mboost-dp1
køb af video kamera
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
hey jeg vil gerne købe et digitalt video kamera, det skal mest bruges til at optage bane race som f.eks rally, cross cart og ting i den stil (ved ikke om det har noget betydning, hvad man køber i forhold til hvad man bruger det til)
for at være helt ærlig ved jeg ingen ting om den slags har prøvet og kigge på forskellige moddeller men alt er så uoverskueligt men ville gerne hvis man f.eks efter en optagelse kunne gå hjem og ligge det direkte ind på sin hjemmeside. eller bare gemme det på pcén til senere afspilning.
nogen som har et bud på et godt kamera
for at være helt ærlig ved jeg ingen ting om den slags har prøvet og kigge på forskellige moddeller men alt er så uoverskueligt men ville gerne hvis man f.eks efter en optagelse kunne gå hjem og ligge det direkte ind på sin hjemmeside. eller bare gemme det på pcén til senere afspilning.
nogen som har et bud på et godt kamera
Der findes 3 slags (tror jeg). de optager på hver deres "medie"
-små video bånd
-SD kort
-Harddisk
de små video bånd er ret OutDated efterhånden..
SD kort er sån set meget gode der er bare meget lidt plads.
Harddsik er optimalt da der tit er noget i retning af 40 GB hvor imod et SD kort far ca 4 GB.
Det kommer an på hvor mange penge du vil sætte i projektet :) et der optager på Harddisk koster hvist omkring 3500,- hvorimod de andre måske koster det halve ...
(Hvis det ikke er til at forstå er det på grund af søvn mangel eller normale lorte fejl ..)
-små video bånd
-SD kort
-Harddisk
de små video bånd er ret OutDated efterhånden..
SD kort er sån set meget gode der er bare meget lidt plads.
Harddsik er optimalt da der tit er noget i retning af 40 GB hvor imod et SD kort far ca 4 GB.
Det kommer an på hvor mange penge du vil sætte i projektet :) et der optager på Harddisk koster hvist omkring 3500,- hvorimod de andre måske koster det halve ...
(Hvis det ikke er til at forstå er det på grund af søvn mangel eller normale lorte fejl ..)
hvis man så f.eks siger at man vil have harddisk som jeg nok vil vælge hvor meget skal du så¨ca ofre for at få en okay film, hva mærke skal man gå efter og hvad for nogle ting skal man gå efter ?
Kan godt være "videobånd" er en gammeldags teknologi, men i mine øjne er det stadig det bedste
Hvis man ikke har brug for HD så er DV den bedre komprimering så vidt jeg ved. På DVD'er og hukommelseskort optages i MPEG2, hvilket er noget pis. Desværre er HDV (HD på DV bånd) også MPEG2 :/
Hvis man ikke har brug for HD så er DV den bedre komprimering så vidt jeg ved. På DVD'er og hukommelseskort optages i MPEG2, hvilket er noget pis. Desværre er HDV (HD på DV bånd) også MPEG2 :/
Jeg må nok indrømme at så meget ved jeg ikke om video cams :)
Jeg ejer ikke selv et video cam, men er godt træt af skolens lorte kvalitets nogen :)
Så jeg kan ikke råde dig til vilket du skal købe.. eller hvor!
Men jeg er ret sikker på at camet med harddisk er bedst :]
Jeg ejer ikke selv et video cam, men er godt træt af skolens lorte kvalitets nogen :)
Så jeg kan ikke råde dig til vilket du skal købe.. eller hvor!
Men jeg er ret sikker på at camet med harddisk er bedst :]
altså ville gerne have en god kvalitet .,, har kigget lidt på det her det er sårn ca den maks pris jeg vil sætte, en af mine venner siger at det skulle være godt men ved ikke om kan få noget bedre for ca den pris,
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394...
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394...
hvad er egentlig bedst når man snakker de forskellige
optagelses / billede typer???
ASF
AVCHD
AVI
H.264
MJPEG
MPEG-2
MPEG-4
MPEG-4 SP
MPEG4 ASP
optagelses / billede typer???
ASF
AVCHD
AVI
H.264
MJPEG
MPEG-2
MPEG-4
MPEG-4 SP
MPEG4 ASP
Det svarer til at sige, hvad smager bedst - ostekage eller kiksekage?
Der er sikkert nogle der bedre kan li' den ene slags kage frem for den anden, men hvis man ikke ved hvem der har lavet det så er det et ret skummelt valg. Tænk nu hvis jeg havde lavet den.
Hvilket format der er bedst kommer an på hvad det skal bruges til, opløsningen og bitraten. Man kan ikke bare sige "det format er bedst!"
Ved HD-optagelse:
HDV (HD MPEG2 på DV bånd) er bedre end AVCHD op til og med 1080i. Problemet med AVCHD er at det stadig er under udvikling og generelt stadig bruger nogle lave bitrates.
Ved SD-optagelse:
DV er bedre end DVD/SD/HDD-kameraer fordi DV AVI ikke er komprimeret til ukendelighed.
Ved efterfølgende redigering er DV også nemmest. Kræver intet af computeren. HDV er efterhånden også nemt at have med at gøre, mens AVCHD stadig er lidt træls - både resource- og softwaremæssigt.
Hvad der er lettest at have med at gøre er en helt anden sag, men rent kvalitetsmæssig synes jeg stadig man bør vælge bånd. Ved 1080p er der nok ikke andre muligheder end hukommelseskort/HDD.
Ingen tvivl om at AVCHD sikkert ender med at være fremtiden, desværre, hvis der altså ikke kommer endnu en standard om et par måneder der skal konkurrere med de nuværende.
Der er sikkert nogle der bedre kan li' den ene slags kage frem for den anden, men hvis man ikke ved hvem der har lavet det så er det et ret skummelt valg. Tænk nu hvis jeg havde lavet den.
Hvilket format der er bedst kommer an på hvad det skal bruges til, opløsningen og bitraten. Man kan ikke bare sige "det format er bedst!"
Ved HD-optagelse:
HDV (HD MPEG2 på DV bånd) er bedre end AVCHD op til og med 1080i. Problemet med AVCHD er at det stadig er under udvikling og generelt stadig bruger nogle lave bitrates.
Ved SD-optagelse:
DV er bedre end DVD/SD/HDD-kameraer fordi DV AVI ikke er komprimeret til ukendelighed.
Ved efterfølgende redigering er DV også nemmest. Kræver intet af computeren. HDV er efterhånden også nemt at have med at gøre, mens AVCHD stadig er lidt træls - både resource- og softwaremæssigt.
Hvad der er lettest at have med at gøre er en helt anden sag, men rent kvalitetsmæssig synes jeg stadig man bør vælge bånd. Ved 1080p er der nok ikke andre muligheder end hukommelseskort/HDD.
Ingen tvivl om at AVCHD sikkert ender med at være fremtiden, desværre, hvis der altså ikke kommer endnu en standard om et par måneder der skal konkurrere med de nuværende.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.