mboost-dp1
køb af ny PSU
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
hej allesammen
Min computer brokker sig og den vil meget gerne have en ny PSU.
Den skal gerne være over 500watt og lidt billig.
Jeg skal til lan her i næste uge og vil meget gerne have en computer der virker..
Kan i hjælpe mig?
Specs.
AMD Athlon64 4000+X2 Dual Core AM2 S-940
Jetway M26GT3-SVP S-940
2GB DDR2 PC5400 667MHz 1. Part (2x1GB)
512MB Sparkle GeF 8600GTS GDDR3 PCI-E
250GB Maxtor 7200rpm SATA2
Colors-IT L8027-C43 400W Sort/Sølv
Standard Køler
Windows Vista Home Basic 64bit (DK)
Jeg har været på edbpriser men
mvh Rene
Min computer brokker sig og den vil meget gerne have en ny PSU.
Den skal gerne være over 500watt og lidt billig.
Jeg skal til lan her i næste uge og vil meget gerne have en computer der virker..
Kan i hjælpe mig?
Specs.
AMD Athlon64 4000+X2 Dual Core AM2 S-940
Jetway M26GT3-SVP S-940
2GB DDR2 PC5400 667MHz 1. Part (2x1GB)
512MB Sparkle GeF 8600GTS GDDR3 PCI-E
250GB Maxtor 7200rpm SATA2
Colors-IT L8027-C43 400W Sort/Sølv
Standard Køler
Windows Vista Home Basic 64bit (DK)
Jeg har været på edbpriser men
mvh Rene
Gider du afhente (KBH) kan du få en PSU eller en dedikeret GPU-PSU af mig.
Kan ikke lige huske rating på PSU'en, men den dedikerede dims kan trække SLI/Crossfire.
Kan ikke lige huske rating på PSU'en, men den dedikerede dims kan trække SLI/Crossfire.
Chilli innovation er rigtig god, men ikke billige i forhold til skod psuer. Jeg har lige købt en 450 watt. Hvilket også burde være rigeligt til dit setup.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=6...
http://www.chill-innovation.com/products/products....
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=6...
http://www.chill-innovation.com/products/products....
#6 Har jeg heller ikke.. eller jeg havde en der dræbte sig selv.
Men har ellers et generelt godt forhold til dem.
Men statestik lyver ikke, og de gav mig et eller andet vildt defekt % tal som jeg har glemt. Men mener det var over 30%
Anyway, som vandfarve har nævnt.. så ville det altså være rart at kende til dette fabel problem.. Hvorfor er du så sikker på det er den der er problemet?
Jeg har vasket min under en bruser, og jeg har mistet et par bundkort i min tid. Men jeg har aldrig haft grund til at tro PSU'en var et problem.
Man ved helt sikkert hvornår PSU'en er et problem..
HAr oplevet alt fra sort røg til at komme hjem til lugten af brændt elektronik.
Men har ellers et generelt godt forhold til dem.
Men statestik lyver ikke, og de gav mig et eller andet vildt defekt % tal som jeg har glemt. Men mener det var over 30%
Anyway, som vandfarve har nævnt.. så ville det altså være rart at kende til dette fabel problem.. Hvorfor er du så sikker på det er den der er problemet?
Jeg har vasket min under en bruser, og jeg har mistet et par bundkort i min tid. Men jeg har aldrig haft grund til at tro PSU'en var et problem.
Man ved helt sikkert hvornår PSU'en er et problem..
HAr oplevet alt fra sort røg til at komme hjem til lugten af brændt elektronik.
Du kan eventuelt kigge på enderne af stikkene, hvis de er sådan halv sorte/brune/gule (sjov farve, jeg ved det) så er der ikke langt til Norrahs oplevelser.
En anden ting du kan kigge på er udsving i volt'en på de forskellige rails. Optimalt gør man det med et multimeter, men der findes også programmer der kan give dig et fingerpraj om det er problemet. Hvis de svinger skifter du også din psu ret hurtigt.
En anden ting du kan kigge på er udsving i volt'en på de forskellige rails. Optimalt gør man det med et multimeter, men der findes også programmer der kan give dig et fingerpraj om det er problemet. Hvis de svinger skifter du også din psu ret hurtigt.
For dårlige PSUer er faktisk ekstremt ofte skyld i problemer.
Derfor kan det aldrig betale sig at købe en dårlig/billig PSU.
At en PSU kan levere 500W, betyder ikke at den altid kan levere nok på 5V eller 12V kredsen. Desuden kan de dårligere PSUer ofte ikke håndtere de konstant skiftende krav til strømstyrken, hvilket kan give fluktuerende spændinger når du starter dit grafikkort, harddisk osv. op.
Selv har jeg rigtig gode erfaringer med Cosair og Antec strømforsyninger, hvilke også ofte er dem der kommer godt igennem de forskellige tests.
Selv har jeg, efter skift til nyere grafikkort, måtte skifte min Antec 420W psu ud, hvilket blev gjort med en Cosair hx620W, som kan købes for omkring 700Kr i dag.
