mboost-dp1

Køb af ny ekstern HDD

Gå til bund
Gravatar #1 - XuN
13. apr. 2009 16:03
Hej alle mednørder.

Jeg sidder og skal finde mig en ny ekstern harddisk, da mine nuværende 640GB ikke rækker længere.

Det jeg søger er en billig disk som primært står som backup. DVS. Den skal ikke bruges til at læse programfiler fra eller som systemdisk.

Jeg leder efter en i størrelsen 700-1500 GB.

Indtil videre har jeg kigger på:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

og

Men nu ved jeg af bitter erfaring at det ikke er alle eksterne HDD's som er lige gode, og nogle har en tendens til at lave overfladefejl og endda gå helt i stykker lige pludselig.

SÅ jeg ville høre om nogle herinde havde nogle gode råd til hvilket mærke/model man kan regne mest med, og om nogen har nogle andre links til butikker med billige eksterne.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - hgul
13. apr. 2009 19:44
Jeg ville helt klart snuppe en My Book fra WD. Jeg har selv en 250 GB My Book, og er fuldt ud tilfreds med den.

Udover, at den er klippestabil, så er det for mig bestemt også et plus, at den ikke ligner noget der er løgn ;-)
Gravatar #3 - Rufo
13. apr. 2009 20:50
køb en WD tror jeg aldrig man går fejl af.. tror de har det bedste ry på Harddisk makedet og jeg har ihvertfald været tilfredse med alt derfra.

som #2 også siger :)
Gravatar #4 - Thalion
13. apr. 2009 21:06
Købte en WD elements (den som du linker til) i forrige uge inden jeg tog hjem til min far i påsken. Den har virket upåklagelig i den tid jeg har brugt den. Min søster har også en, og den har der heller ikke været problemer med.

Da det er en western digital harddisk der sidder, får du samme kvalitet som mybook diskene (det er jeg ret sikker på). Grunden til den er billigere er at det reelt set bare er en harddisk i et eksternt kabinet, så den har ikke nogen tænd/sluk knap. Du får også kun USB 2.0.

Men den lyder som om det er sådan en du skal bruge. Men et tip vil være at reformatere den til NTFS, da dette er hurtigere end fat-32 og accepterer filer over 4 gb. Men vær opmærksom på at hvis du kører med OSX eller linux at du så selv skal installerer support for det.
Gravatar #5 - XuN
13. apr. 2009 23:28
#2 og #3 : Jeg synes også selv de er ret fede, men jeg havde en 300GB model som brændte sammen for et halvt år siden (Fik den aldrig sendt til tyskland for at få den repareret), men der var den ikke engang et år gammel. Så lige med de der "book" modeller har jeg det lidt stramt...
Gravatar #6 - hgul
14. apr. 2009 06:17
#5 Det er 2 eller 3 år siden jeg købte min, og jeg købte den endda brugt, og den har ikke fejlet endnu.

Ligemeget hvilken harddisk du køber, så er der risiko for, at den står af på et tidspunkt.
Gravatar #7 - XorpiZ
14. apr. 2009 07:31

Jeg har selv en WD Elements derhjemme (500GB) og den har jeg ikke haft problemer med endnu :)
Gravatar #8 - kasperd
14. apr. 2009 08:02
Jeg har for nyligt købt en del WD Elements diske på 1TB og en enkelt mybook på 500GB for et par år siden. Jeg har ikke haft problemer med dem endnu.

Ikke nok med at WD Elements diske indtil videre har fungeret upåklageligt for mig, så har 1TB WD Elements diske været dem hvor man fik mest kapacitet for pengene.

Jeg købte på et tidspunkt en 1TB WD og en 1TB Seagate disk på samme tidspunkt. Seagate disken var en anelse dyrere. Og Seagate disken larmede lidt mere og blev også varmere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login