mboost-dp1

Læsning af slukket ram?

Gå til bund
Gravatar #1 - doctorx
8. jun. 2008 21:26
Jeg synes jeg erindrer noget om en metode til fremskaffelse af passwords, private keys eller andet ukrypteret data fra computeren. Det gik ud på, at man kort tid efter at have slukket computeren kunne læse indholdet i RAMen.

Så vidt husker, blev der skrevet en eller flere nyheder om det på newz. Desværre virker søgefunktionen på newz ikke for tiden.

Er der nogen der har en idé om, hvad jeg snakker om? Jeg kunne godt tænke mig at læse mere om det.
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
8. jun. 2008 21:44
Kan huske nyheden, det var mig der skrev den :)

Kryptering omgået med en spraydåse
Gravatar #3 - sKIDROw
8. jun. 2008 21:49

Der går nogle ganske få sekunder, før data forsvinder helt fra RAM. Og det sker ikke med et, lidt af gange. Fryses RAM klodserne meget drastisk ned, kan man forlænge, den tid data overlever i klodserne.

Det er ikke lige til, og igen må man minde om, at en computer andre har fysisk adgang til aldrig er komplet sikker. At give andre adgang så langt, som til det indre af ens maskine, er ihvertfald under alle omstændigheder lovligt langt.. ;) Hvis du selv lukker computeren ned, er indholdet af ram væk, inden du når ud af rummet... ;)

Der er en meget god gennemgang af conceptet i den her podcast:

http://twit.tv/sn137
Gravatar #4 - doctorx
8. jun. 2008 22:16
Tak begge to. Det var lige præcis den nyhed jeg tænkte på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login