mboost-dp1

Kompaktkamera til mutti

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
15. nov. 2011 10:57
Min salige moder har snart fødselsdag og hun skal have et kompaktkamera. Jeg aner ikke hvem der er førende på markedet, hvem der leverer mest value for money eller noget som helst andet.

Vil gerne høre fra nogle af de fotointeresserede, hvis I overhovedet beskæftiger jer med noget så amatøragtigt som kompaktkameraer, hvad der er værd at smide penge efter.

Krav:
Der skal være en stor skærm >2"
Fysiske knapper til at navigere i menuerne, slette billeder m.m.

Win XP / 7 kompatibelt.

Budget: 1.200 kr. +/- det løse.
Gravatar #3 - Dreadnought
15. nov. 2011 18:23
Canon Ixus er ikke til at tage fejl af, så længe man sikre sig at den har IS (Image Stabilizer)
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. nov. 2011 18:26
Nu aaaaner jeg ikke hvad sådan en fætter koster, men en Canon G12 er faktisk et rigtig godt kompaktkamera
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
15. nov. 2011 19:25
Canons G-serie er absolut ikke lommekameraer og prisen på over 3000kr er nok en smule over de 1200kr.
Desuden er det et kamera til entusiasten og ikke til personen der skal tage lidt familiebilleder, da det er lavet med samme manuelle funktioner som Canons Dslr kameraer.

Min erfaringer ved den prisklasse er meget lille, men et kamera som dette virker udmærket til prisen.

Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. nov. 2011 20:25
Jakob Jakobsen (5) skrev:
Canons G-serie er absolut ikke lommekameraer og prisen på over 3000kr er nok en smule over de 1200kr.
Desuden er det et kamera til entusiasten og ikke til personen der skal tage lidt familiebilleder, da det er lavet med samme manuelle funktioner som Canons Dslr kameraer.

Min erfaringer ved den prisklasse er meget lille, men et kamera som dette virker udmærket til prisen.

Vil nu stadig kalde et G12 et kompakt-kamera :)

og skrev også at jeg ikke kendte prisen - var ikke klar over at den kostede 3.000
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login