mboost-dp1

Køb af Mus

Gå til bund
Gravatar #1 - Josso
4. apr. 2009 13:22
Jeg står og mangler en mus, til min Macbook Pro.
Indtil videre, har jeg sagtens kunnet undvære den — trackpaddet er fantastisk — men det er nu svært at spille spil, de enkelte gange man keder sig.

Det skal være en normal-size mus og der må meget gerne være en hel del knapper på. :D
Hvis det er muligt, må den gerne have både Bluetooth og USB, men ellers helst USB.

Det kunne være fedt at have en mus, hvor ledningen kan "puttes ind i", men det er heller ikke noget krav.

De to ting jeg helst vil have, er flot design og en del knapper.
Gravatar #3 - HydrA
4. apr. 2009 13:45
Selv om du ikke gamer er det rigtig rart at have en "gamer" mus pga. kvaliteten. Intellimouse 3.0 eller DeathAdder er nogle rigtige lækre mus :)
Gravatar #4 - Norrah
4. apr. 2009 13:50
Er en mighty mouse ikke nok?

#2 Har selv AIR, den kan godt anbefales.
Gravatar #5 - Josso
4. apr. 2009 13:59
#2:
Revolution ser rigtig lækker ud. :)

#3:
DeathAdder ser heller ikke helt tosset ud. =)

#4:
Nahh... Det er ikke lige min stil. :p
Gravatar #6 - ztyle
5. apr. 2009 06:30
Har haft MX Revolution siden den kom, kan varmt anbefale den.
Jeg er ikke den mest venlige over for mus, når jeg spiller, og den kan holde, så har den en masse fede funktioner og ligger godt i hånden
Gravatar #7 - Cloud02
5. apr. 2009 10:25
køb en MX Revolution eller en MX1000 hvis den stadig sælges for omkring 250kr.
Gravatar #8 - amokk
5. apr. 2009 10:52
Jeg kan også kun anbefale MX revolution..

Dens scrollhjul er genialt.

Jeg har sat den til, at fungere som normalt click-hjul når man drejer langsomt, men giver man det et hårdt skub, ruller det trinløst ned gennem dokumenter mv. - dog skal man blot sætte fingeren på, så stopper det igen og det samme gør det rullende dokument. Ellers fungerer musen også rigtig godt til alt andet

Hvis man ikke gider at den skal stå og lade op en gang i mellem og sætte receiver i computeren, er der også en bluetooth udgave der kører på alm batterier:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=429...
Gravatar #9 - Nextnx
5. apr. 2009 11:49
To ting jeg lige vil sige om MX Revolution som jeg selv har.
1. De første generationer af musen kunne få problemmer med at kunne klikke og skal i så fald byttes. Been there done that, men formentlig ikke et problem mere.
2. Deres software(windows) er okey med et par små ting der kan irritere. Til det findes der små mods der kan hjælpe.

Ellers udmærket mus.
Gravatar #10 - Josso
5. apr. 2009 16:02
Til dem der har en MX Revolution:
Kan man "midter-klikke"?
F.eks. til at lukke en ny fane i Firefox.
Gravatar #11 - Systran
5. apr. 2009 16:05
Mus i flertal hedder bare mus :)

Ja.
Gravatar #12 - HURRDURR
5. apr. 2009 18:09
Nu har jeg for nyligt vundet en Roccat Kone i en konkurrence til et lan, den har nu erstattet min aldrende mx500... Og for satan hvor er det en lækker mus. Tror ikke du kan få noget bedre på markedet lige pt, men kvalitet koster og så vidt jeg kan se render en Kone op i en 500 lap.
Gravatar #13 - Josso
5. apr. 2009 18:33
#11:
Hvordan fungere det så, med at skifte imellem fast-scroll & normal-scroll og normalt midter-klik?

#12:
Den ser også lækker ud. Den er med i betragtningerne. :D
Gravatar #14 - Nextnx
5. apr. 2009 20:33
Det er baseret hvor hurtig du scroll'er, grænsen for hvornår den skal skifte over i free-spin som det kaldes kan justeres.
Dertil kan man også låste den på enten "click-mode" eller "free-spin". Click-mode er hvor man kan mærke ticks når man scroll'er.
Det hele kan sætte op per program basis.

Det fungerer fortræffeligt.

Middel mouse er som normal, når man klikker på den som en knap.
Gravatar #15 - ztyle
6. apr. 2009 08:47
#13 Ydermere kan du ved hjælp af softwaren bestemme hvad de forskellige skal gøre i forskellige programmer en rigtig fed feature, som jeg bruger meget.

eksempel når jeg sidder i stuen og ser video fra computeren så har jeg en knap sat til shift og en knap sat til ctrl+o, så jeg nemt kan vælge de filer, jeg vil se og i FF har jeg sat knappen som er ctrl+o i medieafpiller til ctrl+shift+e så jeg kan vise og skjule "Tab Sidebar" osv.
Gravatar #16 - Josso
6. apr. 2009 10:40
Det lyder som om det er den jeg skal have. :D
Gravatar #17 - Tumleren
6. apr. 2009 12:23
HURRDURR (12) skrev:
Nu har jeg for nyligt vundet en Roccat Kone i en konkurrence til et lan, den har nu erstattet min aldrende mx500... Og for satan hvor er det en lækker mus. Tror ikke du kan få noget bedre på markedet lige pt, men kvalitet koster og så vidt jeg kan se render en Kone op i en 500 lap.

Roccat Kone er sindssyg dejlig at have i hånden - Havde regnet med den bare var som de fleste andre, men damn, den er fandme en lækker mus - Især når du har den tungeste vægt sat i.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login