mboost-dp1
Køb af TV
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa, jeg får lidt ekstra penge snart og vil gerne købe et fladskærms tv, det er ikke så meget igen fordi de er flade, men mest fordi jeg gerne vil kunne sætte min bærbare til, og nemt afspille på tvet.
Budgettet er derfor også meget begrænset, 4000 kr.
Mine prioriteter er i denne rækkefølge:
1. Mulighed for at tilslutte med VGA og HDMI
2. Holdbarhed
3. At kunne afspille de nye signaler(whatever that is?!?) vil bare ikke risikere pludseligt ikke at kunne se tv når de skifter et signal.
Jeg ved ikke særligt meget om dette emne, så hvis i har nogle "Det der er dumt fordi" indskydelser, eller "Mener du virkeligt du er ligeglad med XXXX" så kom endeligt med dem.
Budgettet er derfor også meget begrænset, 4000 kr.
Mine prioriteter er i denne rækkefølge:
1. Mulighed for at tilslutte med VGA og HDMI
2. Holdbarhed
3. At kunne afspille de nye signaler(whatever that is?!?) vil bare ikke risikere pludseligt ikke at kunne se tv når de skifter et signal.
Jeg ved ikke særligt meget om dette emne, så hvis i har nogle "Det der er dumt fordi" indskydelser, eller "Mener du virkeligt du er ligeglad med XXXX" så kom endeligt med dem.
Jeg læste lige at der på nogen tv er mulighed for at tilslutte usb lagerenheder, holy mother fucking jesus titty christ hvor er det smart- det må der også godt være på dem i kan anbefale.
Jeg kan lige forestille mig at ligge på sofaen og med en fjernbetjening vælge hvilket afsnit af Star trek ,jeg har rippet og divx encodet fra orginale dvder, jeg vil se.
Jeg kan lige forestille mig at ligge på sofaen og med en fjernbetjening vælge hvilket afsnit af Star trek ,jeg har rippet og divx encodet fra orginale dvder, jeg vil se.
Det skal lige nævnes at jeg ikke er en pixel luder, det må skam gerne være pænt......men jeg går ikke så meget op i den slags.
Så længe du sørger for at TV'et har DVB-T og DVB-C(hvis du indtil da vil holde dig til analog signal) tuner og MPEG 4 så går du ikke så galt i byen med det nye tv-signal.
Og så skal du huske at få den rigtige fjernbetjening med når du køber det. Det er pokkers svært at manøvre rundt på digitale kanaler med sådan en standard fims. :(
Og så skal du huske at få den rigtige fjernbetjening med når du køber det. Det er pokkers svært at manøvre rundt på digitale kanaler med sådan en standard fims. :(
moveax1ret (2) skrev:Jeg kan lige forestille mig at ligge på sofaen og med en fjernbetjening vælge hvilket afsnit af Star trek ,jeg har rippet og divx encodet fra orginale dvder, jeg vil se.
Tvivler på du får den funktion til at spille optimalt i et fjernsyn.
Jeg ville istedet vælge et billigt fjernsyn og så bruge 800 (?) kr. på en WD TV Live, der er lavet specifikt til det formål, du nævner.
Hvad antal tommer ønsker du som min.
lige nogle personlige erfaringer, jeg har lært som jeg vil skrive lidt om.
PLASMA TV -> De er dyre i strøm og har ikke et super billed.
LCD TV -> De er nok dette valg jeg vil sige til dig, ok med strøm, pænt billed.
LED TV -> Meget tynde 3 cm og mindst strøm, og super flot billed, men de koster også noget mere.
DVB-T tuner skal du kigge efter hvis du har egen antenne
DVB-C tuner skal bruges hvis du har kabel tv.
Flest TV har dag DVB-T,DVB-C i men kig lige efter bare fordi den har den ene er det ikke altid den han den anden.
MPEG-4 SKAL den havde, næsten alle har det for ellers du TV ikke efter 2012.
HD ready 720 pixel TV er ikke noget jeg ville tage, med mindre du vil hellere havde et større TV frem for et bedre billed, derfor vil jeg sige kig efter FULL HD 1080p mærket.
Så kort.
32/37/40/42 tommer FULL HD, mere end 2 HDMI og så et LCD TV så er du ikke på den gale vej.
Mærke har jeg haft gode erfaringer med Samsung, men de andre store mærker er hellere ikke af vejen.
lige nogle personlige erfaringer, jeg har lært som jeg vil skrive lidt om.
PLASMA TV -> De er dyre i strøm og har ikke et super billed.
LCD TV -> De er nok dette valg jeg vil sige til dig, ok med strøm, pænt billed.
LED TV -> Meget tynde 3 cm og mindst strøm, og super flot billed, men de koster også noget mere.
DVB-T tuner skal du kigge efter hvis du har egen antenne
DVB-C tuner skal bruges hvis du har kabel tv.
Flest TV har dag DVB-T,DVB-C i men kig lige efter bare fordi den har den ene er det ikke altid den han den anden.
MPEG-4 SKAL den havde, næsten alle har det for ellers du TV ikke efter 2012.
HD ready 720 pixel TV er ikke noget jeg ville tage, med mindre du vil hellere havde et større TV frem for et bedre billed, derfor vil jeg sige kig efter FULL HD 1080p mærket.
Så kort.
32/37/40/42 tommer FULL HD, mere end 2 HDMI og så et LCD TV så er du ikke på den gale vej.
Mærke har jeg haft gode erfaringer med Samsung, men de andre store mærker er hellere ikke af vejen.
