mboost-dp1
Konsollers energiforbrug...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Klikkede lige forbi elsparefonden.dk via linket på newz.dk... og blev lidt nysgerrig for at se hvor meget energi de forskellige konsoller æder.... og wow sikke en forskel...
Godt nok sidder der noget lidt "tungere" hardware i ps3'eren end der gør i wii'en... men at den bruger 10 gange så meget juice når den køre... det er da crazy...
Gode råd om køb af spillekonsoller
Men at elsparefonden ligger op til, at man skal vælge konsol ud fra deres energiforbrug... den holder sq ikke.... Jeg havde ikke valgt en wii fremfor min ps3 på det grundlag....
De har 3 råd:
Råd 2 udelukker Xbox360 og ps3.
Råd 3 udelukker Xbox360 og ps2.
Med andre ord, køb en wii eller en gammel konsol.. :)
Hvad siger I? var energiforbrug en parameter I havde med i købet, da I valgte konsol? og har I jeres konsol stående tændt 24/7? jeg har ikke..
Godt nok sidder der noget lidt "tungere" hardware i ps3'eren end der gør i wii'en... men at den bruger 10 gange så meget juice når den køre... det er da crazy...
Gode råd om køb af spillekonsoller
Men at elsparefonden ligger op til, at man skal vælge konsol ud fra deres energiforbrug... den holder sq ikke.... Jeg havde ikke valgt en wii fremfor min ps3 på det grundlag....
De har 3 råd:
Elsparefonden skrev:
1. Spørg til elforbruget i tændt tilstand og i standby, før du køber.
2. Vælg en spillekonsol med lavt elforbrug, 20-50 watt.
3. Standbyforbruget bør ikke være over 2 watt.
Råd 2 udelukker Xbox360 og ps3.
Råd 3 udelukker Xbox360 og ps2.
Med andre ord, køb en wii eller en gammel konsol.. :)
Hvad siger I? var energiforbrug en parameter I havde med i købet, da I valgte konsol? og har I jeres konsol stående tændt 24/7? jeg har ikke..
Synes efterhånden alt det bøvl med at man skal spare og værne om miljøet hænger mig langt ud af halsen.
Ja jeg går ind for at vi skal tænke og handle.
Men det kan fandme også blive for meget.
Nej jeg valgte ingen af vores konsoller på baggrund af strømforbrug, men udelukkende fordi både kæresten og jeg er spilnørder og vi vil have alle 4 konsoller. Hvis man ikke får lov at nyde nogle ting her i livet, så har man ikke overskud til at gøre noget ved alle de andre ting.
Ja jeg går ind for at vi skal tænke og handle.
Men det kan fandme også blive for meget.
Nej jeg valgte ingen af vores konsoller på baggrund af strømforbrug, men udelukkende fordi både kæresten og jeg er spilnørder og vi vil have alle 4 konsoller. Hvis man ikke får lov at nyde nogle ting her i livet, så har man ikke overskud til at gøre noget ved alle de andre ting.
Jeg købte min Wii primært på grund af den afslappede spillestil i forhold til de andre konsoller, men også på grund af at jeg ikke har lyst til at have en mindre tornado stående og larme imens man spiller. Dette var vist kun et problem på de tidligere versioner af PS3 og X360.
Men jo jeg tænker også på mit energiforbrug. Derfor er alle de enheder jeg ikke bruger, slukket.
Min server (EEE BOX), modem, router og VOIP-boks, som kører 24/7, kører fra en enkelt PSU som jeg har modificeret med flere udgange. Dette sparer mig en del strøm og jeg kan derfor nøjes med at de enheder tager omkring 20-30W i gennemsnit.
Men jo jeg tænker også på mit energiforbrug. Derfor er alle de enheder jeg ikke bruger, slukket.
Min server (EEE BOX), modem, router og VOIP-boks, som kører 24/7, kører fra en enkelt PSU som jeg har modificeret med flere udgange. Dette sparer mig en del strøm og jeg kan derfor nøjes med at de enheder tager omkring 20-30W i gennemsnit.
Købte min PS3 på grund af spil og Blu-ray. Strømforbrug har aldrig været noget jeg har gidet at overveje i forbindelse med køb af elektronik der har til formål at underholde. Jeg kan sagtens følge tankegangen ved køb af køleskab og fryser, så længe lortet køler ordentligt, så er jeg da kun glad for at kunne spare penge samtidigt. Ved TV, computer, konsoller o.lign. betyder performance (kontrast, synsvinkel, GHz, udvalg af spil etc.) altså mere end om Greenpeace og mig er gode venner.
Strømspareentusiaster, dem der nærmest går religiøst meget op i det der fis sætter jeg i bås med vegetarer og jehovas vidner. Hver eneste gang de får chancen for det skal de lige komme med en kommentar og reklamere for deres sekt.