Valget faldt på netop den PSU, da det var den der var mest stabil og effektiv i forhold til prisen, samtidig er den dejligt stille og er modulært opbygget, så du ikke skal have ubrugte kabler hængende i kabintettet.
Derfor kan det aldrig betale sig at købe en dårlig/billig PSU.
At en PSU kan levere 500W, betyder ikke at den altid kan levere nok på 5V eller 12V kredsen. Desuden kan de dårligere PSUer ofte ikke håndtere de konstant skiftende krav til strømstyrken, hvilket kan give fluktuerende spændinger når du starter dit grafikkort, harddisk osv. op.
Selv har jeg rigtig gode erfaringer med Cosair og Antec strømforsyninger, hvilke også ofte er dem der kommer godt igennem de forskellige tests.
Selv har jeg, efter skift til nyere grafikkort, måtte skifte min Antec 420W psu ud, hvilket blev gjort med en Cosair hx620W, som kan købes for omkring 700Kr i dag.
Valget faldt på netop den PSU, da det var den der var mest stabil og effektiv i forhold til prisen, samtidig er den dejligt stille og er modulært opbygget, så du ikke skal have ubrugte kabler hængende i kabintettet.
jamen til at starte med kommer mit "dejlige" grafik kort op med en
meddeles hver gang jeg starter computeren op om at den mangler strøm. Den er også begyndt at lagge i en masse spil som den sagtens burde kunne klare. Jeg troede at det var fordi at den trængte til at blive formateret men det gav ingen forandring.
Jeg forklarede dette problem til en ven som har næsten samme specs som jeg, han skiftede PSU og det løste hans problem.
Som sagt skal jeg til hlparty på torsdag og vil meget gerne har en computer der er klar kamp.
mvh Rene
meddeles hver gang jeg starter computeren op om at den mangler strøm. Den er også begyndt at lagge i en masse spil som den sagtens burde kunne klare. Jeg troede at det var fordi at den trængte til at blive formateret men det gav ingen forandring.
Jeg forklarede dette problem til en ven som har næsten samme specs som jeg, han skiftede PSU og det løste hans problem.
Som sagt skal jeg til hlparty på torsdag og vil meget gerne har en computer der er klar kamp.
mvh Rene
punctilio (10) skrev:jamen til at starte med kommer mit "dejlige" grafik kort op med en
meddeles hver gang jeg starter computeren op om at den mangler strøm.
Den meddelelse skyldes at du nok har glemt at tilslutte et ekstra strømstik til grafikkortet.
Jakob Jakobsen (11) skrev:punctilio (10) skrev:jamen til at starte med kommer mit "dejlige" grafik kort op med en
meddeles hver gang jeg starter computeren op om at den mangler strøm.
Den meddelelse skyldes at du nok har glemt at tilslutte et ekstra strømstik til grafikkortet.
Hvordan kan det så overhovedet starte?
Det er ikke noget problem.
Langt de fleste GPUer, bruger først meget strøm når de skal lave 3D og indtil det sker, kan mange af dem godt køre på strømmen fra PCI-E porten.
Derfor er der mange af grafikkortene der advarer om at de mangler strøm under opstart.
Det er ikke noget problem.
Langt de fleste GPUer, bruger først meget strøm når de skal lave 3D og indtil det sker, kan mange af dem godt køre på strømmen fra PCI-E porten.
Derfor er der mange af grafikkortene der advarer om at de mangler strøm under opstart.
#14 Åben kabinettet og kig om grafikkortet får strøm i røven :)
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=398&... billede af dit kort og hvor stikket skal sidde, selv om det ikke er voldsomt kort skal din 500watt psu snildt kunne trække det, det er et 6pin power stik.
#17 http://peecee.dk/upload/view/234354 !??!?!?!?
Åben nu kabinettet og tjek om der sidder en ledning i røven på dit grafikkort, der hvor jeg fint har markeret det for dig.
Edit: Og ja, der er kun et stik i din version.
Åben nu kabinettet og tjek om der sidder en ledning i røven på dit grafikkort, der hvor jeg fint har markeret det for dig.
Edit: Og ja, der er kun et stik i din version.
læs lidt i den her tråd http://newz.dk/forum/hardware/hd5770-no-signal-100...
#19 Det er muligt, at din PSU så ikke har det stik, så kom til KBH N og afhent min GPU-PSU, den smides i en drev slot, og suger 220 volt uden om strømforsyningen, voila, du behøver ikke skifte PSU, og du får den gratis. Hvis du vil købe en, så gør det, de koster ikke en skid.
#22 NEJ! Køb en adapter til et eksisterende stik.
5/10 kroner vs. 1500-2500 :S
5/10 kroner vs. 1500-2500 :S
jeg ville ikke købe det samme grafik kort, købe et gt220 eller hd4350..
jeg kan få sådan et stik på http://www.coolerkit.dk/kabeladapter___4_pin_til_6... er der nogle der har købt der??
jeg kan få sådan et stik på http://www.coolerkit.dk/kabeladapter___4_pin_til_6... er der nogle der har købt der??
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.