mboost-dp1

Macbook Pro 13" mid 2010 - skift af glas

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
21. mar. 2013 10:26
Nu er jeg efterhånden blevet lidt træt af de flænger der har været i glasset på min MBP i ~2 år og tænker at jeg vil have det skiftet..

Jeg har fundet en vejledning på ifixit.com, men jeg er ikke den vilde ninja med værktøj da jeg har 4½ tommelfinger, så jeg tænker om det er noget en "average joe" kan udføre, ved i det?

Næste spørgsmål: Nogen der har erfaringer med at købe det her glas nogen steder? Gerne i DK og kan det ikke lade sig gøre så meget gerne på amazon.co.uk..

Sidste spørgsmål: Kan man få det skiftet billigt nogen steder? Altså så billigt at det ikke er besværet værd at gøre det selv? Jeg tænker 1000-1200 kr inkl glasset.

Tak fordi i har lyst til at hjælpe smukke mig.
Gravatar #2 - Magten
21. mar. 2013 11:20
Søg og du skal finde!

Macvision.dk skifter glas for 1500 kr: http://www.macvision.dk/reparationer/apple%20Macbo...

Det kan nok lige gå, men jeg vil stadig gerne høre om de to første spørgsmål og hvis nogen kender billigere steder at få det gjort :)
Gravatar #3 - kasperd
21. mar. 2013 15:55
Magten (1) skrev:
Nogen der har erfaringer med at købe det her glas nogen steder?
Jeg har ikke erfaringer med køb af det, men jeg mener at nogen MacBook modeller fås med to forskellige typer glas, så du skal være opmærksom på at du får den rigtige type glas.

Personligt vil jeg helt klart anbefale mat glas. Det blanke glas er godt nok flot, men det går hårdt ud over anvendeligheden.

Jeg havde i et års tid en MacBook med blankt glas som min arbejdslaptop. Og det var forfærdeligt. Hver eneste gang man satte sig ned for at arbejde med den var man nødt til at være bevidst om hvilken side af bordet man satte sig på for at man ikke fik lys ind gennem vinduerne som kunne reflekteres fra skærmen.

Har du andre mærker i skærmen ud over de omtalte flænger? Jeg har oplevet flere laptops, hvor tastaturet sætter mærker på skærmen. Det har jeg også set på nogle MacBook modeller.

Nye laptops bliver som regel leveret med et beskyttende lag filt mellem tastaturet og skærmen. Hvis man bliver ved med at bruge det holder skærmen sig pæn længere.

Hvis du har fået sådan nogle mærker på din gamle skærm så overvej at gøre noget for at forhindre at du får det igen på den nye.
Gravatar #4 - apkat
21. mar. 2013 16:11
kasperd (3) skrev:

Nye laptops bliver som regel leveret med et beskyttende lag filt mellem tastaturet og skærmen. Hvis man bliver ved med at bruge det holder skærmen sig pæn længere.

Der findes ikke mange ting værre end folk der bliver ved med at bruge det pjat.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [976472643]
21. mar. 2013 16:13
apkat (4) skrev:
Der findes ikke mange ting værre end folk der bliver ved med at bruge det pjat.

Der må jeg indrømme at jeg ikke kan se problemet. Hvis de ønsker at passe på deres ting, så skal de da have ret til det. Jeg gør det ikke selv, men det er fordi at jeg mener ikke at min skærm bliver ødelagt hurtigere end bærbaren selv. Det er sjældent at jeg sælger en bærbar, den bruges til den er slidt op. Alternativt, så går de i arv i familien.
Gravatar #6 - Magten
21. mar. 2013 16:24
#3 godt du nævnte det med mat skærm, det skal jeg lige have undersøgt :)

Der er ikke andre mærker, tror jeg.. det er lidt svært at se for flængerne :D

Folk der har det der beskyttelsesgøgl på drres skærme! Både mobiler og laptops.. få det væk! :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login