mboost-dp1

Køb af router

Gå til bund
Gravatar #1 - BluepaiN
2. jan. 2010 10:22
Ohøj folkens

Har godtnok set den tidligere tråd, men har nogle lidt andre krav. :)

Jeg er på udkig efter en router, der SKAL understøtte følgende:
PppoA
DMZ
QoS
Evt. Trådløs

Alt andet ved siden af, vil blot gå under kategorien "nice to have".

Prisleje-mæssigt ligger vi under 1000 monkey-dollars.

Fyr løs! :)
Gravatar #2 - zin
2. jan. 2010 17:12
Hvordan har du fået ATM i Danmark? Oo

Ellers kan jeg varmt anbefale denne.
Den kan desuden køres med dd-wrt eller open-wrt (dog kun WiP).
Gravatar #3 - BluepaiN
2. jan. 2010 20:34
ATM?
Gravatar #4 - freesoft
2. jan. 2010 20:56
PppoA (som du skriver) eller ATM i en router? ;-)
Gravatar #5 - Trentors
2. jan. 2010 23:04
Nu er jeg stor fan af Dlinks routere i den lidt dyrere ende som DIR-655 og DIR-855. Dlinks routere har gang på gang vist sig at være de mest kompatible og have den kraftigste routing-engine.

Linksys er det mest overratede mærke nogensinde (ligesom Cisco er langt hen ad vejen). F.eks. er deres QoS-engine simpelthen så forsimplet og ligegyldig at den er ubrugelig.

QoS som ikke er baseret på Ubicom StreamEngine (som Dlink benytter) er efter min ubrugelig og Linksys implementering bærer tydeligt præg at deres implementering kun er lavet med et formål : At kunne skrive "QoS" på pakken. Læs om StreamEngine her : http://streamengine.ubicom.com/

Og sørg ellers for at læse op på de grundige anmeldelser at routere og andet LAN her:
http://smallnetbuilder.com/
Gravatar #6 - BluepaiN
3. jan. 2010 09:26
Ahhh. Det er fordi jeg har bredbånd hos Telenor, og deres centraler kører PppoA.
Så for at jeg kan skifte den router ud som Telenor har stillet til låns, skal den nye også gøre det. Gør den ikke det, så får jeg den ikke op og køre.

Men gad nu ellers godt at have haft min egen hæveautomat. ;)

Har også selv før haft en Dlink, som jeg har været ganske tilfreds med. Så kan godt være at jeg hopper på den vogn igen. Skal hvertfald lige tjekke det link ud. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login