mboost-dp1
Køling af bærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey Newz.
Jeg har en Hp Compaq 8710w(17") som fungere fint, og den kører de spil jeg nu spiller. Men den har det med at blive ret varm nogle gange, så den lukker ned, og har renset blæser og så'en.
Så jeg tænkte lidt på at købe en cooling pad eller hvad det nu hedder til den, så den måske kunne blive lidt mindre varm. Men vil lige hører om der er nogen her inde som har nogen erfaringer med disse? Virker de eller er det spild af penge?
/starn
Jeg har en Hp Compaq 8710w(17") som fungere fint, og den kører de spil jeg nu spiller. Men den har det med at blive ret varm nogle gange, så den lukker ned, og har renset blæser og så'en.
Så jeg tænkte lidt på at købe en cooling pad eller hvad det nu hedder til den, så den måske kunne blive lidt mindre varm. Men vil lige hører om der er nogen her inde som har nogen erfaringer med disse? Virker de eller er det spild af penge?
/starn
jeg købte en Targus Lap Chill Mat AWE55EU til min HP efter den havde brændt bundkortet af. Vil aldrig af med den igen.
Fordelene er:
1. den er skridsikker
2. let vinklet, så den giver et behageligt skrivestilling
3. behagelig at have på lårene, da den ikke bliver varm*
ulemper er:
1. den optager en USB port
2. kølerne larmer lidt (du hører det kun, hvis du tænker over det)
3. kan ikke være i en standart fit computertaske
4. passer kun til computerer, størrelse 15,6" og nedefter (tror den er for smal til en 17")
*kølerne sænker temperaturen med måske 10 grader, så du vil stadig opdage, at din bærbar bliver meget varm ved heftig spil aktivitet, men de "måske" 10 grader gør da en forskel.
Fordelene er:
1. den er skridsikker
2. let vinklet, så den giver et behageligt skrivestilling
3. behagelig at have på lårene, da den ikke bliver varm*
ulemper er:
1. den optager en USB port
2. kølerne larmer lidt (du hører det kun, hvis du tænker over det)
3. kan ikke være i en standart fit computertaske
4. passer kun til computerer, størrelse 15,6" og nedefter (tror den er for smal til en 17")
*kølerne sænker temperaturen med måske 10 grader, så du vil stadig opdage, at din bærbar bliver meget varm ved heftig spil aktivitet, men de "måske" 10 grader gør da en forskel.
Kølere kan skade ligesåmeget som de kan gavne. hvis de puster luft på en måde så det er modsat airflowet fra den indbyggede så er det nicks gut.
Hvor grundigt har du renset køler/blæser?
Hvis den lukker ned på grund af overophedning, er der nok mere galt end du kan løse med en "køleplade".
Er køler/blæser helt rene, så kunne jeg forestille mig at kølepastaen på CPU/GPU er blevet for gammel og trænger til at skiftes.
Hvis den lukker ned på grund af overophedning, er der nok mere galt end du kan løse med en "køleplade".
Er køler/blæser helt rene, så kunne jeg forestille mig at kølepastaen på CPU/GPU er blevet for gammel og trænger til at skiftes.
#9. Det kan der være noget om, men den er desværre over 2 år gammel efterhånden. Så hellere overveje at købe en ny.
#10. Har haft renset blæser finerne(staveplade), og der hvor luften kommer ud. Kan ikke lige huske hvad det hedder.
Der sidder kun en blæser til af køle CPU og GPU ned, så det er sikkert der problemet sidder. Der er to heat-pipes, en fra CPU og en GPU.
Den lukker ned ca. efter et par timer, alt efter hvor meget grafik jeg har slået til.
#10. Har haft renset blæser finerne(staveplade), og der hvor luften kommer ud. Kan ikke lige huske hvad det hedder.
Der sidder kun en blæser til af køle CPU og GPU ned, så det er sikkert der problemet sidder. Der er to heat-pipes, en fra CPU og en GPU.
Den lukker ned ca. efter et par timer, alt efter hvor meget grafik jeg har slået til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.