mboost-dp1

Mærkelige lyde fra PC

Gå til bund
Gravatar #1 - Le AJ
18. nov. 2009 11:37
Hej.

Jeg har en stationær PC der er begyndt at sige mærkelige lyde. tror det kommer fra blæserne. er dette et tegn på at den snart brænder sammen? eller kan jeg bare lade som ingenting?

.......
Gravatar #2 - paradise_lost
18. nov. 2009 11:40
Sikkert bare et leje i en blæser som ikke har det for godt. Find udaf hvilken blæser det er og udskift den
Gravatar #3 - Dreadnought
18. nov. 2009 12:08
Det hænder at printet river sig løs og glider ned mod blæseren, det kan ofte med lidt snilde skubbes på plads igen. (En kæmpe sygdom på bl.a. Dell Optiplex GX150)
Gravatar #4 - illishar
18. nov. 2009 12:15
#1 Det kan også bare være støv eller noget der har sat sig i bæseren. Personligt ville jeg først prøve at rengøre den lidt og vridde/vrikke lidt i bladet.
Men omend din blæser sikkert har 10-20% nedsat effekt e.l. så er det næppe noget der får din computer til at brænde sammen. Det er først, når den helt stopper med at sige noget, at du skal panikke ;)

... og din computer skal nok selv sørge for at slukke ned, hvis den får det for varmt.
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
18. nov. 2009 12:18
Et alternativ er, at det er en harddisk der er ved at dø.

Men prøv at åbne den op, tænd den, og se om du ikke kan lytte dig frem til hvor det kommer fra.
Gravatar #6 - Le AJ
18. nov. 2009 12:20
okay. tak for de mange svar :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login