mboost-dp1
Køb af UPS til hjemmet
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg vil gerne høre, om der er nogen der har erfaringer med UPS til privat-brug og har en ide om et brand m.m. de kan anbefale.
De UPS' jeg har set på, har haft stik til at kunne give strøm til 3 maskiner. Fx En computer og to skærme.
However, jeg har et par eksterne harddiske jeg også gerne vil have 'dækket' via UPS. Tror I man bare i ét af stikkene fra en UPS kan knalde en stikdåse med 6-7 huller i og håbe på at de også vil blive dækket?
De UPS' jeg har set på, har haft stik til at kunne give strøm til 3 maskiner. Fx En computer og to skærme.
However, jeg har et par eksterne harddiske jeg også gerne vil have 'dækket' via UPS. Tror I man bare i ét af stikkene fra en UPS kan knalde en stikdåse med 6-7 huller i og håbe på at de også vil blive dækket?
Det kan jeg ikke se noget problem i. Men jo flere apparater der er, jo kortere tid er der jo strøm til.
Og så kan det jo være at der også er en grænse for hvor mange ampere du kan trække på én gang.
Men hvor mange stik dit strømforbrug er fordelt over, det burde da være ligegyldigt.
Og så kan det jo være at der også er en grænse for hvor mange ampere du kan trække på én gang.
Men hvor mange stik dit strømforbrug er fordelt over, det burde da være ligegyldigt.
Du skal kigge på hvor mange W upsen kan levere maks, dernæst skal du gøre op med dig selv, hvor lang tid du mener du skal bruge på at lukke pc'en ned.
De fleste ups'e har kun få minutters levetid når de er belastet til fulde.
Mærker jeg har erfaring med, og kan anbefale.
APC og Powerware.
Nu har jeg dog ikke leget med noget under 2500W, så i low-end serierne skal jeg ikke kunne sige hvad der er bedst.
Der er intet i vejen for, at du tager en strøm skinne og sætter på.
Du skal som sagt bare være opmærksom på at upsen ikke virker hvis du overskrider dens ydeevne.
De fleste ups'e har kun få minutters levetid når de er belastet til fulde.
Mærker jeg har erfaring med, og kan anbefale.
APC og Powerware.
Nu har jeg dog ikke leget med noget under 2500W, så i low-end serierne skal jeg ikke kunne sige hvad der er bedst.
Der er intet i vejen for, at du tager en strøm skinne og sætter på.
Du skal som sagt bare være opmærksom på at upsen ikke virker hvis du overskrider dens ydeevne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.