#5 Noget du har erfaring med? For det er det vigtigste for mig, jeg vil kunne ligge ned og skippe rundt i mapper med divx film.....
XorpiZ (5) skrev:Tvivler på du får den funktion til at spille optimalt i et fjernsyn.
Nye Sony tv kan streame fra en pc med PS3-media server software :)
+ Sony's GUI er så meget lækre end andre
XorpiZ (5) skrev:Tvivler på du får den funktion til at spille optimalt i et fjernsyn.
Jeg ville istedet vælge et billigt fjernsyn og så bruge 800 (?) kr. på en WD TV Live, der er lavet specifikt til det formål, du nævner.
Kan KUN give ham ret i det WD TV HD LIVE box og en USB disk (eller via lan fra din PC) så er du klar.
Har selv WD TV live både i soveværelset, og mine ungers
det lyder smart wd tv hd live...hvis flere siger det er the way to go, så kan jeg godt smide 800 kr ekstra efter sådan en. så 4k er stadigtvæk budgettet for tvet.........
Stargate (6) skrev:
Jeg elsker, at du forklarer ham om LED-tv, når han absolut kun kan bruge 4.000 kroner på et tv.
Det er bare Newz.dk i en nøddeskal:
"Nej, da, sælg da bare kæresten på det sorte marked, så du har råd til dette tv til 32 millarder kroner... Det er en fantastisk investering, selvom du kun har 7.000 kroner i dit budget og vil være gældsat resten af dit liv, skal aflevere din førstefødte og tilfældige folk på gaden vil kaste tomater efter dig. Spitzenklasse, siger jeg bare!"
:)
Tilbage til virkeligheden:
Gå efter et Sony KDL32W5500, som gerne skulle koste omkring 4.000 kroner og som er 32", 1080p (= Full HD), DVB-T/C MPEG4-tuner, masser af tilslutningsmuligheder, 100 Hz (ikke?) opdatering, rigtig godt billedbehandlingsprocessortompsonrørsting m.m.
Hvis du ikke kan finde det til den pris, så burde S5500-modellen (lillebroderen) også være et godt bud, selvom det er liiiidt for billigt til min smag.
Jeg vil ogsp herfra komme med en anbefaling for WD TV Live. Hvis du derudover vil slippe for ledninger, kan jeg anbefale at smide sådan en i.
Den er lidt stor, men til gengæld har du et godt signal i hele huset.
Jeg har ingen problemer med at streame FullHD film fra min server.
Den er lidt stor, men til gengæld har du et godt signal i hele huset.
Jeg har ingen problemer med at streame FullHD film fra min server.
vandfarve (13) skrev:
Gå efter et Sony KDL32W5500, som gerne skulle koste omkring 4.000 kroner og som er 32", 1080p (= Full HD), DVB-T/C MPEG4-tuner, masser af tilslutningsmuligheder, 100 Hz (ikke?) opdatering, rigtig godt billedbehandlingsprocessortompsonrørsting m.m.
Hvis du ikke kan finde det til den pris, så burde S5500-modellen (lillebroderen) også være et godt bud, selvom det er liiiidt for billigt til min smag.
I netop denne uge, har Fona tilbud på et Sony 32" EX-something-something(har ikke lige reklamen i nærheden) til 3000 kr. og det er et virkelig godt fjernsyn, som har fået meget ros i forhold til prisen.
Når du er nede i den størrelse (32") så er fullHD fuldkommen irrelevant og kan sammenlignes med at købe vinterdæk til en ørkenbil (Original© newz.dk Bil-analogi)
Og selvom W5500 er et virkeligt godt fjernsyn, så halter fjernbetjeningen efter, og EX'eren er jo også nyere og tyndere. Designmæssigt ligner de hinanden meget.
Min storebrors Philips (kan ikke huske model) afspiller ganske fint xvid rips fra USB..XorpiZ (5) skrev:Tvivler på du får den funktion til at spille optimalt i et fjernsyn.
Inden nogen bilder ham ind at DVB-T/C MPEG4 er sagen så vil jeg da lige skynde mig at nævne af DVB-S gør sit indtog i tv for tiden. Mange nye modeller er også med PVR-funktion via USB.
Mht. afspilning via USB så er det en jungle. Selv om den ifølge specifikationerne understøtter alverdens formater så er det ikke altid det virker med de omtalte formater. Der er man nødt til at prøve sig frem.
(Kan dog afsløre at xvid/divx virker uden problemer på UE40C6005 og TX-P50G20E)
Mht. afspilning via USB så er det en jungle. Selv om den ifølge specifikationerne understøtter alverdens formater så er det ikke altid det virker med de omtalte formater. Der er man nødt til at prøve sig frem.
(Kan dog afsløre at xvid/divx virker uden problemer på UE40C6005 og TX-P50G20E)
MiniatureZeus (16) skrev:vandfarve (13) skrev:
I netop denne uge, har Fona tilbud på et Sony 32" EX-something-something(har ikke lige reklamen i nærheden) til 3000 kr. og det er et virkelig godt fjernsyn, som har fået meget ros i forhold til prisen.
Når du er nede i den størrelse (32") så er fullHD fuldkommen irrelevant og kan sammenlignes med at købe vinterdæk til en ørkenbil (Original© newz.dk Bil-analogi)
Og selvom W5500 er et virkeligt godt fjernsyn, så halter fjernbetjeningen efter, og EX'eren er jo også nyere og tyndere. Designmæssigt ligner de hinanden meget.
FullHD er ikke ligemeget hvis man gerne vil sætte sin computer til TV'et også.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.