mboost-dp1
Køb af ny router. Noget forslag?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg står til at skulle købe en ny router. Som udgangspunkt er de vigtigste kriterier:
- Kilppestabil
- Meget kraftigt signal
- Mulighed for at køre 802.11n
- Dual Band
- Evt. indbygget gigabit switch
- Evt. mulighed for også at fungere som printserver, hvis muligt
3 computere kommer til at bruge routeren, hvoraf den ene bruger er en rimelig aftager af multimedia og store filstørrelser/streams.
Jeg har kigget på forskellige modeller, og googlet de respektive tests, men det er lidt mærkeligt - mens nogle sites kan give en router 1 stjerne er der andre, der kan finde på at give den samme router.
Hidtil har jeg kun haft Linksys-routere, som har fungeret godt, men andre forslag er selvfølgelig velkomne. Har i nogle forslag til en spitzenklasse router, til maks 2000, der også "holder" lidt ud i fremtiden?
- Kilppestabil
- Meget kraftigt signal
- Mulighed for at køre 802.11n
- Dual Band
- Evt. indbygget gigabit switch
- Evt. mulighed for også at fungere som printserver, hvis muligt
3 computere kommer til at bruge routeren, hvoraf den ene bruger er en rimelig aftager af multimedia og store filstørrelser/streams.
Jeg har kigget på forskellige modeller, og googlet de respektive tests, men det er lidt mærkeligt - mens nogle sites kan give en router 1 stjerne er der andre, der kan finde på at give den samme router.
Hidtil har jeg kun haft Linksys-routere, som har fungeret godt, men andre forslag er selvfølgelig velkomne. Har i nogle forslag til en spitzenklasse router, til maks 2000, der også "holder" lidt ud i fremtiden?
Rettelse: "Jeg har kigget på forskellige modeller, og googlet de respektive tests, men det er lidt mærkeligt - mens nogle sites kan give en router 1 stjerne er der andre, der kan finde på at give den samme router 5 stjerner."
Stadigvæk ingen, der har kvalificerede bud, evt. grundet egne erfaringer?
Stadigvæk ingen, der har kvalificerede bud, evt. grundet egne erfaringer?
Gør dig selv en tjæneste, hold dig langt væk fra Netgear. Jeg har endnu ikke set en stabil Netgear router :-(
Hidtil har jeg kun haft Linksys-routere, som har fungeret godt,Det er også hvad jeg vil anbefale :-)
#3:
Ok, det er sjovt nok, som jeg også skrev vedrørende tests. Der er nogle Netgear-routere der får fuldt hus vedrørende stjernerne, mens CISCO-udstyr i nogle tests får det modsatte.
Jeg har som sagt næsten kun gode erfaringer med CISCO-produkter, men det er lidt svært at tage alle test for fuldt. Så synes jeg, det er vigtigere at høre, hvilke erfaringer rigtige brugere gjort og ikke "kun" hvad et eller andet blad/site skriver i en test.
Ok, det er sjovt nok, som jeg også skrev vedrørende tests. Der er nogle Netgear-routere der får fuldt hus vedrørende stjernerne, mens CISCO-udstyr i nogle tests får det modsatte.
Jeg har som sagt næsten kun gode erfaringer med CISCO-produkter, men det er lidt svært at tage alle test for fuldt. Så synes jeg, det er vigtigere at høre, hvilke erfaringer rigtige brugere gjort og ikke "kun" hvad et eller andet blad/site skriver i en test.
Jeg har lige købt en Apple Airport Extreme Basestation på ebay.co.uk til 668.60 kr. med fragt til DK.
Den kan alt det du efterspørger (dualband, dog kun de nyere fra januar svjv) og på ebay.co.uk koster de altså ikke specielt meget, selv fra meget nye af...
Den kan alt det du efterspørger (dualband, dog kun de nyere fra januar svjv) og på ebay.co.uk koster de altså ikke specielt meget, selv fra meget nye af...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.