mboost-dp1

MacBook garanti fona/humac

Gå til bund
Gravatar #1 - pandaen
20. jun. 2008 17:15
Hej alle.
Jeg købte for en måneds tid siden en MacBook, og desværre er plastikken begyndt at knække nogle steder. Har søgt på nettet og kan se at bogstaveligt talt tusinder har problemer med samme. Derudover er mine "palm rests" allerede noget misfarvede.

Dette ville jeg selvfølgelig gerne have fixet, og har derfor researchet lidt. Ifølge apples dokumenter, kan man få den lavet ved hvilken som helst apple forhandler. Det var dog imidlertid noget andet jeg fik afvide af en Humac medarbejder, da jeg medbragte min i fona købte macbook derind for at købe en taske til den. Han sagde at jeg skulle huske at hvis min mac gik i stykker skulle fona lave dem, og ikke dem.

Eftersom jeg havde læst noget andet i apples dokumenter, og hørt noget andet fra andre folk, valgte jeg at emaile humac for at få det afklaret.
Humac svarede at jeg bare skulle svinge ind forbi min nærmeste humac og de ville så skifte plastikken.

Jeg var så lige nede i byen idag, og valgte at svinge forbi humac, og det tydede på at samme medarbejder der tidligere er omtalt, måtte indrømme at de godt ville lave den. Dog var han ikke meget for det, og han var meget fjern, og gad nærmest ikke snakke med mig.
Jeg svang så forbi fona, og de ville også godt lave den, men de sagde det kunne tage en måned, og eftersom problemet ikke har effekt på min brug af mac'en p.t. gad jeg ikke vente på det.

Mit spørgsmål er så:
Hvor bør jeg få min mac repareret:
Humac ?
Fona ?
Andetsteds ?

Jeg vil selvfølgelig have den tilbage i en så pæn stand som mulig, orker ikke problemer med de ikke har samlet den ordenligt.

Andet spørgsmål:
Er applecare det værd? Jeg mener de 2400? Eller forsøger de altid at slippe fra deres krav, ved at skylde skylden på slid/forkert brug osv?
Er der bedre alternativer end applecare, f.eks. en almindelig PC forsikring ved mit forsikringsselskab eller lignende?

Undskyld den lange tråd, håber i vil hjælpe. Hvis i har andre informationer om Humac/Fona mht. reklamation osv, så skriv endeligt.
Gravatar #2 - pandaen
20. jun. 2008 17:16
Ups, blev vidst oprettet forkert sted, har lige oprettet den på ny i mac.
Gravatar #3 - Bornslippy
20. jun. 2008 17:52
Det kan vel være lige godt om det er i Hardware eller Mac.
Hvis Humac har sagt de kan lave den så er det vel bare smide den der ind. Måske find en mere engageret medarbejder end ham gutten du havde fat i.

Sagde de hvor længe det ville tage hos Humac?
Gravatar #4 - pandaen
22. jun. 2008 11:59
Ok, men hvem tager sig så pænest af min mac, fona eller humac? Hvem er mest kompetent vil i mene?
Gravatar #5 - pandaen
22. jun. 2008 11:59
Og, de ville tage 2 uger sagde de
Gravatar #6 - johanmw
22. jun. 2008 13:53
Jeg tror grunden til at Fona siger en måned, er at de sender den til humac, eller apple selv.

Jeg har også selv samme problem med min macbook (at plastikken knækker af, der hvor afstandende sidder på låget rammer bunden), men jeg har heller ikke fået sendt den ind endnu, fordi jeg skal bruge min bærbare næsten hver dag i skolen og til arbejde.

Jeg synes ærligt talt at apple har nogle problemer ift. deres designs, der er vist ingen tvivl om at de er ret pæne, men sådan nogle designmæssige problemer, burde simpelthen ikke forekomme.
Gravatar #7 - themuss
22. jun. 2008 14:19
Det tager så 48 timer hos Thinkpad at få skiftet sine dele inden for de 3 års onsite. Sikke en lorte-service Steve tilbyder.
Gravatar #8 - trylleklovn
22. jun. 2008 14:20
Der er kun 2 værksteder i DK. Det ene er Humacs og det andet er Infocare.

Som forbruger i Danmark har forhandleren krav på, at tage imod dit defekte produkt. However, så kan man i nogle tilfælde kontakte producenten direkte hvilket som regl gør at reperationen bliver foretaget hurtigere. Dette er også tilfældet med Apple.

Du kan ringe til Apple, forklare dem problemet og få tildelt et casenumber. Dette kan du så henvende dig med til Humac eller Infocare og så skal de lave din Mac.

Jeg vil fraråde dig overhovedet at prøve, at kommunikere med Humac og da slet ikke at lade din Mac overlade til dem. De er komplet inkompetente på alle områder og leverer Danmarks nok værste service.

I stedet har jeg positive erfaringer med Infocare, det tog 2 uger før jeg havde min Mac igen med fin ny plastik. På trods af at både Infocare og Apple support var VILDT overraskede over denne MYSTISKE fejl som de ALDRIG havde set eller hørt om før.......
Gravatar #9 - rpey60
23. jun. 2008 15:12
Jeg har lige indleveret mit batteri til humac fordi det er dårligt.
Havde ringet til Apple, og de sagde jeg bare skulle indlevere det der og så ville jeg få et nyt(hvis jeg var heldig med det samme).

Damen jeg snakkede med virkede meget arrogant og mente bestemt at dem hos Apple Care ikke forstod sig på, at fejlfinde mit batteri. Det til trods at det var en supervisor der godkendte ombytningen af mit batteri.

Når jeg efterfølgende læser dette bliver jeg lidt nervøs for, hvornår jeg sidder med et batteri til min MBP igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login