endelig fandt modellen osv.
Jeg opgav.
Og så den indbyggede Cisco VPN, smart nok, men den kom og sagde man skulle indtaste sine konto info (eller noget i den stil), uden nogle felter til at gøre det i, og de oplysninger var allerede tastet i opsætning il VPN.
Jeg har besluttet mig for at købe en Lenevo Thinkpad Edge i stedet, det er ligesom mere value for the money, og færre probs ;o)
Tak for alle de gode indlæg.
Tak for alle de gode indlæg.
Det er vel i bund og grund en vane sag - hvis man primært er vant til at arbejde i et Windows miljø så kan fildeling på mac virke som noget omstændigt noget, og omvendt hvis man kommer fra Mac over til Windows.
Vi kører primært med Mac, men har enheder på netværket som enten er windows eller har smb fildeling, og vi har ikke problemer overhovedet med at tilgå netværksdrev.
Vi kører primært med Mac, men har enheder på netværket som enten er windows eller har smb fildeling, og vi har ikke problemer overhovedet med at tilgå netværksdrev.
Du har helt ret, nu er vi jo alle vanedyr og jeg er vandt til Windoze.
Det var straks en anden sag hvis alle herinde havde sagt "fildeling Mac til Win - Det kører seamless"...
Nåh ja, og så er Win jo billigere ;o)
På flere områder faktisk, jeg skal ikke ud og købe ny MS Office licens, jeg kan bruge den jeg allerede har.
Du har helt ret, nu er vi jo alle vanedyr og jeg er vandt til Windoze.
Det var straks en anden sag hvis alle herinde havde sagt "fildeling Mac til Win - Det kører seamless"...
Nåh ja, og så er Win jo billigere ;o)
På flere områder faktisk, jeg skal ikke ud og købe ny MS Office licens, jeg kan bruge den jeg allerede har.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.