Når det så er sagt, så slukker jeg for alt mit udstyr når det ikke er i brug, har anskaffet mig et sæt stikdåser jeg kan styre med en fjernbetjening, det tjener også flere formål en blot at spare strøm, nu kan jeg ligge i min seng og tænde computeren så den er klar når jeg står op, eller slukke for TV'et, PS'en, højtalerne og lyset med et enkelt klik når jeg er færdig med at se film og vil sove :D
Strømspareentusiaster, dem der nærmest går religiøst meget op i det der fis sætter jeg i bås med vegetarer og jehovas vidner. Hver eneste gang de får chancen for det skal de lige komme med en kommentar og reklamere for deres sekt.
Når det så er sagt, så slukker jeg for alt mit udstyr når det ikke er i brug, har anskaffet mig et sæt stikdåser jeg kan styre med en fjernbetjening, det tjener også flere formål en blot at spare strøm, nu kan jeg ligge i min seng og tænde computeren så den er klar når jeg står op, eller slukke for TV'et, PS'en, højtalerne og lyset med et enkelt klik når jeg er færdig med at se film og vil sove :D
Det eneste tidspunkt jeg tænker på strømforbrug er når der er batterier involveret ellers kommer features forrest. Ergo købte jeg en PS3.
Godt så... så er jeg ikke den eneste der har det sådan....
Har sat min ps3 på en strømspareskinne som slukker når TVet slukker.... Men det kunne aldrig falde mig ind, at købe en konsol ud fra energiforbrug... Jeg bruger min konsol for at blive underholdt.. hvis jeg skulle spare på energien købte jeg en bog :) eller satte mig til at tælle savsmuld i mit rutex tapet...
At købe en energivenlig konsol, kun fordi den er energivenlig, svare lidt til at købe "sund" slik.... jeg spiser sku ikke slik for at være sund, men for at nyde smagen... Så er smagen vigtigst og ikke hvor "sund" slikket er.
Har sat min ps3 på en strømspareskinne som slukker når TVet slukker.... Men det kunne aldrig falde mig ind, at købe en konsol ud fra energiforbrug... Jeg bruger min konsol for at blive underholdt.. hvis jeg skulle spare på energien købte jeg en bog :) eller satte mig til at tælle savsmuld i mit rutex tapet...
At købe en energivenlig konsol, kun fordi den er energivenlig, svare lidt til at købe "sund" slik.... jeg spiser sku ikke slik for at være sund, men for at nyde smagen... Så er smagen vigtigst og ikke hvor "sund" slikket er.
Nu har jeg pt. ikke nogen konsol, men da jeg købte min xbox360, havde jeg end ikke strejfet strømforbruget noget...
Jeg har dog den holdning, at hvis det kan slukkes uden problemer, så gør jeg dette... Derfor sidder mine to routere, zaptor og fjernsyn i en enkel elskinne som jeg slukker når jeg går i seng, da jeg ikke rigtig ser grund til at bl.a. Internettet er tændt, når jeg ikke skal bruge det.
Desuden, når jeg snart skal ud og have nyt fjernsyn, så vil strømforbrug da nok have en lille betydning, da man jo ligeså godt kan sparer. Men samtidig så bare det at jeg går fra et CRT som æder 20 W i standby til et som æder 0.02 W betyder jo en hel del..
Jeg har dog den holdning, at hvis det kan slukkes uden problemer, så gør jeg dette... Derfor sidder mine to routere, zaptor og fjernsyn i en enkel elskinne som jeg slukker når jeg går i seng, da jeg ikke rigtig ser grund til at bl.a. Internettet er tændt, når jeg ikke skal bruge det.
Desuden, når jeg snart skal ud og have nyt fjernsyn, så vil strømforbrug da nok have en lille betydning, da man jo ligeså godt kan sparer. Men samtidig så bare det at jeg går fra et CRT som æder 20 W i standby til et som æder 0.02 W betyder jo en hel del..
MiniatureZeus (9) skrev:Derfor sidder mine to routere, zaptor og fjernsyn i en enkel elskinne som jeg slukker når jeg går i seng, da jeg ikke rigtig ser grund til at bl.a. Internettet er tændt, når jeg ikke skal bruge det.
Så det er DIG, der er skyld i, at jeg ryger af om natten! Fuck dig mand! :(
Hmmm, meget interessent debat i har kørende. Personligt er det ikke strømforbruget jeg bekymre mig mest om, men nærmere lyd niveauet. Heldigvis er der ofte en forbindelse mellem disse to faktorer, dvs. Køber man en lydsvag konsol vil den også være den mest strømbesparende, en win win situation!!
the15reasons (11) skrev:Hmmm, meget interessent debat i har kørende. Personligt er det ikke strømforbruget jeg bekymre mig mest om, men nærmere lyd niveauet. Heldigvis er der ofte en forbindelse mellem disse to faktorer, dvs. Køber man en lydsvag konsol vil den også være den mest strømbesparende, en win win situation!!
Wow, jamen så tror jeg da jeg vil købe en ny PS3 !!!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.